przenoszenie wzoru na płótno

1. Data: 2003-08-06 12:08:56

Temat: przenoszenie wzoru na płótno
Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzebię w archiwum i nie mogę tego znaleźć. Kto kiedyś podawał sposób
przenoszenia wzorów na płótno. Coś tam było o nakłuwaniu wzoru i .... nie
pamiętam, czym go się dalej traktowało. Gdy podkładam kalkę i przerysowywuję
wzór zawsze mi się trochę pobrudzą okolice nie do zahaftowania. Wiem, że
najlepiej byłoby specjalnym ołówkiem, ale go nie mam, a chcę JUŻ.
Pozdrawiam!
--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
"Człowiek nie musi być niezwykle mądry, byle był dobry i dobroć swą

1. Data: 2003-08-06 12:21:31

Temat: Re: przenoszenie wzoru na płótno
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <a...@x...wp.pl> napisał(a):

Czy mozesz napisac jaki to rodzaj haftu?

jest "nietradycyjny" sposob ktory pokazala mi wykladowca grafiki, ale nadaje
sie raczej tylko do haftu typu richelieu, tzn. przerysowujesz haft na
bibulke, spinasz z materialem i przeszywasz b. dlugim sciegiem na maszynie.
Potem wyciagasz bibulke i haftujesz w/g szwu. Mozna to samo zrobic
"minifastryga reczna" przez bibulke i do innych sciegow, tylko ze to mnostwo
roboty. Moze jednak znajdziesz olowek? Aha, sproboj kredki (typu pastele - ale
trzeba KONIECZNIE sprawdzic na kawaleczku materialu - i wyprac, zeby zobaczyc,
czy nie zostawiaja sladu). Niektore sie nadaja!

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-08-06 12:31:42

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To są hafty kaszubskie z dużą ilością zawijasów, które chciałabym b.
dokładnie przenieść na płótno. Pomysł z przeszywaniem na maszynie jest
świetny. Jednak faktycznie tylko do richelieu. Do ołówka zaś mam około 40
km, więc raczej po niego nie polecę. Ciągle o nim zapominam , jak jestem w
Z. Górze :-(
Może spróbuję zwykłych kredek ?

1. Data: 2003-08-06 12:43:39

Od: " ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <a...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> --
> Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
> "Człowiek nie musi być niezwykle mądry, byle był dobry i dobroć swą

Moja ŚP Babcia, która haftowała mnóstwo jak to nazwałaś zawijasów - a takich
flamastrów i ołówków drzewiej nie bywało robiła tak - przerysowywała wzór na
kalkę (lub cienki papier) rysowała po nim - po tym wzorze miękkim zwykłym
ołówkiem dość mocne linie potem odwracała to tym co narysowane do materiału i
na "lewej" stronie papieru - tej co teraz miała na wierzchu rysowała twardym
ostrym ołówkiem wzór (widziała go bo to było na kalce) i po zdjęciu papieru
miałą linie na materiale.
Nie wiem czy się jasno wyjęzyczyłąm - jakby co to pytaj.
MIłego kopiowania
Ania Wwa

1. Data: 2003-08-06 12:57:11

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu,

pomysl podany przez kolejna imienniczke (autorstwa Babci) jest chyba w tym
momencie najlepszy!!!

Tylko tez radzilabym sprawdzic ten olowek - czy sie spiera.

Pozdrawiam,

Anna

PS. to nakluwanie wzoru, to jest koszmarna "papranina". Pamietam cos takiego z
przed wielu, wielu lat z zajec ZPT, robilam to raz i nigdy wiecej, i chyba
wlasnie do wzoru kaszubskiego.

Od tamtego czasu wynaleziono olowki do kopiowania, i wzory do naprasowywania,
kiedys takie kaszubsko/pomorskie kupilam w Cepelii w Krakowie! Mam i uzywam do
dzis (chociaz czasu na haft coraz mniej)!

A.

1. Data: 2003-08-06 13:17:26

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przetestowałam wszystkie narzędzia służące do pisania, które znalazłam w
domu i wyszło dopiero, gdy na cienki papier przeniosłam wzór rysując kontury
kredką do ust (czerwoniastą, a jakże :o) , potem odwróciłam kartkę,
położyłam ją na płótnie tym narysowanym pod spód i z wierzchu po widocznych
konturach obrysowałam wzór, dzięki czemu kredka czerwoniasta odbiła się na
płótnie. Czerwoniasta z problemikiem ale się spiera. Mam nadzieję, że w
czasie wyszywania nie będzie mi się rozmazywać ;o)
Uff!
Dzięki wszystkim za sugestie.
Śmierć fioletowym kalkom !
Pozdrawiam!

1. Data: 2003-08-06 18:20:33

Od: "Grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
> [...]
>
> --
> Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
> "Człowiek nie musi być niezwykle mądry, byle był dobry i dobroć swą

Ja rysuje przez czarna kalke, zdjmuje papier i kalke bardzo ostroznie, zeby
nie zamazac konturow, odwracam plotno rysunkiem do dolu i traktuje goracym
zelazkiem Kalka utrwala sie doskonale i nie rozmazuje podczas wyszywania

Grazyna

ceny muliny - Wrocław
polska sztuka ludowa (haft, ceramika...)
Rękawice kuchenne
[xxx] Prośba o wyjaśnienie
Żoliborz spotkanie