przerwa w stażu - urlop zdrowotny

1. Data: 2003-02-25 21:18:43

Temat: przerwa w stażu - urlop zdrowotny
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś wie, czy urlop zdrowotny (na poratowanie zdrowia) przerywa staż i
trzeba go zacząć od początku? Szukałam na ministerialnych, ale tam o
urlopach na poratowanie zdrowia nic nie ma.
Dorota

2. Data: 2003-02-26 13:19:50

Temat: Re: przerwa w stażu - urlop zdrowotny
Od: "Lamia" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota pisze:

> Czy ktoś wie, czy urlop zdrowotny (na poratowanie zdrowia) przerywa staż i
> trzeba go zacząć od początku? Szukałam na ministerialnych, ale tam o
> urlopach na poratowanie zdrowia nic nie ma.

Przerywa, ale to czy trzeba zaczynać od nowa zależy ile będzie trwał.

KN
<...>
3. Staż, o którym mowa w art. 9c ust. 1, przerywa się w przypadku
nieobecności nauczyciela w szkole z powodu: czasowej niezdolności do pracy
wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy oraz urlopu innego
niż urlop wypoczynkowy, trwającej łącznie dłużej niż 3 miesiące, z
zastrzeżeniem ust.3a.
<...>

Lamia

3. Data: 2003-02-26 21:38:50

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego wynika, że nawet jeśli ktoś był na chorobowym w ciągu 2 laat i 9
miesięcy stażu ,trwającym łącznie dłużej niż 3 miesiące, to też traci prawo
do stażu?
Dorota

4. Data: 2003-02-26 23:13:03

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> Z tego wynika, że nawet jeśli ktoś był na chorobowym w ciągu 2 laat i 9
> miesięcy stażu ,trwającym łącznie dłużej niż 3 miesiące, to też traci
prawo
> do stażu?

Ech, tyle razy to już było wałkowane. Nie chodzi o łączenie (sumowanie) dni,
w czasie których byłaś na chorobowym. Chodzi o to, że mogłaś być na
zwolnieniu lekarskim, a zaraz po nim wzięłaś trochę urlopu
okolicznościowego, a potem jeszcze tydzień bezpłatnego i na koniec znów
tydzień chorobowego - i ŁĄCZNIE wyniosło to ponad 3 miesiące - wtedy staż
zostaje przerwany.

--
RomanS
http://pse.of.pl

5. Data: 2003-02-28 12:09:39

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informacje
Dorota

6. Data: 2003-03-01 10:40:12

Od: "Lamia" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Stachowiak pisze:

> [...]
> okolicznościowego, a potem jeszcze tydzień bezpłatnego i na koniec znów
> tydzień chorobowego - i ŁĄCZNIE wyniosło to ponad 3 miesiące - wtedy staż

Jednak okazuje się , że niektórzy nadgorliwy dyrektorzy sumują nieobecności
nauczyciela biorąc pod uwagę cały staż. (2 lata i 9 miesięcy). To jest
dopiero "dbałość" o swojego pracownika.
Wizytatorzy natomiast komentują to w ten sposób: jednym z warunków
otrzymania "nauczyciela mianowanego" jest znajomość KN. Skoro nauczyciel
chce być mianowany , powinien posiąść umiejętność czytania ze zrozumieniem i
zadbać o swój interes.

7. Data: 2003-03-01 13:02:23

Temat: Re: [n]przerwa w stażu - urlop zdrowotny
Od: "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lamia" <L...@w...pl> napisał w wiadomości
Witam!
<...>
>powinien posiąść umiejętność czytania ze zrozumieniem i
> zadbać o swój interes.
<..>
Chwila... tu chodzi o interpretację dyrektora.
A dyro?
Nie jest mianowany/dyplomowany?
Nie ma radcy prawnego (z urzędu) na koszt podatnika?
To on też (chyba) "ma interes" się nie mylić?
Jest o tzw "Odpowiedzialność urzędnika państwowego za błędne decyzje".
Pomyłka?!
"(H) Chamstwu trzeba się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom"
;-)))) -nawet w Szkole (z dużej litery).

Przykład:
Jak nie zrobili mi podziału na grupy (na TI):
Zagroziłem zgłoszenie do KO o przestęptwie, (klasa liczy 27, czyli >24)
Dyro podzielił!
A teraz... niech występuje o zwrot kosztów.
(Nawiasem, nie chodzi tu wynagrodzenie, tylko o warunki prowadzenia zajęć).
Ot co!
Cały ten awans, (i nie tylko) jest właśnie jednym wielkim...
"dbaniem o interes". A gdzie tu merytoryczne cele i tzw "podmiot", tego
wszystkiego?
Raz zdamy (nie zdany) egzamin (postępowanie komisji),
ma stanowić o przyszłości nauczyciela?
A może jednak nie?!
Potem "Unia przyńdzie i wyrówna" jak mawia mój kolega.
I tak IMHO zatrudnienie będzie reglamentowane wg "ichniejszych" norm.
Jak zwykle winni, "Głupi, nie znający przedpisów obywatele".
Dyrektorzy (i wyżej)... NIE!
A może znowu jakiś "interes"?

Roman

8. Data: 2003-03-01 14:34:34

Od: "Lamia" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Obczynski pisze:

> Chwila... tu chodzi o interpretację dyrektora.
> A dyro?
> Nie jest mianowany/dyplomowany?

A dyro każe jeszcze skrzętnie liczyć stażyście te wszystkie enki .
Hmm...jak widać niektórzy wolą przedobrzyć, dbając o własny interes, niż
interpretować przepisy z korzyścią dla nauczyciela.
Do tego trzeba jeszcze dołożyć opiekuna stażu (który za to bierze jakieś tam
pieniądze), aby doradził, pomógł, wyjaśnił.

> Nie ma radcy prawnego (z urzędu) na koszt podatnika?

Zdaje się że można skorzystać z pomocy radcy prawnego w ZNP (bezpłatnie dla
związkowców), ale ... różnie z tym jest.
Znam przypadek konsultowania przez trzech prawników (specjalistów od prawa
oświatowego),mianowania z urzędu nauczyciela. Wyszła z tego sprawa
Kuratorium kontra Związek. Jak myślisz , kto wygrał?
A nauczyciel..... wyszedł na tym jak Zabłocki na mydle.

> [...]
> "(H) Chamstwu trzeba się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom"
> ;-)))) -nawet w Szkole (z dużej litery).

Nazwałabym to raczej brakiem kompetncji.

<...>
> Przykład:
<...>

Zwróć uwagę na to , że nauczyciele wolą się nie odzywać niż walczyć o swoje
prawa. Zazwyczaj brak im determinacji , zgadzają się więc na wszystko, w
imię świętego spokoju, a dyrektor cieszy się, że ma potulną kadrę.

9. Data: 2003-03-01 18:51:20

Od: "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lamia" <L...@w...pl> napisał w wiadomości
Witam!
<....>
> Do tego trzeba jeszcze dołożyć opiekuna stażu (który za to bierze jakieś
tam
> pieniądze), aby doradził, pomógł, wyjaśnił.
<..>
No tak, jak się siedzi w układach!
A młode pokolenie na to patrzy..."no i wyrabia sobie poglądy..."

> A nauczyciel..... wyszedł na tym jak Zabłocki na mydle.
<..>
"Jak nie ma racji patrz.
p.1"
<...>
> Nazwałabym to raczej brakiem kompetncji.
No tak żeby go wywalić....
to nie wiem co musiałby zrobić?!
a....NARAZIĆ SIĘ!
<..>
> [...]
> prawa. Zazwyczaj brak im determinacji , zgadzają się więc na wszystko, w
> imię świętego spokoju, a dyrektor cieszy się, że ma potulną kadrę.
No i jak im kto na głowę, wlezie to wtedy pretensje.

Roman

10. Data: 2003-03-02 09:30:11

Od: "Lamia" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Obczynski pisze:

<...>

> No i jak im kto na głowę, wlezie to wtedy pretensje.

Żeby jeszcze coś z tych pretensji wynikało , to byłoby dobrze.

Pomijając dyrektorów, układy , układziki i wszystko co z tego wynika, to nie
da się ukryć , że znajomość KN leży w interesie każdego nauczyciela (nie
tylko awansującego).
Problem tkwi w interpretacji. Niektóre punkty są rozumiane na wszystkie
możliwe sposoby. Nie ma jednoznaczności. Gdzieś te sporne sprawy powinny być
wyjaśniane, zapewne w MENiSie, a nie są. Hm.... nawet w kuratorium spotkałam
się z błędną interpretacją.
I kto znowu dostaje 'po głowie'?

Pozdrawia
Lamia

Re: Sprzedam niemieckie wersje językowe znanych filmów video i kinowych!
dyplomowany - opiekun stazu
. . : : S Z Y B K I E C Z Y T A N I E
Re: publikacje w Internecie
Egzaminy wstępne na prawo,historię,politolo gię,administrację