przesypiamy mrozy

1. Data: 2018-02-27 20:50:40

Temat: przesypiamy mrozy
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.
Cisza wśród ogrodników, chyba przesypiają wszyscy mrozy i czekają na
wiosnę :-)

Pozdrawiam ocieplająco Krycha.

2. Data: 2018-02-28 12:16:43

Temat: Re: przesypiamy mrozy
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.02.2018 o 20:50, Krycha pisze:
> Hej.
> Cisza wśród ogrodników, chyba przesypiają wszyscy mrozy i czekają na
> wiosnę :-)
>
> Pozdrawiam ocieplająco Krycha.
Ja mrozy przepijam sokiem z porzeczek (własnej roboty).
Podczas zimowych porządków w piwnicy ujawniły się butelki z sokami a.d.
2012. Dziś korzystając z wcześniejszego fajrantu zrobiłem herbatkę z
soczkiem, do tego aspirynka, kołderka i liczę, że będzie dobrze.
Jacek

3. Data: 2018-02-28 20:44:36

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Cisza wśród ogrodników, chyba przesypiają wszyscy mrozy i czekają na
> wiosnę :-)

Hejka. A ja czekam na śnieg bo do tej pory go jak na lekarstwo.
Pozdrawiam drficytowo Ja...cki

---
Avast.

4. Data: 2018-02-28 22:22:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. A ja czekam na śnieg bo do tej pory go jak na lekarstwo.

Nie za późno aby na takie oczekiwania? Śnieg jest dobry, gdy
sapdnie na początku zimy, a tej zostało już tylko 19 dni.

Jarek

--
W marcu jak w garncu.

5. Data: 2018-02-28 23:11:36

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Śnieg jest dobry, gdy
> sapdnie na początku zimy, a tej zostało już tylko 19 dni.

Hejka. 20 marca wypada pierwszy dzień astronomicznej wiosny w 2018 roku.
Dzień później zaczyna się wiosna kalendarzowa, to jest 21.03.2018. W skutek
zmian w otaczającym nas kosmosie, pierwszy dzień wiosny będzie wypadał z
roku na rok coraz wcześniej. Prawdopodobnie w następnych dekadach
astronomiczna wiosna będzie zaczynać się w okolice 19, a nawet 18 marca.
Astronomowie obliczają, że w 2100 roku pierwszy dzień wiosny możemy mieć
nawet 13 marca. Wiosna astrono,iczna 2018 roku zaczyna się jednak 20 marca.
Dobre i dwa dni.
Pozdrawiam fatalistycznie Ja...cki

---
Avast.

6. Data: 2018-03-01 08:45:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. 20 marca wypada pierwszy dzień astronomicznej wiosny w 2018 roku.
> Dzień później zaczyna się wiosna kalendarzowa, to jest 21.03.2018.

A to nie tak, że jedno i drugie jest to samo? Grzegorz XIII papież chciał,
by tak było. Ja go rozumiem i popieram. Kalendarz ma być tylko kalkulatorem
pomocnym przy wyznaczaniu (i zapamiętywaniu) kiedy co ma miejsce w sferach
niebieskich. W wieku XXI na wiosnę nigdy nie przyjdze nam czekać aż do 21
marca, przeto najlepiej jest uznać, że kartka w kalendarzu "20 marca"
oznacza początek wiosny. Tak też warto uczyć dzieci.

> [...]
> astronomiczna wiosna będzie zaczynać się w okolice 19, a nawet 18 marca.

Nie, to nie tak, że kosmos zaskakuje nas co i rusz zmianami. Ziemia krąży
wokół Słońca od wieków tak samo, a problem tylko w tym, że czas obiegu
(rok astronomiczny) nie jest całkowitą wielokrotnością doby. Stąd potrzeba
korygowania co jakiś czas długości roku dniem przestępnym. Nikt tym nie
jest zaskakiwany -- astronom nie musi gapić się w teleskop, by wiedzieć
kiedy przyjdzie wiosna. Dokładną datę wraz z godziną znamy setki lat z góry.

> Astronomowie obliczają, że w 2100 roku pierwszy dzień wiosny możemy mieć
> nawet 13 marca. Wiosna astrono,iczna 2018 roku zaczyna się jednak 20 marca.

W 2100 roku wiosna zacznie się 21 marca, bowiem trzy tygodnie wcześniej
nastąpi "korekta gregoriańska" -- po 28 lutego nastąpi 1 marca, rok ten
nie będzie przestępny, jak u Juliusza Cezara. A do tego czasu, w tym wieku,
będą chyba dwa takie lata, kiedy wiosnę będziemy mieli już na św. Józfa.

> Dobre i dwa dni.

Ten drugi to który? Wszyscy dostalićmy jeden -- 29 lutego 2000 roku.
Tylko raz na 400 lat zdarza się, że rok jubileuszowy jest dłuższy.
A pod koniec tego czterowiekowego cyklu odchyłka koalendarza jest
największa, co właśnie obserwujemy.

Czy będzie kiedyś tak, że wiosna przyjdzie 13 marca? Nie tak prędko.
Nasz kalendarz spóźnia się tylko o jeden dzień na 3322 lata. Zatem
stnie się to dopiero przed rokiem 30000 (konkretny rok da się dokładnie
obliczyć).

--
Jarek

7. Data: 2018-03-01 09:58:53

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy będzie kiedyś tak, że wiosna przyjdzie 13 marca? Nie tak prędko.

Hejka:

Wiosenne słonko przygrzewa sople
więc po tych soplach spływają krople.
Piękna pogoda, więc na podwórze
Wyszły zwierzęta małe i duże.

.......... .........

Bowiem ptak każdy i każde zwierzę
ogromnie lubią powietrze świeże

---
Avast.

8. Data: 2018-03-03 09:18:51

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.02.2018 o 23:11, Dirko pisze:
> [...]
> 18 marca. Astronomowie obliczają, że w 2100 roku pierwszy dzień wiosny
> możemy mieć nawet 13 marca. Wiosna astrono,iczna 2018 roku zaczyna się

Są tacy, którzy naukowcy twierdzą że topniejące lodowce
doprowadzą do ochłodzenia klimatu na Ziemi i nastanie znowu era lodowcowa.
Mnie będzie już wtedy wszystko jedno, jako pokarm dla nie wiadomo kogo ;-)

Pozdrawiam Krycha.

9. Data: 2018-03-04 20:03:44

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.03.2018 o 09:18, Krycha pisze:

> [...]
> Mnie będzie już wtedy wszystko jedno, jako pokarm dla nie wiadomo kogo ;-)

Miało być "Są tacy naukowcy, którzy twierdzą ..."

Krycha.

10. Data: 2018-03-08 20:03:58

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-03-04 20:03, Krycha pisze:

> Miało być "Są tacy naukowcy, którzy twierdzą ..."

Zdania uczonych są podzielone, czyli na dwoje babka wróżyła.

Zalesianie dronem
Tulipany, narcyze i przebisniegi
Grupa jeszcze śpi zimowo?
"Drzewo tlenowe", ktoś może próbował?