przetlumaczycie?...

1. Data: 2005-11-30 11:15:11

Temat: przetlumaczycie?...
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bac/usg hypogenicznej zmiany prawego plata tarczycy. w rozmazach platyi
grupy hyperplastycznych tyreocytow z cechami ceganeracji, niektore tworzace
struktury pecherzykowate. poliferatio follicularis.

2. Data: 2005-11-30 14:37:55

Temat: Re: przetlumaczycie?...
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:1p41fckkbazdi.s9i9n3i7duul.dlg@40tude.net...
> Wynik cytologii jest niejednoznaczny, i interpretacja zależy od całości
> obrazu klinicznego, ale może być konieczne wycięcie i weryfikacja
> histologiczna zmiany.

na wyciecie jestem przygotowywana psychicznie od jakiegos czasu, juz wiem,
ze mam wyjatkowego pecha, ze jest to akurat guzek pecherzykowaty:(czy mozesz
mi wytlumaczyc, co znacza pojecia:
- hyperplastyczny
- tyreocyty
-ceganeracja
?

3. Data: 2005-11-30 14:39:58

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Krzysiek, EBP
Polacy potrafią wykończyć się sami, bez pomocy ościennych mocarstw

4. Data: 2005-12-01 09:20:20

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - hyperplastyczny
= rozrostowy, albo rozrastający się. Wyczuwam z kontektu iż oznacza, że
nabłonek jest bardziej energiczny niż w normie, ale oceniający nie chce się
wypowiadać, jaki jest tego nabłonka charakter.

> - tyreocyty
= komórki nabłonka pęcherzykowego tarczycy, czyli te, które stanowią
większość masy gruczołu; określenie może pasować do tych komórek w
rozmaitych zmianach chorobowych.

> -ceganeracja
chyba chodzi o degenerację ??? zwyrodnienie komórek. W tym kontekście
oznacza, że kk nie wyglądają tak jak normalnie, wykazują zamiany wsteczne;
w domyśle może to sugerować, że niepokojący obraz nie jest właśnie tym
wywołany.

Ale uwaga na moje tłumaczenia, bo może częściowo to być nadinterpretacja.
Pewne jest tylko to co pisałem poprzednio "wynik cytologii jest
niejednoznaczny". Naprawdę wiążący będzie dopiero wynik badania h-p,
zwłaszcza, że różnicowanie większości guzków pęcherzykowych na podstawie
BACC nie jest możliwe z definicji.

Krzysiek, EBP
Piekło to znieruchomiała teraźniejszość.

5. Data: 2005-12-01 09:22:47

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:1c2imw0qlk9ve.8ykldpoot940.dlg@40tude.net...

> Naprawdę wiążący będzie dopiero wynik badania h-p,
> zwłaszcza, że różnicowanie większości guzków pęcherzykowych na podstawie
> BACC nie jest możliwe z definicji.

to wiem:( moj lekarz uwaza, ze jestem mloda, wiec zeby czekac. tsh mam w
normie. ale jak juz bedzie mnie ciac, to od razu cala tarczyce. czytalam w
necie, ze lekarze maja podzielone zdania na ten temat. co ty o tym sadzic?
czy czekac? czy od razu ciac cala tarczyce?

jakie a objawy gruzlicy?
pieczenie zoladka
jak czyscic uszy?
Specjalist od kolan
DAMIAN - warszawa - Ginekolog - Kogo Polecicie?