przypalenie na blacie

1. Data: 2007-04-20 10:35:36

Temat: przypalenie na blacie
Od: Asikk <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam jasny (ale nie biały) blat i nieszczęśliwie postawiłam na nim bardzo
gorące naczynie żaroodporne naczynie. Niestety na blacie pozostała żółta
plama. Czy ktoś wie co można z tym zrobić, jak się pozbyć tego żółtego.
Próbowałam Cif-a , proszku Tytan do przypaleń, cytryny i nic. Czy ktoś
ma jakiś pomysł?
Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrwiam
Asikk

2. Data: 2007-04-20 11:10:37

Temat: Re: przypalenie na blacie
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Asikk" <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> wrote in message
> Witam,
>
> Mam jasny (ale nie bialy) blat i nieszczesliwie postawilam na nim bardzo
> gorace naczynie zaroodporne naczynie. Niestety na blacie pozostala zólta
> plama. Czy ktos wie co mozna z tym zrobic, jak sie pozbyc tego zóltego.
> Próbowalam Cif-a , proszku Tytan do przypalen, cytryny i nic. Czy ktos
> ma jakis pomysl?
> Bardzo prosze o pomoc.

Ale jaki to jest blat (tzn z czego) ? Zwykly wiórowy pokryty laminatem ?
Jesli tak i ten laminat sie przyzelil, to niestety moze byc problem i juz
nic sie nie da zrobic

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

3. Data: 2007-04-20 11:31:58

Od: Asikk <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

RTJ pisze:
> [...]
> Jesli tak i ten laminat sie przyzelil, to niestety moze byc problem i juz

Według mnie to nie jest laminat, ale nie umiem inaczej tego określić
(powierzchnia na blacie jest leciutko jakby chropowata). Z czego jeszcze
może być blat?

Pozdrawiam
Asikk

4. Data: 2007-04-21 11:04:43

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Asikk napisał(a):
> Według mnie to nie jest laminat, ale nie umiem inaczej tego określić
> (powierzchnia na blacie jest leciutko jakby chropowata). Z czego jeszcze
> może być blat?

to ze jest leciutko chropowate nie znaczy, ze to nie laminat
Nie masz gdzies brzegu aby zerknac?

Generalnie popularne blaty to laminat, drewno, rozne kamienie (granit)
i pochodne (ale te ostatnie by raczej nie zmienilo barwy od cieplego
naczynia)

Wiec jezeli twoj blat nie kosztowal kosmicznie duzo - to to jest laminat

Sierp

5. Data: 2007-04-21 19:47:20

Od: "Pl_(N)_umber_One " <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jeżeli jest to laminat, to większość laminatów jest barwiona powierzchniowo,
szczególnie te z faktura imitującą drewno, gres itp. Jedyna w tym wypadku
skuteczna metoda pozbycia się przypalenia, czyli spolerowanie cienkiej
warstwy pozostawi widoczny ślad, bo zetrze się warstwa dająca ostateczny
kolor i fakturę. Ja kupiłem w zakładzie produkującym parapety marmurowe tkzw.
resztówkę, w postaci kawałka wypolerowanej płyty marmurowej i służy to bardzo
dobrze do stawiania gorących naczyń, krojenia itp.

Siatka przeciw owadom, do okien
jaka zmywarke kupić?
Sklep internetowy z oswietleniem - prosba o porady
Jest tu jakiś rzeczoznawca z okolic Bielska/Żywca/Katowic?
Ekipa do gładzi poszukiwana