przyprawione mięso-ile wytrzyma?

1. Data: 2004-02-11 14:08:12

Temat: przyprawione mięso-ile wytrzyma?
Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam dzisiaj surowy boczek i szynkę, przyprawiłam to, wstawiłam do
lodówki i dopiero wtedy niestety uświadomiłam sobie, że bedę mogła je upiec
dopiero w poniedziałaek rano. Wytrzyma tyle czy nie? Jeśli nie to co z nim
zrobić?

Aneta

1. Data: 2004-02-11 14:17:59

Temat: Re: przyprawione mięso-ile wytrzyma?
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
upiec
> dopiero w poniedziałaek rano. Wytrzyma tyle czy nie? Jeśli nie to co z
Oj, ja bym nie ryzykowała. Czemu nie możesz upiec, upieczone by pewnie
wytrzymało? A zamrozić nie możesz?

Hania

1. Data: 2004-02-11 14:18:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Feb 2004 15:08:12 +0100, "Anet" <a...@t...net>
wrote:

>Kupi?am dzisiaj surowy boczek i szynk?, przyprawi?am to, wstawi?am do
>lodówki i dopiero wtedy niestety u?wiadomi?am sobie, ?e bed? mog?a je upiec
>dopiero w poniedzia?aek rano. Wytrzyma tyle czy nie? Je?li nie to co z nim
>zrobi??
>
>Aneta

ja bym zamrozila. albo upiekla dzis, ale i tak by nie wytrzymalo
nawet upieczone do poniedzialku...jak ma byc na cieplo w ten
poniedzialek to upiecz dzisiaj, zamroz, rozmroz , przykryj i
zapiecz w piekarniku. przykrytko po to, zeby nie wysuszyc tego
wszystkiego

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-11 14:25:23

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Oj, ja bym nie ryzykowała. Czemu nie możesz upiec, upieczone by pewnie
> wytrzymało? A zamrozić nie możesz?
>
> Hania

Lubię jak mięso dłużej poleży w przyprawach z reguły są to trzy dni. A czy
jak zamrożę takie przyprawione to będzie wszystko z nim w porządku? Tzn. z
tym mięsem.

Anet

1. Data: 2004-02-11 14:29:12

Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
upiec
> dopiero w poniedziałaek rano. Wytrzyma tyle czy nie? Jeśli nie to co z nim

kup sól peklową zrób z wodą i w garnku glinianym mozesz w chłodnym miejscu
trzymac i dwa tygodnie, póżniej upiec

1. Data: 2004-02-11 14:38:17

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> kup sól peklową zrób z wodą i w garnku glinianym mozesz w chłodnym miejscu
> trzymac i dwa tygodnie, póżniej upiec

Czyli nie wytrzyma , szkoda tylko co ja mam zrobić, wyjeżdżam za 2 godziny,
a raczej wątpię abym znalazła tak szybko sól peklową (małe miasteczko, więc
może nie być wcale).

Anet

1. Data: 2004-02-11 14:45:32

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@t...net>

Żadne ryzyko, nawet w temp. pokojowej i jest na to kilka sposobów.

> [...]
czy
> jak zamrożę takie przyprawione to będzie wszystko z nim w porządku?

Mięso - nie umyte przypadkiem woda - nacierasz rozdrobnionym czosnkiem i
smarujesz oliwa (olejem), wkładasz do garnka i obkładasz pokrojoną
cebulą ze wszystkich stron, odstawiasz w chłodne miejsce nawet na 3 dni.
Możesz też zawinąć w ścierkę namoczona 6% octem i włożyć w torbę foliowa
i do lodówki.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-02-11 14:54:33

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> cebulą ze wszystkich stron, odstawiasz w chłodne miejsce nawet na 3
dni.
Ale od środy do poniedziałku do chyba jest więcej niż 3 dni, nie? :-)

Hania

1. Data: 2004-02-11 15:06:26

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał
> dni.
> Ale od środy do poniedziałku do chyba jest więcej niż 3 dni, nie? :-)

Jestem "pokojowo" nastawiony i tego dotyczyła odpowiedź, w temp. 3-6
st.C nawet do dwóch tygodni, a w solankach na sucho i mokro to kilka
tyg. do kilku miesięcy.
Tyle, ze sól zmienia smak i (wpływa też na twardość mięsa) trzeba potem
odmaczać.

--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-02-11 15:06:54

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cebulą ze wszystkich stron, odstawiasz w chłodne miejsce nawet na 3 dni.
> Możesz też zawinąć w ścierkę namoczona 6% octem i włożyć w torbę foliowa

To, że wytrzyma trzy dni to ja wiem, nie wiem tylko co zrobic z pozostałymi
dwoma dniami i to jeszcze dzisiaj.

Anet

Chateaubriand- nie walentynki ;-)
czym się różni bigos od kapusty z mięsem?
ciasto capuccino
Lokalne specyaly na polnocy - co polecicie?
Zagadka