przyprawy i sosy

1. Data: 2002-01-17 16:04:56

Temat: przyprawy i sosy
Od: "wiwat" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie w Gdańsku, Warszawie, Radomiu ( w którymś z tych miest obojętnie w
kórym) można znależć sklep z przyprawami i sosami?
np szukam dobrego sosu vinegre albo przypraw wloskich lub z kuchni dlaekiego
wschodu itp....
j...@z...pg.gda.pl
m...@f...onet.pl
--
pozdr
qiub

1. Data: 2002-01-17 16:07:26

Temat: Re: przyprawy i sosy
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wiwat <w...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a26sqc$ctp$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> kórym) można znależć sklep z przyprawami i sosami?
> np szukam dobrego sosu vinegre albo przypraw wloskich lub z kuchni
Sos vinegret podobnie jak mieszankę ziół włoskich można z powodzeniem
przyrządzić w domu.

Wkn

1. Data: 2002-01-17 20:06:52

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a) w wiadomości: ...
>Sos

Wiecie co, czepie sie: VINAIGRETTE. I juz.

Ale w nagrode powiem jak ja go robie: do sloiczka wrzucam lyzke (solidna)
musztardy Dijon, dwa zgniecione zabki czosnku (opcjonalnie), szczypte soli,
szczypte cukru, wyciskam w to pol cytryny, zakrecam sloiczek i tancze
dwuminutowy taniec z kastanietami, nie wypuszczajac z rak sloiczka. I
gotowe.

Margola Hodowca Brzuchola

1. Data: 2002-01-17 20:34:45

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szczypte cukru, wyciskam w to pol cytryny, zakrecam sloiczek i tancze
> dwuminutowy taniec z kastanietami, nie wypuszczajac z rak sloiczka. I

Bez octu?! Dość nieortodoksyjny przepis, trzeba przyznać...

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2002-01-17 21:04:45

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margolka Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a27c37$qjo$...@n...tpi.pl...

> Wiecie co, czepie sie: VINAIGRETTE. I juz.

a daj już spokój, to taka popularna nazwa. Ja tez miałam francuski :-))

Wkn

1. Data: 2002-01-17 21:36:37

Temat: [OT] przyprawy i sosy
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński napisał(a) w wiadomości: ...

>Bez octu?! Dość nieortodoksyjny przepis, trzeba przyznać...

Ocet zdrowsza cytryna zastepuje... a ortodoksyjna nie jestem, w kuchni
zwlaszcza, chocby mnie Laroussem po glowie bili. Sama zadnego przepisu
kroczek po kroczku sledzic nie umiem, kuchnia jest dla mnie rodzajem
tworczosci na bazie inspiracji. Od oryginalow sa inni ;))) i dzieki temu w
jakiejs knajpie jeszcze beda mogli na mnie zarobic ;)))

Margola

1. Data: 2002-01-17 21:52:08

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiwat" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kórym) można znależć sklep z przyprawami i sosami?
> np szukam dobrego sosu vinegre albo przypraw wloskich lub z kuchni

Jeśli chodzi o Radom, to w Billi mają parę półek z tym towarem.

Kamila Pe.

1. Data: 2002-01-17 22:02:22

Temat: Re: [OT] przyprawy i sosy
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> Ocet zdrowsza cytryna zastepuje...

To zauważyłem, niemniej vinaigrette jednak chyba nawet nazwę (nie jestem
romanistą) ma od octu, więc to naprawdę spore odejście od oryginału
i mocno się zastanawiam, czy nazwa jest uprawniona. No i czy aby ten
ocet aż tak niezdrowy? W końcu ile tego octu się spożywa? IMHO zdrowie
(poza sytuacjami wyjątkowymi - diety) nie jest najwłaściwszym kryterium
przygotowywania potraw. Zdecydowanie ważniejszy jest dla mnie smak.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-01-17 22:49:26

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>romanistą) ma od octu, więc to naprawdę spore odejście od oryginału
>i mocno się zastanawiam, czy nazwa jest uprawniona.

Nazwa juz nie. I tu absolutnie masz racje. Powod jest prozaiczny - ocet
winny mi nie smakuje :(

> Zdecydowanie ważniejszy jest dla mnie smak.

Tu sie tez zgodze, ale - patrz wyzej. No nic, pozostaje wiara, ze sie
naucze, jak oliwek sie nauczylam i oliwy extra vergine.

Margola

1. Data: 2002-01-18 00:13:02

Od: "wiwat" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiec gdzie to wszystko mogę kupić??????

--
pozdr
qiub
> [...]
> kórym) można znależć sklep z przyprawami i sosami?
> np szukam dobrego sosu vinegre albo przypraw wloskich lub z kuchni

suflet
Gdzie kupić szafran
Co to jest?
obiad cd -penne carbonara