puchatkowe paleczki

1. Data: 2002-01-15 05:05:18

Temat: puchatkowe paleczki
Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piekly sie 10 min,solidnie wyrosly,sa bardzo dobre i kruche :)

Skladniki:
-ok 2/3 kostki miekkiego masla
-2/3 szklanki cukru
-3 lyzeczki sztucznego miodu (dalam naturalny,bo sztucznego nie
uzywam,wiec nie mam)
-lyzeczka proszku do pieczenia
-25 dag maki (1 i 2/3 szklanki)
-5 lyzek mleka
-4 lyzki drobno posiekanych migdalow (wymieszalam z orzechami laskowymi)
-cukier puder do posypania

I przepisuje przepis;)

"Ucieramy maslo z cukrem na puszysta mase.Dodajemy miod,proszek do
pieczenia i dobrze mieszamy.Powoli dosypujemy make,dolewamy mleko i na
koncu wrzucamy migdaly.Wyrabiamy ciasto reka,az stanie sie
gladkie,zawijamy w folie i wkladamy do lodowki,aby sie schlodzilo.Po
dwoch godzinach wyjmujemy ciasto i formujemy paleczki wielkosci
palca.Ukladamy je na posmarowanej tluszczem blasze do pieczenia i
wkladamy do pieca na 10-12 minut.Paleczki powinny miec kolor
jasnobrazowy.Po wyjeciu z piekarnika,kiedy sa jeszcze cieple,obtaczamy
je w cukrze pudrze.
Przepis na 3 tuziny(36 ciasteczek)."

Udalo mi sie zrobic kilka paleczek,reszte ciasta przejal mezczyzna-w
efekcie w pudelku z ciastkami znalazla sie rownierz krucha,orzechowa
myszka,zdeformowany zolw,slimaczek z oczkami na
pleckach,precelek,serduszko itp-;-))

Ciasta sa bardzo latwe do zrobienia,szybko sie pieka,wyprobowalam,wiec
zachecam :)

Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Bich bich bich,kopytka tragen mich."

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-01-15 05:07:33

Temat: Re: puchatkowe paleczki
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

chomique wrote:

> -3 lyzeczki sztucznego miodu (dalam naturalny,bo sztucznego nie
> uzywam,wiec nie mam)

czyli przepis jest z prawdziwym miodem, ktory mozna ewentualnie zastapic
sztucznym, tak?

A co to jest sztuczny miod i dloaczego jest on podstawowym skladnikiem?
Czyzby KP kiedykolwiek doswiadczyl sztucznego miodu?
MB

1. Data: 2002-01-15 06:19:19

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli przepis jest z prawdziwym miodem, ktory mozna ewentualnie zastapic
> sztucznym, tak?

Wlasnie nie,ze sztucznym,co mnie zaskoczylo,bo jakos mi sztuczny miod do
Puchatka nie pasowal:)

Nie wiem,jak wytwarza sie sztuczny miod,ale wyglada to,jak
pamietam,mizernie raczej,a smakuje jak cukier z dodatkiem czegostam,po
scukrzeniu jeszcze gorzej.

Sama uzywam tylko naturalnego,i zdrowy,i pyszny.

Nie mam pojecia,dlaczego w Puchatkowym przepisie znalazla sie ta mizerna
namiastka prawdziwego miodu-zakladam,ze z checi obnizenia kosztow
wypieku,ale i tak nie sa duze i z pewnoscia nieraz jeszcze bede te
ciasteczka piekla-zwlaszcza,ze oboje swietnie sie przy tym bawilismy;)

Pozdrawiam serdecznie

--
Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Welcome to Rivendell, mister Anderson."

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-01-15 10:59:57

Temat: Odp: puchatkowe paleczki
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chomique <c...@a...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3C43B88E.224D365F@atom
> w efekcie w pudelku z ciastkami znalazla sie rownierz krucha,orzechowa
> myszka,zdeformowany zolw,slimaczek z oczkami na
> pleckach,precelek,serduszko itp-;-))

Dzieki bardzo. Ja przygotuje ciasto, a moje male w koncu wyladuja swoja wene
twórcza. Paluszkow na pewno nie bedzie, za to male co nieco i to co tygryski
lubia najbardziej:-)
Asia

1. Data: 2002-01-16 07:56:47

Temat: Re: puchatkowe paleczki OT
Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Udalo mi sie zrobic kilka paleczek,reszte ciasta przejal mezczyzna-w
> efekcie w pudelku z ciastkami znalazla sie rownierz (!!!)

Dopiero teraz blad zauwazylam,cos mnie
tknelo...Rownież,również...Uh,wstyd ;(

--
Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Welcome to Rivendell, mister Anderson."

ICQ 86181173
GG 1287619

Puchatkowe przepisy :)
pishinger