sos do brokułów

1. Data: 2002-01-14 17:41:47

Temat: sos do brokułów
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,

Poszukuję przepisu na sos do brokułów. Znudziły mi się już podawane z masełkiem
i bułeczką na modłę kalafiora. Kiedyś jadłam je z sosem majonezowo-śmietanowo-
czosnkowym i bardzo mi smakowały. Czy macie może jakiś wypróbowany sposób na
taki sos? Będę bardzo wdzięczna, mogę się zrewanżować przepisem na kalafiora po
neapolitańsku - świetny.

Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-01-14 17:57:44

Temat: Re: sos do brokułów
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> taki sos? Będę bardzo wdzięczna, mogę się zrewanżować przepisem na

ja to robie sos serowy z sera np camembert, ale ostatnio zmodyfikowalam i
dodalam troszeczke takiego sosu do spaghetti ze sloika, wkrojone duzo sera
plesniowego i rozpuszczone, no i na brokuly czy brukselke. B lubie taki sos

1. Data: 2002-01-14 19:04:30

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiś wypróbowany sposób na taki sos? Będę bardzo wdzięczna, mogę się
> zrewanżować przepisem na kalafiora po neapolitańsku - świetny.

jeden serek topiony o niezbyt intensywnym smaku, podobna ilość sera
gorgonzola. Rozpuścić serek topiony w "troszku" mleka. Dodać drobno
pokruszoną gorgonzolę. Proporcje wg smaku. Dodać dobry chlup wody z
brokułów. Rozrobić aby było gładkie. Dodać trochę "rosołku" najlepiej
warzywnego. Ja daję jeszcze mały chlupik Calvadosa. Solaj i pieprzaj do
smaku.

Waldek

1. Data: 2002-01-14 21:38:32

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brokułów. Rozrobić aby było gładkie. Dodać trochę "rosołku" najlepiej
> warzywnego. Ja daję jeszcze mały chlupik Calvadosa. Solaj i pieprzaj do

Dzięki, świetne, bardzo mi się podoba, nie mam Calvadosa, ale mogę dolać ciut
białego wina albo brandy, wiem, że to nie to samo, ale cóż...

Spróbuję się zrewanżować kalafiorem po neapolitańsku:
- 10 dag zielonych oliwek bez pestek
1/2 kalafiora
1/4 łyżeczki soli
szczypta pieprzu
1/3 szklanki oliwy
1/2 łyżeczki odcedzonych kaparów
sok ze świeżej cytryny

1. Siekamy oliwki
2. Płuczemy dokładnie kalafior, rozkruszamy na 2,5 cm wielkości różyczki i
wkładamy do dużego garnka z wrzącą wodą. Po zagotowaniu się wody gotujemy bez
przykrycia przez 5 minut. Odcedzamy, płuczemy pod bieżącą zimną wodą aż do
zupełnego ochłodzenia. Dokładnie odcedzamy.
3. W niedużej misce mieszamy sok z cytryny, sól i pieprz. Mieszając, wlewamy
oliwę. DOdajemy oliwki i kapary i dokładnie mieszamy. Wrzucamy kalafior.
Wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Wychodzi świetnie - niektórzy dodają też cebulę, czosnek lub selera naciowego.

Sos serowy wydaje się bardzo smakowity, wypróbuję w tym tygodniu.

Dzięki
Agnieszka

1. Data: 2002-01-17 10:17:48

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> Kochani,
>
> Poszukuję przepisu na sos do brokułów.

jogurtowo-majonezowo-pomidorowo-czosnkowy. Bardzo smaczne polaczenie.
pzdr
agi

1. Data: 2002-01-17 12:27:00

Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh wrote:

> jogurtowo-majonezowo-pomidorowo-czosnkowy. Bardzo smaczne polaczenie.

wybacz ignorancje z mojej strony... wciaz sie ucze ;-)

jogurt...
majonez...
pomidorowy... co? sok/przecier?... :-O

jakie proporcje?...

czosnek... moze byc wycisniety przez wyciskacz?....

Justyna

PS tylko sie nie smiejscie... :-(

J.

1. Data: 2002-01-17 13:00:45

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Trzcinska wrote:

> wybacz ignorancje z mojej strony... wciaz sie ucze ;-)

jam tez ignorantka wiec sie nie martw :)))

> jogurt...

naturalny

> majonez...

daje kielecki- jest slony wiec juz solic nie trzeba.
proporcje 1/3 : 1 z jogurtem. Lzejsze od smietany z majonezem czy samego
majonezu

> pomidorowy... co? sok/przecier?... :-O

przecier. To juz do smaku- jak dla mnie 1 lyzeczka na jakies pol
opakowania jogurtu wystarczy :)

> jakie proporcje?...

powyzej :) ale i tak najlepiej na oko i smak jak to w sosach/dipach bywa
:)

> czosnek... moze byc wycisniety przez wyciskacz?....

taki najlepszy!!!!

> Justyna

agi

1. Data: 2002-01-17 13:11:53

Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh wrote:

> jam tez ignorantka wiec sie nie martw :)))
> [...]
> powyzej :) ale i tak najlepiej na oko i smak jak to w sosach/dipach bywa
> :)

wielkie dzieki!

Justyna

Ser zolty