punsch - pomysły

1. Data: 2004-02-02 13:27:28

Temat: punsch - pomysły
Od: "marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
od pewnego czasu wieczorami eksperymentujemy sobie
z punschem (przez umlaut), a dokładniej z proporcjami.
Po serii eksperymentów ;) ustaliliśmy, że 50-100 gr. rumu
(a zróbcie na grogu, to samo a inaczej) na kubek duży jest
ok; optymalna "baza" to jak na razie mieszanka soku grapefruit
z gruszką (powinien być chyba pomarańczowy), z ziołami bez przesady.
chciałem się spytać szanownej grupy, jaki inne pomysły na punsch i
inne ciepłe napoje procentowe zostały sprawdzone i można je z czystym
sercem polecić zziębniętym duszyczkom??
marcin

1. Data: 2004-02-02 13:42:40

Temat: Re: punsch - pomys^(3)y
Od: "Ewa (siostra Ani) " <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

marcin a écrit :

> [...]
> z punschem (przez umlaut), a dokładniej z proporcjami.
> Po serii eksperymentów ;) ustaliliśmy, że 50-100 gr. rumu

Grog = rum ??

na kubek duży jest
> ok; optymalna "baza" to jak na razie mieszanka soku grapefruit
> z gruszką

A coz to za tropikalny owoc ? :-)

(powinien być chyba pomarańczowy), z ziołami bez przesady.

Jakimi ?
Tymianek ? Kminek ? Kolendra ?...

> chciałem się spytać szanownej grupy, jaki inne pomysły na punsch i
> inne ciepłe napoje procentowe zostały sprawdzone i można je z czystym
> sercem polecić zziębniętym duszyczkom??

Pytanie zasadnicze... czym dla ciebie jest "pünsch" ?

Ewcia

1. Data: 2004-02-02 13:43:56

Temat: Re: punsch - pomysły
Od: "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam
> od pewnego czasu wieczorami eksperymentujemy sobie
> z punschem (przez umlaut),

Czyźby chodziło Ci o... poncz?

Władysław

1. Data: 2004-02-02 13:50:08

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

marcin:
> witam
> od pewnego czasu wieczorami eksperymentujemy sobie
> z punschem (przez umlaut), a dokładniej z proporcjami.

a gdzie ten umlaut? Tak z ciekawości pytam, bo punschu z umlautem nie znam.
A najprostszy punsch rumowy składa się z rumu (obowiązkowo), cukru
(niekoniecznie) i wody (zbyteczna). Grog kapitański znaczy się.

Waldek

kluski kladzione
Robie galarete z nóżek
Re: Przyprawy EGZOTYCZNE - hurt?