pycha ze szczupaka (może być i inna ryba)

1. Data: 2000-04-10 09:18:40

Temat: pycha ze szczupaka (może być i inna ryba)
Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak ktoś miałby ochotę wypróbować przygotowaniea ryby w inny sposób, to
podaję fajowy przepis.

Szczupak z sosem chrzanowym (ja wypróbowałam to w wersji z łososiem i
pstrągiem - pstrąg wyszedł trochę gorzej).

Składniki:
1 szczupak (ok. 1 kg),
3 łyżki startego chrzanu,
4 łyżki masła,
1 łyżeczka mąki,
sok z 1 cytryny,
200 ml gęstej śmietany,
sól, pieprz, cukier, 3-4 łyżki zimnej wody

Sposób przygotowania:
1. Szczupaka wypatroszyć, oczyścić z łusek ostrym nożem, ścinając je do
białej skórki, opłukać i osuszyć. Rybę natrzeć solą i odstawić w chłodne
miejsce na ok. 1 godzinę. Piekarnik rozgrzać do 200oC.
2. Rybę pokroić w dzwonka, głowę i ogon zachować. Naczynie żaroodporne
natłuścić, ułożyć w nim dzwonka ryby, nadając jej pierwotny kształt,
oprószyć pieprzem. Rybę polać 3 łyżkami roztopionego masła, wstawić do
piekarnika i piec ok. 30 minut, co jakiś czas polewając masłem i 2 łyżkami
soku cytrynowego.
3. Z 1 łyżki masła i mąki przygotować jasną zasmażkę, dodać 3-4 łyżki
zimnej wody i chrzan. Sos zagotować, następnie dodać śmietanę i 2 łyżki
soku
z cytryny, doprawić do smaku solą i cukrem. Sosem polać rybę i piec
jeszcze
ok. 15 minut.

Życzę smacznego i oblizanych palców
Agnieszka