pytania o pieczenie chleba

1. Data: 2010-09-25 20:13:52

Temat: pytania o pieczenie chleba
Od: xy <x...@x...sorry> szukaj wiadomości tego autora

Wzialem sie za pieczenie chleba, fajna sprawa, nawet nienajgorzej
wychodzi, ale nie do konca, stad pytania:

1) jak uzyskac taka mocno ciemnobrazowa skorke, mnie wychodzi raczej w
kolorze skorki z ciasta drozdzowego?

2) w kuchence elektrycznej jak piec? mam amice i daj tryb ciasto
(grzanie gorne, dolne, wentylator) i daje 210 stopni, wkladam chleb, po
15 minutach obnizam temperature do 180 stopni, ale mam wrazenie, ze ta
amica ma tendencje do wysuszania ciasta, mozna jakos lepiej?

3) chleb przenno-zytni, czy ciasto moze sie kleic czy powinno byc takie
jak drozdzowka odchodace od palcow (mam wrazenie, ze maka zytnia
powoduje ze zawsze mocno sie klei), jaka powinna byc prawidlowa
konsystencja, jak to sprawdzic?

co jeszcze mozecie doradzic? jakie triki?

2. Data: 2010-09-25 21:18:30

Temat: Re: pytania o pieczenie chleba
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-25 22:13, xy pisze:
> [...]
ale mam
> wrazenie, ze ta amica ma tendencje do wysuszania ciasta, mozna jakos lepiej?
Przed podczas pieczenia można wstawić do środka naczynie z wodą, ale po 5-10min
należy je wyjąć,
można też spryskać ścianki piekarnika chwile przed włożeniem chleba

3. Data: 2010-09-25 21:43:06

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-25 23:18, niebożę vcore wylazło do ludzi i marudzi:

Bez tego ostatniego.

> Przed podczas pieczenia można wstawić do środka naczynie z wodą, ale po
> 5-10min należy je wyjąć, można też spryskać ścianki piekarnika chwile
> przed włożeniem chleba

To przed czy podczas w końcu?

Qra, btw naczynie z wodą trzymam w piekarniku do końca pieczenia, co
więcej na 15-20 minut przed wyjęciem z piekarnika wierzch chleba smaruję
zimną wodą - skórka jest błyszcząca i niespieczona

4. Data: 2010-09-25 21:55:58

Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Wrz, 22:13, xy <x...@x...sorry> wrote:
> [...]
> powoduje ze zawsze mocno sie klei), jaka powinna byc prawidlowa
> konsystencja, jak to sprawdzic?
>
> co jeszcze mozecie doradzic? jakie triki?

Ciemną skórkę uzyskasz za pomocą twz. glazurki. Można robić glazurkę
ze zwykłego mleka. Smarujesz wierzch chleba przed pieczeniem
pędzelkiem umaczanym w mleku.
Można też stosować bardziej zaawansowane glazury z dodatkiem cukru,
jaja roztrzepanego. Ale radzę zacząć od zwykłego mleka.

5. Data: 2010-09-25 22:36:02

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-25 23:43, Qrczak pisze:

> Qra, btw naczynie z wodą trzymam w piekarniku do końca pieczenia, co
> więcej na 15-20 minut przed wyjęciem z piekarnika wierzch chleba smaruję
> zimną wodą - skórka jest błyszcząca i niespieczona

Kupiłam mąkę chlebową. Świat się kończy :)

--
Pozdrawiam - Aicha

6. Data: 2010-09-25 22:39:39

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-26 00:36, niebożę Aicha wylazło do ludzi i marudzi:

To jej jeszcze użyj jakoś.

Qra
--
po wyeliminowaniu zbędnego elementu w domu
nastała cisza a spokój niczym niezmącony

7. Data: 2010-09-25 23:35:47

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-26 00:39, Qrczak pisze:

> To jej jeszcze użyj jakoś.

Nie wiem, czy to nie za głęboka woda na pierwszy skok :)

http://japonskakuchnia.blogspot.com/2010/05/chleb-z-
szynka-i-pasta-jajeczna.html

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2010-09-26 01:42:02

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"xy" <x...@x...sorry> wrote in message news:i7ll60$1av$1@news.onet.pl...
> [...]
> to sprawdzic?
>
> co jeszcze mozecie doradzic? jakie triki?

Ja piekę chleb drożdżowy pszenny w temp. 155 - 160°C, tylko na termoobiegu,
przez godzinę (poł godziny z jednego końca keksówek, pół godziny z
drugiego).
Nie podwyższam na początku temperatury - ciasto jeszcze rośnie.

9. Data: 2010-09-26 07:03:26

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> godziny z drugiego).
> Nie podwyższam na początku temperatury - ciasto jeszcze rośnie.

Następna bezedura Panslavisty.

Termoobieg i niepodwyższanie temperatury w celu dorastania ciasta, to
sprzeczność.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

10. Data: 2010-09-26 09:42:20

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> Następna bezedura Panslavisty.
>
> Termoobieg i niepodwyższanie temperatury w celu dorastania ciasta, to
> sprzeczność.

Pobulgotaj jeszcze.
Termoobieg to nie mikrowela, ciasto ogrzewa się od zewnatzr a nie w całej
masie jak w mikroweli. Wkładając do pieca ustawiam termoobieg na około
30°C - w celu wyrastania - gdy ciasto podwoi swoja objetość przestawiam na
150°C i zanim dojdzie do tych 150°C wewnąrz trawa to chwilę i ciasto z
początku nadal rośnie, dopuki drożdże są żywe. Po półgodzinie odwracam
keksówki drugim końcem w kierunku termowentylataro aby chleby były jednakowo
upieczone. Piękną brązową skórke ciasto osiąga dzięki czterem łyżeczkom
cukru dodanym do ciasta - część żużywaja drożdze, część przyspiesza
karmelizowanie mąki na powierzchni.

GRZYBOW NIET...
Przepraszam wszystkich kogutek
Zielona herbata... nawet smakuje mi to