pytanie

1. Data: 2003-01-02 15:19:19

Temat: pytanie
Od: Ryba <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy uważacie, że ludzie, których rodzice się rozwiedli, mają małe szanse
na stworzenie mądrego, dobrego związku w przyszłości?
NIe chodzi mi tu o statystyki naukowe. Chodzi mi o to, co widzicie wokół
siebie.

Choć sama częściowo moge odpowiedzieć: "tak, mają mniejsze szanse, ale
nie jest to niemożliwe. I nie generalizujmy".

Czy tak?

Ryba

2. Data: 2003-01-02 15:26:55

Temat: Re: pytanie
Od: Snajper <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryba wrote:

> Choć sama częściowo moge odpowiedzieć: "tak, mają mniejsze szanse, ale
> nie jest to niemożliwe. I nie generalizujmy".

Nie wiem, jakie sa statystyki i czy jest bardziej, czy mniej
prawdopodobne, ale IMHO jest to mozliwe.

--
### Pozdrawiam
### Rafal SNAJPER Siwinski

3. Data: 2003-01-02 15:30:09

Od: "Gandalf" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Snajper" <s...@g...pl> wrote in message

> Nie wiem, jakie sa statystyki i czy jest bardziej, czy mniej
> prawdopodobne, ale IMHO jest to mozliwe.
Jest mozliwe,ale jezeli ktos sie wychowywal od urodzenia w atmosferze
nieufnosci ciezko jest mu potem komus zaufac.Rodzina z tylko jednym rodzicem
bedzie zawsze niepelna i brakuje wzorcow do nasladowania.

4. Data: 2003-01-02 15:49:13

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na stworzenie mądrego, dobrego związku w przyszłości?
> NIe chodzi mi tu o statystyki naukowe. Chodzi mi o to, co widzicie wokół

Rodzice mojej mamy się rozwiedli. Babcia jest mądrą kobietą, nie utrudniała
nigdy swoim dzieciom kontaktów z ojcem, może to miało jakiś wpływ?
W każdym razie tak zgodnych i dobranych par, jak moi rodzice to ze świecą
szukać :-) Mimo ich paru wad i zupełnie różnych charakterów.

> Ryba

Marta

5. Data: 2003-01-02 16:41:05

Od: Bischoop <B...@b...kreml.russia> szukaj wiadomości tego autora

Dnia czw, 02 sty 2003 o 16:19 GMT Ryba napisał(a):

> Czy uważacie, że ludzie, których rodzice się rozwiedli, mają małe szanse
> na stworzenie mądrego, dobrego związku w przyszłości?

To zalezy w jaki sposob sie rozwiedli, napewno jest to trudne jesli
wychowane te dzieci byly w buncie, rodzice sie klocili i jedno
szpuntowalo dzieci przeciwko drugiemu. Jednak jak rodzice poprostu
doszli do sprawy iz nie moga sie dogadac, nie pasuja do siebie i na
spokojnie zalatwiaja taka sprawe, i dzieci nadal wiedza ze maja obydwoje
rodzicow, to sprawa jest bardzo realna, a dzieci maja poprostu jedna
madrosc wiecej.

--
% Bischoop | LRU: #260447 %
% bischoop(at)o2.pl | GG:1002333 |ICQ:159794827 %

6. Data: 2003-01-02 16:41:55

Od: "kolorowa" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy uważacie, że ludzie, których rodzice się rozwiedli, mają małe szanse
> na stworzenie mądrego, dobrego związku w przyszłości?

Myślę, że sam rozwód nie ma aż tak wielkiego wpływu na przyszłość dzieci, na
ich predyspozycje do tworzenia szczęśliwego związku. Myślę, że ważne jest
przede wszystkim, w jakiej atmosferze rozstaja się rodzice, jakie uczucia im
towarzyszą, czy rodzice ze sobą walczą, czy w tej walce nie zapominają o
dziecięcych uczuciach, czy nie traktują tego dziecka jak karty przetargowej,
czy nie przeniosą w relacje z dzieckiem elementów towarzyszących relacji
między dorosłymi partnerami - innymi słowy czy dziecko nie stanie się dla
rodzica namiastką dorosłego partnera, czy nie stanie się jedynym partnerem.
Ważne jest czy któreś z rodziców nie będzie zaślepione nienawiścią i nie
przeniesie tej nienawiści na cały ród kobiecy bądź męski. I tak dalej.
Ale równie dobrze takie uczucia czy postawy mogą się pojawić w małżeństwie,
które o rozwodzie nawet nie pomyśli.
I równie dobrze rozwieść mogą się ludzie, którzy nie wieszają psów na swoich
eks, nie wykorzystują swoich dzieci do rozgrywek między sobą. I pomimo bólu
z powodu rozstania, nie żałują tego, że się spotkali, wierzą w to, że życie
się nie kończy i nie twierdzą, że wszystkie kobiety (wszyscy meżczyźni) są
tacy sami;-)) - wtedy dzieci mają duże szanse na udany związek.
--
Małgosia

7. Data: 2003-01-02 19:14:36

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gandalf" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
rodzicem
> bedzie zawsze niepelna i brakuje wzorcow do nasladowania.

W pewnym sensie masz rację, ale z drugiej strony każdy z nas ma własne
postrzeganie
świata, i od momentu w którym staje się dorosły powinien starać się kierować
sie swoim życiem w sposób świadomy.
Potrafić rozróżnić w bagażu swoich doswiadczen to co dobre a co należy jak
najszybciej
wyrzucić za okno.

Mój ojciec alkoholik przestał z nami mieszkać gdy mialem 5 lat.
Póki co alkohol nie jest moim problem a i rodzinę mam bardzo szczęsliwą.

Jacek

8. Data: 2003-01-02 21:36:16

Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na stworzenie mądrego, dobrego związku w przyszłości?
> NIe chodzi mi tu o statystyki naukowe. Chodzi mi o to, co widzicie wokół

Małżeństwo nasze trwa prawie 15 lat. Jesteśmy ze sobą od ponad 18 lat.
Rodzice TŻ rozwiedli się kiedy jego mama była w ciąży, moi kiedy miałam 15
lat. Dodatkowo oboje jesteśmy jedynakami. Patrząc na te przesłanki nie
powinniśmy ryzykować związku.
Życie ludzkie jest wieloaspektowe i nie jest to matematyka, gdzie dodając 2
do dwóch wyjdzie nam zawsze 4:-))

--

Blanka

b...@p...onet.pl

9. Data: 2003-01-02 22:03:08

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy uważacie, że ludzie, których rodzice się rozwiedli, mają małe szanse
> na stworzenie mądrego, dobrego związku w przyszłości?

Wszystko zalezy od tego w jakich okolicznosciach sie rozstali.
W jakich warunkach dziecko dojrzewalo.
Ja tez rostalam sie z moim mezem ale corka wychowuje sie teraz w kochajacej
sie rodzinie i mysle ze ma przekazane pozytywne wzorce.
Ja bylam wychowana w pelnej rodzinie,ale za to tata mial kochanke i teraz
jestem nieufna wobec facetow bo napatrzylam sie na moja rozpaczajaca mame i
szalejacego ojca...

Magda

10. Data: 2003-01-03 07:49:22

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Choć sama częściowo moge odpowiedzieć: "tak, mają mniejsze szanse, ale
> nie jest to niemożliwe. I nie generalizujmy".

nie, nie uwazam żeby ludzie wychowujacy sie w niepełnym domu mieli z tego
powodu mniejsze szanse na stworzenie i utrzymanie dobrego związku
ja przynajmniej nie narzekam
zbytnio ;))
a znajomi wychowani w pełnych rodzinach jakos tak gorzej sobie radzą...
wiec raczej wszystko zalezy od człowieka i jego chęci a nie od szukania
usprawiedliwień niepowodzenia

pozdr.Joanna

Re: prezent
Same kłopoty