pytanie i dziwna odpowiedz

1. Data: 2004-05-28 08:47:23

Temat: pytanie i dziwna odpowiedz
Od: "PoPs" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dziś rano byłem u lekarza rodzinnego aby uzyskać skierowanie na badania

Mam 30 lat i chce się przebadać (takie podstawowe badania których nigdy nie
robiłem ) czy wszystko jest ok.)

I pan doktor powiedział mi ze to jest nie potrzebne bo widzi ze jestem
zdrowy i jak nawet zrobię takie badania to nic mi one nie powiedzą

Wiec nie bardzo rozumiem

Tyle się słyszy żeby się badać bo wcześnie można wykryć wiele chorób lub im
zapobiec a ty lekarz ze szpitala Akademii Medycznej mi mówi ze nawet EKG nie
wykryje wady serca ani badanie krwi nie wykryje np. białaczki

Jak to jest z tymi badaniami

Robić je czy to jest zbedny kłopot

Dzięki za poradę

2. Data: 2004-05-28 08:57:23

Temat: Re: pytanie i dziwna odpowiedz
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2004-05-28 10:31:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 May 2004 10:47:23 +0200, PoPs wrote:

> Dziś rano byłem u lekarza rodzinnego aby uzyskać skierowanie na badania
> Mam 30 lat i chce się przebadać (takie podstawowe badania których nigdy nie
> robiłem ) czy wszystko jest ok.)
[...]

A czemu się dziwić? POZ ma JUŻ bardzo okrojoną pulę badań, które może
zlecać (na przykład POZ nie może zlecić holtera ani echa serca, a z
mojej działki o ile pamiętam wolno mu zrobić RTG czaszki, ale EEG już
nie, że nie wspomnę o bardziej istotnych badaniach), a ponadto POZowi
nikt nie płaci z osobnej puli za badania profilaktyczne. Każda
morfologia zlecona profilaktycznie równa się morfologii nie zleconej
choremu (bo pula pieniędzy taka sama). No i co ma POZ robić w takiej
sytuacji?

Oczywiście, taka polityka zdrowotna powoduje powstawanie
krótkoterminowych oszczędności, które w przyszłości mogą powodować
wydatki o kilka rzędów wielkości większe od nich, ale nasz obecny system
finansowania opieki zdrowotnej ma pusto w kieszeni, a co za tym idzie -
klapki na oczach. I taka jest rzeczywistość.

(Nie twierdzę, że pełna kieszeń równa się automatycznie brakowi klapek,
ale to już inna para kaloszy).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2004-05-28 10:58:16

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <c96ubl$8ps$1@atlantis.news.tpi.pl> PoPs tako rzecze:

> Mam 30 lat i chce się przebadać (takie podstawowe badania których nigdy nie
> robiłem ) czy wszystko jest ok.)

Jak to nigdy? Ja na studiach i w pracy muszę mieć co rok ważne badania
lekarskie? Twój pracodawca tego nie wymaga?

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2004-05-28 16:55:24

Temat: Odp: pytanie i dziwna odpowiedz
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:nzsil4mrxgs2$....@a...coca.cola...

> [...]
> klapki na oczach. I taka jest rzeczywistość.
>
> (Nie twierdzę, że pełna kieszeń równa się automatycznie brakowi klapek,

PoPs pytał o podstawowe badania.czyli jak mozna sie domyslic mocz,
morfologia, OB itp. czy w takim razie istnięją dowody, że ich profilaktyczne
wykonywanie w Polsce jest ekonomicznie uzasadnione. Oczywiscie dla płatnika
czyli systemu ubezpieczeniowego a nie dla poszczegolnego pacjenta?
podejrzewam, ze nie.

Piotr Maksymowicz

6. Data: 2004-05-28 17:02:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 May 2004 18:55:24 +0200, PiotrMx wrote:

> [...]
> wykonywanie w Polsce jest ekonomicznie uzasadnione. Oczywiscie dla płatnika
> czyli systemu ubezpieczeniowego a nie dla poszczegolnego pacjenta?

PoPs napisał "takie podstawowe badania których nigdy nie robiłem":) Może
pod tym pojęciem rozumieć wiele rzeczy:) Na przykład badanie per
rectum...

A moje utyskiwania natury ogólnej były natury ogólnej.

Z góry przepraszam za sarkazm. Koniec tygodnia jest.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

jak polepszyć hemoglobinę?