pytanie o podawanie środków przeciwbólowych we wczesnym zawale mięśnia sercowego

1. Data: 2003-07-09 13:12:30

Temat: pytanie o podawanie środków przeciwbólowych we wczesnym zawale mięśnia sercowego
Od: "Marek B" <s...@N...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem lekarzem ani pracownikiem słuzby zdrowia
a jedynie biologiem. Tym niemniej różne zagadnienia medyczne interesują mnie
z róznych wzgledów. Szczególnie problemy PP w stanach zawałowych (choćby z
tego powodu że w mojej rodzinie jest już kilka osób po zawale, niektóre
nawet po trzykrotnym!). Mama natomiast jest pielęgniarką. od niej wiem, że w
przypadku podejrzenia zawału nie powinno się podawać jako środka
uśmierzającego ból pyralginu a morfinę. Jednak nie była mi w stanie
powiedzieć, czym jest to spowodowane.

Dlatego też zwracam się do Was, Grupowicze, z pytaniem, dlaczgo w sytuacji
podejrzenia zawału nie podaje sie pyralginu a morfinę, czy jest to związane
z działaniem leku które dodatkowo uszkadza serce, zwiększa krzepliwość itp.
czy też być może w jakiś posób (jaki?) utrudnia dalszą dokładną diagnostykę.

Będę szczerze wdzięczny za wszlekie odpowiedzi!

Pozdrawiam,
Marek

2. Data: 2003-07-09 21:37:39

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek B" <s...@N...go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
diagnostykę.

> Będę szczerze wdzięczny za wszlekie odpowiedzi!

zdecydowanie zrozumiesz, jak bedziesz mial bol zawalowy (czy tez
przedezawalowy - czego nie zycze) i ktos bedzie probowal go usmierzyc
pyralgina... no moze jeszcze to samo co Gozdzikowej... etopiryna...
czyli tzw plaster na dupe... kadzidlo umarlemu...
bo czasem morfina jest zbyt slaba....

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

3. Data: 2003-07-10 09:45:15

Od: "Marek B" <s...@N...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pyralgina... no moze jeszcze to samo co Gozdzikowej... etopiryna...
> czyli tzw plaster na dupe... kadzidlo umarlemu...

Sam odpukać nie miałem się jak przekonać o bólu zawałowym na własnej osobie.
i faktycznei obym niegdy sie nie przekonał. Ale sprawa wydaje sie
poważniejsza.

Przy ostatnim zawale mojegoojca PP udzielała mu lekarka pracująca w
pogotowiu ale w tym czasie będąca na urlopie w supełnie przygodnym miejscu.
Nie miała przy sobie niczego. Zapytałem ją czy nie będzie jej potrzebny
pyralgin w ampułkach bo w domu mieliśmy, ale ona odpowiedziała że jest
silnie przeciwskazany i podać można wyłącznie morfinę. Jeśli jej nie ma to
nie będzie podawała niczego do czasu przyjazdu karetki (zresztą kawałek
czasu bo pół godziny).

A to, że ból zawałowy jest niesamowity to się tylko mogę domyślać, byłem
przy wszystkich trzech zawałach mojego taty i przy jednym babci.

Ale z wypowiedzi lekarki domyślam się, że być może pyralgin ma jakies
dzialanie inne, ktore w przypadku zawału jest nieporządane.

Pozdrawiam,
Marek

4. Data: 2003-07-10 20:10:45

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ale z wypowiedzi lekarki domyślam się, że być może pyralgin ma jakies
> dzialanie inne, ktore w przypadku zawału jest nieporządane.

pyralgina ma pewne p/wskazania do zastosowania:
Nadwrażliwość na metamizol lub inne pochodne pirazolonowe; ostra porfiria
wątrobowa; ciśnienie tętnicze skurczowe poniżej 100 mm Hg, niewydolność
serca.
monika

5. Data: 2003-07-11 11:27:43

Od: Józef Meszaros <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

1.Pyralgina (poprawnie - metamizol) jest lekiem słabiuej działającym od
morfiny i dlatego w bólu zawałowym może być nieskuteczna.
2.Metamizol jest lekiem wzbudzajćcym wiele kontrowersji i w wielu
krajach został wycofany z obrotu. Jednym z działań niepożądanych może
być gwałtowny spadek ciśnienia u osób wykazujących nadwrałzliwość, co
jest trudne lub niemożliwe do przewidzenia. Dlatego część lekarzy
niechętnie podaje ten lek dożylnie.
jotem

torbiele nerki
Proktolog