pytanie o przepis na faworki i pączki francuskie

1. Data: 2005-01-21 11:27:59

Temat: pytanie o przepis na faworki i pączki francuskie
Od: s...@o...pl (Joanna) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Mam pytanie jak w temacie. A poza tym piszę w imieniu koleżanki, która nie
może wysłać tego pytania ani żadnego innego posta na listę, a korespondencję
otrzymuje.
Co może być tego powodem.
Joanna Witkowska
s...@o...pl
j...@t...pl

1. Data: 2005-01-21 12:41:40

Od: "Faworek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna"
> Witam serdecznie,
> Mam pytanie jak w temacie.
> Pozdrawiam
> --
> Joanna Witkowska

witaj
przepis na faworki :-)) (a nawet 2 przepisy)

300 g. mąki
4 żółtka
5 łyżek śmietany
1 jajko
1 łyżka spirytusu

---------------------------------
lub:
300 g. mąki
30 g. masła
15 g. cukru pudru
1-2 łyżki śmietany
5 żółtek
10 ml. spirytusu

pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2005-01-21 15:02:53

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Faworek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> przepis na faworki :-)) (a nawet 2 przepisy)

Sądząc po nicku jestes właściwa osobą, jeśli chodzi o odpowiedź na moje
pytanie. W zeszłym roku zrobilam faworki wg przepisu z ksiazki "kuchnia
polska" i wyszly rewelacyjne - kruchutkie, cieniutkie. Pycha. W tym roku
zrobilam ponownie i porazka moim zdaniem - byly chyba trochę za bardzo, nie
wiem jak to określic, "gęste" - zbite. Nie twarde, ale po prostu nie
chrupkie. Co zrobilam nie tak? Za duzo mąki?[podsypywanie przy wałkowaniu]
zwietrzały proszek do pieczenia? psikus losu?

HaNkA

1. Data: 2005-01-21 15:03:26

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"HaNkA ReDhUnTeR" wrote in message...
> [...]
> chrupkie. Co zrobilam nie tak? Za duzo mąki?[podsypywanie przy wałkowaniu]
> zwietrzały proszek do pieczenia? psikus losu?

A dodalas spirytus ??

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-01-21 15:07:49

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:
zwietrzały proszek do pieczenia? psikus losu?

A wywal ten proszek, bo na nic Ci on, spirta wlej, proszek precz, reszta
z Kuchni Polskiej ok :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2005-01-21 22:46:24

Od: "Faworek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk"

> zwietrzały proszek do pieczenia? psikus losu?
>
> A wywal ten proszek, bo na nic Ci on, spirta wlej, proszek precz, reszta
> [...]

dokladnie - to spirytus powoduje ze faworki sa kruche
pozdrawiam
i zycze smaczengo
Sylwia

1. Data: 2005-01-22 07:44:56

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dokladnie - to spirytus powoduje ze faworki sa kruche

Można zastapić wódką? Bo stoi w lodówce i zajmuje miejsce..

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-01-22 10:12:05

Od: "Faworek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" napisał:

> Można zastapić wódką? Bo stoi w lodówce i zajmuje miejsce..
>
> pozdr
>
> cherokee

można
aby uzyskać kruchość faworków można dodać:
-spirytus (1 łyżkę)
lub - wódkę (spokojnie kieliszek- jak się doda troszkę więcej to się nic nie
stanie)
lub - ocet 10% łyżkę lub dwie

Kiedy mamy zagniecione ciasto można je stłuc wałkiem - powinny ukazać się
pęcherzyki powietrza
Rozwałkowane cienko placki nakłuwamy widelcem.
Kruchutkie faworki murowane
pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2005-01-22 11:55:52

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Faworek napisał(a):

> [...]
> pęcherzyki powietrza
> Rozwałkowane cienko placki nakłuwamy widelcem.

a mozna dodac rum ???

1. Data: 2005-01-22 12:54:19

Od: "Faworek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tucherka" napisał w wiadomości

> a mozna dodac rum ???

hmm... rumu nigdy nie dodawałam, ale wydaje mi się, że to zależy chyba od
ilości % alkoholu w trunku. Pewnie można - bo rum dosyć mocnawy chyba.
Najwyżej wyjdą Ci faworki rumowe.

pozdrawiam
Sylwia

Czekolada