rabarbar

1. Data: 2002-05-04 10:36:48

Temat: rabarbar
Od: "Bandzieras" <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Znacie jakiś przepis na ciasto rabarbarowe, ale nie na drożdżowym spodzie.
Jakiś biszkopcik albo coś? :))
Pzdrawiam, A.

1. Data: 2002-05-04 10:40:37

Temat: Re: rabarbar
Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bandzieras" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> Znacie jakiś przepis na ciasto rabarbarowe, ale nie na drożdżowym spodzie.
> Jakiś biszkopcik albo coś? :))
> Pzdrawiam, A.

Jak nie na drozdzowym to na kruchym:))
Robisz tak samo jak szarlotke.
Od razu mowie ze sam nie robilem tylko jadlem cos takiego, naprawde dobre.

Dominik.

1. Data: 2002-05-04 10:50:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bandzieras" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> Znacie jakiś przepis na ciasto rabarbarowe, ale nie na drożdżowym spodzie.
> Jakiś biszkopcik albo coś? :))

A co za problem wrzucić kawałki rabarbaru do biszkopta?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-05-04 18:09:40

Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bandzieras wrote:

> Znacie jakiś przepis na ciasto rabarbarowe, ale nie na drożdżowym spodzie.
> Jakiś biszkopcik albo coś? :))
> Pzdrawiam, A.

Szybciutkie i tanie ciasto z owocami:
Rozpuscic (nie gotowac):
1 kostke margaryny
3 lyzki wody
1 szkl. cukru
Kiedy masa troche przestygnie dodac:
2 jajka
2 szkl maki
1 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia.
Wszystko dobrze wymieszac, wylac na natluszczona blache. Na ciasto
wrzucic dowolne owoce (np pokrojony rabarbar ;-)). Piec w temp. ok.
180stC na zloty kolor. Podawac posypane cukrem pudrem.
Pozdrawiam
A-Netusia

1. Data: 2002-05-04 18:24:46

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szybciutkie i tanie ciasto z owocami:
> Wszystko dobrze wymieszac, wylac na natluszczona blache.
> A-Netusia

Jak duza jest ta blacha? Bo wiadomo sa rozne. Jak wysokie wyhodzi
ciasto?

Bozenka z Wilna ;o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-05-05 04:23:32

Od: Art[Gruby]@icbleu.org (Art Plazewski.) szukaj wiadomości tego autora

"Domin" <s...@p...onet.pl> wrote:

>Jak nie na drozdzowym to na kruchym:))
>Robisz tak samo jak szarlotke.
>Od razu mowie ze sam nie robilem tylko jadlem cos takiego, naprawde dobre.
>
>Dominik.

Najlepsza szarlotka z rabarbarem byla w Pieciu Stawach ...gdzies tak
na przelomie 70 i 80 ....
Az cos w dolku sciska...
;-}

Art(Gruby).
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-05-05 20:52:00

Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:

> Jak duza jest ta blacha? Bo wiadomo sa rozne.

Specjalnie zmierzylam: moja blacha ma 21cm x 38cm.

> Jak wysokie wychodzi ciasto?

Ciasto nie wychodzi bardzo wysokie - ok 3cm. Probowalam modyfikowac
przepis i robilam z 1.5, 2 porcji (bo lubie dosc "wysokie" ciasta),
ale... to nie to. To ciasto kiedy jest grubsze to albo sie nie dopiecze
z wierzchu, a przypali od spodu, albo - pieczone w nizszej temperaturze
- stwardnieje i jest malo jadalne (choc moj maz i tak zjada ;-)).
Dlatego to ciasto (dla mnie) nie jest ciastem "na pokaz", ale do
schrupania, kiedy nachodzi ochota na cos dobrego, co szybko sie zrobi i
rownie szybko zje :-)
Pozdrawiam
A-Netusia

P.S. Co do rabarbaru - zrobilam ostatnio taka kombinacje: plesniaka z
jablkami i rabarbarem. Goscie chcieli blaszke wylizywac ;-)

1. Data: 2002-05-06 06:20:03

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Netusia wrote:

> P.S. Co do rabarbaru - zrobilam ostatnio taka kombinacje: plesniaka z
> jablkami i rabarbarem. Goscie chcieli blaszke wylizywac ;-)

A ja - plesniaka z rabarbarem i brzoskwiniami :-)))))).
--
Gosia

1. Data: 2002-05-06 07:11:32

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bandzieras <b...@b...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Znacie jakiś przepis na ciasto rabarbarowe, ale nie na drożdżowym spodzie.
> Jakiś biszkopcik albo coś? :))

Polecam Ci ten oto przepis Grazyny Szkudlinskiej.
Ja robilam takie ciasto ze sliwkami i bylam nim zachwycona, ale skoro
mamy teraz sezon na rabarbar, to warto zrobic go z rabarbarem; mysle,
ze tez bedzie wysmienite.

*****
Przeczytalam o odradzajacym ciescie ze sliwkami i chce sie podielic z wami
ODLOTOWYM ciastem, ktore w oryginale bylo z rabarbarem, ja spróbowalam
rabarbar zastapic najpierw jablkami, nastepnie sliwkami i....pozostalam juz
przy sliwkach.
60 dkg rabarbary (ok 1kg wegierek)
15 dkg maki
7,5 dkg maki ziemniaczanej
1,5 lyzeczki proszku do pieczenia (polskiego)
15 dkg cukru
cukier waniliowy
2 jajka
3 zoltka
15 dkg margaryny
sol
Cukier, jajka +zoltka i margaryne utrzec, dodac obie maki, proszek, zapach.
Ciasto bedzie dosc geste. Wylozyc na blache, oczywiscie wysmarowana itd.. W
wylozone na blasze ciasto wcisnac owoce (sliwki oczywisciw wypestkowane, a
jesli rabarbar to pokrojony na centymetrowe plasterki) Piec w 200 stopniach
ok 25 minut. W tym czasie ubic pozostale bialka z mala szczypta soli i
cukrem (na oko, ja daje ok pol szklanki). Kiedy ciasto bedzie zlociste
nalozyc ubita piane i zrumienic.
*****

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-05-06 21:29:10

Od: "Kasia A." <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytam te przepisy na ciasto z rabarbarem i ze zdziwieniem stwierdzam, że nie
ma wśród nich takich, które sama piekę.

Po pierwsze - serowe z rabarbarem.
Przepis ogólny: na spód jedna część ciasta kruchego, które podpiekamy.
Następnie warstwa serowa, na to pokrojony i sparzony rabarbar, na wierzch
starte na tarce pozostałe ciasto kruche. Całośc pieczemy, po ostudzeniu
posypujemy cukrem pudrem.
Ciasto kruche z pół kg mąki
Masa serowa może być wg sprawdzonego przepisu. Ja biorę:
50 dag sera białego, 10 dag margaryny, 15 dag cukru, 3 jajka, cukier
waniliowy, łyżka mąki ziemniaczanej
i wyrabiam jak na sernik.
A rabarbaru ok. 1 kg

Po drugie - tarta rabarbarowa
Ciasto kruche z 25 dag mąki, wyłożyć okrągła formę do tart i podpiec.
pół kg rabarbaru pokroić i sparzyć i odcedzić. Podpieczony spód posypać 1
łyżką cukru pudru i wyłożyć rabarbar. Wstawić do piekarnika na ok 15-20
minut. Przygotować polewę:
1 jajko, 3 łyżki cukru pudru, 2 łyżki śmietany, 1/2 małej torebki cukru wan.
Rozmieszać to wszystko i wylać na upieczoną tartę. Trzymać w piekarniku aż
masa się zetnie.

Po trzecie - mały eksperyment
W zeszłym roku odkryłam dodatek budyniu do ciast z owocami tzn. na
podpieczonym spodzie kruchym rozsmarowywałam budyń śmietankowy, na to owoce,
na wierzch kruche ciasto utarte na tarce. Wspaniałe było ze śliwkami. W tym
roku chcę spróbować z rabarbarem.

Po czwarte - piekłam też szarlotkę z rabarbarem. Była pyszna ale jak dla mnie
to za dużo roboty z duszeniem rabarbaru i mieszaniem, żeby się nie przypalił.

Pozdrawiam, Kasia.

zapiekanka - udana impresja na temat mousaki.
Plyta ceramiczna a nalesniki
Nowosci na stronie FAQ
Jablecznik z migdalami
ratunku, mrowki (OT)