[ratunku] woda mi przymarzla

1. Data: 2006-01-24 13:23:26

Temat: [ratunku] woda mi przymarzla
Od: "Shindo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W garazu rury wchodza do domu. Mialem tam ok. -4. Jest jakis ratunek, czy
modlic sie o wiosne?

2. Data: 2006-01-24 13:37:29

Temat: Re: [ratunku] woda mi przymarzla
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shindo" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> W garazu rury wchodza do domu. Mialem tam ok. -4. Jest jakis
> ratunek, czy
> modlic sie o wiosne?

Jakie rury? Je śli stal, to rozmrozić palnikiem i patrzeć, czy nigdzie
się lać nie zaczyna. Jak plastik, to też rozmrozić, ale raczej
elektryczną opalarką, palnikiem na upartego też się da, ale OSTROŻNIE.
Teoretycznie nie ma siły, żeby przetopić rurę pełną wody, ale ostre
punktowe grzanie w tym miejscu zagotuje wode i rurę rozsadzi.

J.

3. Data: 2006-01-24 13:40:13

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teoretycznie nie ma siły, żeby przetopić rurę pełną wody, ale ostre
> punktowe grzanie w tym miejscu zagotuje wode i rurę rozsadzi.
>
> J.

I to nam problem rozwiąże :)

Tomek

4. Data: 2006-01-24 13:49:45

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Jakie rury? Je śli stal, to rozmrozić palnikiem
> i patrzeć, czy nigdzie się lać nie zaczyna. Jak plastik,
> to też rozmrozić, ale raczej elektryczną opalarką[...]

Jeszcze zależy, jak zamarznięte. U nas na rurze było -25, ale "punktowo" (w
zeszłym roku pamiętałam o tej, żeby ją, kratce wentylacyjnej...), zwykła
suszarka do włosów dała radę w parę minut :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

5. Data: 2006-01-24 13:57:01

Od: "Shindo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za rady. Probowalem troche farelka, ale nic to nie dalo.
Jak wroce z pracy to pozycze suszarke od zony ;-)

A rury mam plastik z zewnatrz, stal w okolicach wodomierza i alu-pex dalej.

pozdrawiam

6. Data: 2006-01-24 14:11:35

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dalo. Jak wroce z pracy to pozycze suszarke od zony ;-)
>
> A rury mam plastik z zewnatrz, stal w okolicach wodomierza i alu-pex

Suszarką przy takim zamarznięciu (raczej nie jest ono punktowe, a i
rura pewnie większej średnicy) tego nie odmrozisz. Farelka od biedy,
ale po dłuuuuugim grzaniu. Może spróbuj jakoś prowizorycznie zabudować
kąt z tą rurą, nie wiem, parę krzeseł tam postaw, zarzuć to starymi
kocami (bawiłes się jako dziecko "w namiot"?), stara kołdra byłaby
idealna, jakieś łachy na to nawrzucaj, wstaw tam włączoną farelkę,
zostaw też gdzieś niewielką dziurę wentylacyjną, usiądź obok (na
wszelki wypadek z czymś do gaszenia ognia pod ręką, tak
wykorzystywanej farelki nie można zostawić bez opieki) regularnie
sprawdzając, czy nic się jarać nie zaczyna i grzej tak minimum
godzinę, szybciej się to na pewno nie odmrozi.

A i odpisuj pod cytatem a ten przycinaj, pliz!

Powodzenia :-)

J.

7. Data: 2006-01-24 21:13:53

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakieś łachy na to nawrzucaj, wstaw tam włączoną farelkę, zostaw też
> gdzieś niewielką dziurę wentylacyjną, J.

Niezły kierunek.
Zrób ze styropianu klatkę, którą obudujesz wejście rur.
Do klatki włóż żarówkę 200 (lepiej aby do niczego nie dotykała) i niech
grzeje.
W taki sposób nie dopuszczałem do zamarznięcia oprzyrządaowania gdy budynek
nie miał jeszcze ogrzewania.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

8. Data: 2006-01-25 07:16:35

Temat: Re: [ratunku] woda mi przymarzla [FINAL]
Od: "Shindo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W garazu rury wchodza do domu. Mialem tam ok. -4. Jest jakis ratunek, czy
> modlic sie o wiosne?
>
> pozdrawiam

Po okolo 3godz. grzania tzw. "sloneczkiem" i suszarka udalo sie odmrozic.
Zamarzniete byly rury przy samej posadzce. Do konca zimy rury pozostana
opatulone szmatami oraz garderoba ktora wyszla z mody.
Na nastepna zime mam 3 rozwiazania:

1. Kaloryfer w garazu.
2. Owinac rury kablem grzejnym.
3. Przeniesc ujecie wody do kotlownii (wymaga kucia w posadzce).

Okazuje sie, ze suszarka to potezne narzedzie do takich zadan :-)
Chcialbym wszystkim baaaardzo podziekowac ;-)

Pozdrawiam,
Shindo

9. Data: 2006-01-25 07:42:31

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Shindo napisał(a):

> 1. Kaloryfer w garazu.
> 2. Owinac rury kablem grzejnym.

A zwykła osłona neoprenowa do rur za kilka zł nie wystarczy ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

10. Data: 2006-01-25 08:32:25

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shindo wrote:

> 1. Kaloryfer w garazu.

Zamarznie, albo mocno pogorszy bilans ekonomiczny zimy - w
zaleznośic od ustawienia zawora.

> 2. Owinac rury kablem grzejnym.

O, to to! A na wierzch parę warstw izolacji do rur CO (taka
kanapka z wełny mineralnej i folii aluminiowej).

> 3. Przeniesc ujecie wody do kotlownii (wymaga kucia w
> posadzce).

Też można, ale chciałoby Ci się? :-)

J.

Plastiki ???