Pralka - tania i solidna

1. Data: 2001-08-08 09:38:59

Temat: Pralka - tania i solidna
Od: "Sebasto" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zmarla moja dwudziesto trzy letnia pralka automatyczna Predom :(. W zwiazku
z powyzszym zmuszony jestem znalesc na jej miejsce godna nastepczynie.
Stawiane wymagania to : niska cena, osczednosc ( chociaz wiem ze pierwsze
wyklucza drugie ), oraz solidnosc - czyli zeby sie psula :)
Male mymiary i zbedne "bajery" nie sa wymagane.
Wszelkie porady i uwagi mile widziane.

Co sadzicie o Zanussi Advantage 800 ?

pozdrawiam

Sebasto

1. Data: 2001-08-08 21:20:44

Temat: Re: Pralka - tania i solidna
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebasto" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyklucza drugie ), oraz solidnosc - czyli zeby sie psula :)
> Male mymiary i zbedne "bajery" nie sa wymagane.

Wypowiem sie co do oszczednosci - nie daj sie nabrac na slogany
przemyslalem to sobie co prawda przy zmywarce, ale da sie zastosowac
tez do pralki.

Po pierwsze primo: oszczednosc pradu
- najwiecej mocy "pozera" grzalka grzejaca wode. Silnik kreci tylko od czasu
do czasu (oprocz wirowania), w stosunku do grzalki zzera znacznie mniej
mocy, wiec na zuzycie energii decydujacy wplyw ma grzalka.
Skadinad wiadomo, ze do podgrzania tej samej ilosci wody trzeba tej samej
energii,
wiec KAZDA pralka bedzie brala mniej wiecej tyle samo pradu
- drobne roznice przy obecnej cenie pradu sa nieistotne
(mam pralke podlaczona do oddzielnego licznika i place za prad na nia na
rok 60zl
- gdybym mial pralke o 20% oszczedniejsza, to placilbym 48 zl
czyli oszczednosc 12 zl / rok :-)

Po drugie primo: oszczednosc wody
- jesli jeden model pralki na jeden cykl bierze mniej o np. o 5 litrow mniej
od innej,
to przy np. 10 cyklach na jedno pranie po 200 praniach oszczedzisz
1 m3 wody (10000 litrow). Ja robie ok. 200 pran rocznie, wiec po roku
zaoszczedze .... az 5 zl (taka jest cena 1m3 wody u mnie :-)

Wnioski:
nie oplaca sie kupowac drozszej pralki OSZCZEDNEJ (wg reklam).
Zaplacisz 200 zl drozej, albo i nawet wiecej za taka pralke, ale ta
inwestycja
zwroci ci sie dopiero po kilkudziesieciu latach :-)

IK

1. Data: 2001-08-09 06:41:35

Od: "Sebasto" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wnioski:
> nie oplaca sie kupowac drozszej pralki OSZCZEDNEJ (wg reklam).

Faktycznie, masz racje. Zatem teraz szukam juz tylko taniej i bezawaryjnej
pralki.
Jakies propozycje ?

pozdrawiam

Sebasto

1. Data: 2001-08-09 10:43:22

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
...>
> [...]
> to przy np. 10 cyklach na jedno pranie po 200 praniach oszczedzisz
> 1 m3 wody (10000 litrow). Ja robie ok. 200 pran rocznie, wiec po roku

A nie 1000 litrów to 1m3?
Chyba, że już mi się ze zmęczenia miesza...

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-08-09 19:30:16

Od: "Marcin Florczyk" <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> A nie 1000 litrów to 1m3?
> Chyba, że już mi się ze zmęczenia miesza...

Policzmy ulamki:)))
10 * 10 * 10 to 1000 a nie 10000

czyli 1m3 = 1000 litrow
cno

MF:)))

1. Data: 2001-08-10 13:49:04

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ireneusz Kordal wrote:

> [...]
> energii,
> wiec KAZDA pralka bedzie brala mniej wiecej tyle samo pradu

nieprawda. kazda pralka bierze rozne ilosci wody, a tym samym zre
rozne ilosci pradu.

> Po drugie primo: oszczednosc wody

z tego co patrzylem, obydwie rzeczy ida w parze.

> [...]
> inwestycja
> zwroci ci sie dopiero po kilkudziesieciu latach :-)

jesli chodzi o same oszczednosci eksploatacji, zgoda.
jest kilka "ale"
1. pralki piora lepiej lub gorze
2. bardziej lub mniej rozgniataja ciuchy
3. wygode obslugi
4. jak sie psuje, to sprowadzanie fachmanow tez kosztuje,
nie tylko kase. takze czas.

dlatego warto zwrocic uwage na gwarancje. tak nawiasem, czesto
na pralce jest napisane wielkim rzucajacym sie symbolem
"5! lat gwarancji" lub dowolna inna cyfra. okazuje sie ze gwarancja
dotyczy albo tylko wymiany czesci, albo tylko niektorych elementow ktore
i tak nie maja sie jak zepsuc.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-08-11 18:26:07

Od: r...@t...czy.to (REJS) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Aug 2001 12:43:22 +0200, "Aleksy Kordiukiewicz"
<a...@a...com.pl> wrote:

> [...]
>mniej
>
>A nie 1000 litrów to 1m3?
>Chyba, że już mi się ze zmęczenia miesza...

Witam, proponuje odwiedzic serwis http://to.czy.to . Znajdziesz tam
sporo informacji o pralkach....albo i wiecej :-)

Pozdrawiam
REJS
Pozdrowienia

REJS
E-mail:r...@t...czy.to

1. Data: 2001-08-13 09:34:11

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

REJS wrote:

> Witam, proponuje odwiedzic serwis http://to.czy.to . Znajdziesz tam
> sporo informacji o pralkach....albo i wiecej :-)

a czy rzeczowo? bo na stronie sie zdarzylo, ze pralka ktora miala
automatyczne dobieranie ilosci wody i nie miala przycisku 1/2 wody,
bylo to potraktowane jako wada. bzdura totalna.

1. Data: 2001-08-13 09:36:22

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

REJS wrote:

> Witam, proponuje odwiedzic serwis http://to.czy.to . Znajdziesz tam
> sporo informacji o pralkach....albo i wiecej :-)

jeszcze raz ja. nie zajrze na te strone bo wymaga jakichs durnych
przegladarek, i to koniecznie w najnowszych wersjach.

1. Data: 2001-08-14 10:43:51

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ireneusz Kordal <k...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ksalj$rtb$...@n...onet.pl...
> [...]
> energii,
> wiec KAZDA pralka bedzie brala mniej wiecej tyle samo pradu

MSZ błąd w rozumowaniu polega na tym, że nie każda pralka zużyje tyle samo
prądu na wytworzenie owej potrzebnej energii.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl