refleksja po kolacyjna + przepis :)

1. Data: 2003-07-15 19:56:09

Temat: refleksja po kolacyjna + przepis :)
Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczorajszego dnia mialam okazje przyglądać się konkursowi sommalierskiemu.
Jedną z konkurencji było przystosowanie wina do jednej z potraw. Potrawa w
swojej prostocie tak mnie urzekła (zresztą założe się, że wszyscy co jakiś
czas to zjadają) i podana była w tak ciekawyi prosty sposób, że postanowiłam
zrobic dzisiaj swoim najbliższym niespodziankę i zrobiłam im potrawe z
konkursu z odpowiednim winkiem.

Potrawa to:

pokrojony pomidor w plastry
pokrojony ser mozarella w plastry
oliwa z oliwek
pieprz w kulkach
sól
oregano
szczypiorek
listek bazyli (a włąściwie ile talerzy tyle listków)

Potrawa wygląda tak: pokrojone w plastry pomidory (np 1 pomidor na jeden
talerz): klade na przemian z plastrami mozarelli tworząc koło. Polewam
oliwą. Sole, oreganuje (posypuje oregano :-) ), na srodek daje listek
bazylii, na calosc rozsypuje kilka zairenke okrągłego pieprzu (sam sobie
znajduje miejsce na talerzu). Biore trzy równo dopasowane do siebie łodygo
szczypiorku (no nie wiem jak to nazwac no) długości ok 15 cm, związuje ja
jakieś 3 cm od góry czwrtym szczypiorkiem i rozkładam na talerzu pionowo -
tworzy to taki wigwam nad tą całą sałatką. I tyle. Podaje z bagietką
zagrzaną w mikrofali i prosto z lodówki wyjętym masłem z czosnkiem.
Było pycha. Wszyscy się zachwycali nie tylko smakiem tych banalnych kilku
składników ale także podaniem.
Kiedy tak wszyscy smacznie zajadali pomyślałam sobie, że tak niewiele
trzeba, by kolacja była.. po porstu wyjątkowa, smaczna i prosta zarazem.

pozdrawiam
Izis_

1. Data: 2003-07-15 20:11:09

Temat: Re: refleksja po kolacyjna + przepis :)
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izis_" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> postanowiłam
> zrobic dzisiaj swoim najbliższym niespodziankę i zrobiłam im potrawe z
> konkursu z odpowiednim winkiem.

Dobra, dobra, ale jakie to wino było?!
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-07-15 20:40:37

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wino białe, pół słodkie rewelacja....

a chyba, że pytasz o te wina wczoraj :D - bo tych nazw to nawet nie umiem
wypowiedziec!

izis_

1. Data: 2003-07-15 20:50:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wino białe, pół słodkie rewelacja....
>
> a chyba, że pytasz o te wina wczoraj :D - bo tych nazw to nawet nie umiem
> wypowiedziec!

No właśnie chciałam precyzji :-(

1. Data: 2003-07-15 20:51:07

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bf1p86$47t$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Izis_" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> No właśnie chciałam precyzji :-(
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Ok sprawdzam bo zostalo w lodowce:
Bordeaux Moelleuk 11% (podobno wina powyzej 14% nie nalezy pic)
Wino biale pol slodkie - francuskie.

generalnie nie znam sie na winach. wiem ze moje podniebienie uwielbia wina
Bordeaux wiec jak chce kupic cos sprawdzonego to kupuje z tej linii. nie
lubie wina czerwonych wiec sie nimi nie interesuje. A te high budżetowe nie
interesuja sie mna ;-)

izis_

1. Data: 2003-07-16 05:35:39

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kiedy tak wszyscy smacznie zajadali pomyślałam sobie, że tak niewiele
> trzeba, by kolacja była.. po porstu wyjątkowa, smaczna i prosta zarazem.

To jest wersja sałatki caprese, prawda? Polecałam ją jakiś czas temu gorąco na
kolację we dwoje, ale chyba nie przekonałam. Może właśnie tego klimatu zabrakło
w mojej agitacji? Cieszę się, że ma na grupie więcej zwolenników. ;-------------
-------------)

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-07-16 07:00:19

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

;-------------
> -------------)
>
> Pozdrawiam
> Lama
>
> --
Przekonałaś jak najbardziej :) Ale ostatnio (to znaczy tydzien przed kolacja
we dwoje) jedlismy salatke grecka wiec nie chcialam sie powtarzac i zrobilam
mojemu M brokuły z sosem malinowym (rozpisywalam sie o tym kilka postow
wyzej).
I wlasnie o to mi chodzilo, ze taka prosta salatka, ktora wszyscy znają,
chwalą może być tak fajnie podana ( w życiu by mi nie przyszło do głowy zeby
ze szczypiorku zrobić wigwam - zawsze wszystko kroje w kostke i wrzocam do
miski) i sprawia, że wieczor staje sie naprawde mily nie tylko dla
podniebienia.

Pozdrawiam - Izis_

ps: czy ktoś się spotkał z książką na temat różnych sztuczek jak podawać
danie żęby bylo ładnie wyglądające? (jak np z tym szczypiorkiem?)

CO TU SIĘ WYPRAWIA?
(P) słoneczne placki ziemniaczane
masa do wafli
Waldemarowe pierniczki