religia i etyka w gimnazjum

21. Data: 2011-10-11 07:29:41

Temat: Re: religia i etyka w gimnazjum
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właściwie to nie, tylko nie wiem, jak męża przekonać :( A on chce Młodą
> "uodpornić", coś na zasadzie poznania języka wroga...

Można to zrobić samemu, w domu, nie trzeba oglądać "Niemego krzyku" aby
być przeciw, a można obejrzeć i nadal być za aborcją.
p.

22. Data: 2011-10-11 08:50:08

Od: Orka <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-11 09:29, pamana pisze:

> Można to zrobić samemu, w domu, nie trzeba oglądać "Niemego krzyku" aby
> być przeciw, a można obejrzeć i nadal być za aborcją.

Nie, nie! Mi chodziło bardziej o uodpornienie na wizję świata, głoszoną
przez kler, i umiejętność samodzielnego określenia, co jest prawdą a co
wierutną bzdurą. Jak widać moja córa nie jest jeszcze na tyle dojrzała,
żeby nie przejąć się tymi głupotami wygłaszanymi przez księdza, ani na
tyle samodzielna, by wyjść w trakcie takiej szokującej projekcji, jeśli
ten seans wiązał się dla niej z poważnym dyskomfortem psychicznym :( A
ten przykład "Niemego krzyku" to tylko moja próba przekonania męża, żeby
wypisać córę z tych zajęć _zanim_ ksiądz posunie się za daleko i uraczy
dzieci właśnie tą produkcją.

--
Orka

23. Data: 2011-10-11 09:28:10

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Orka" <o...@p...onet.pl> napisał

> [...]
> przykład "Niemego krzyku" to tylko moja próba przekonania męża, żeby
> wypisać córę z tych zajęć _zanim_ ksiądz posunie się za daleko i uraczy

Wypisz, nawet się nie zastanawiaj, bo szykuje się wielkie pranie mózgu. W
pierwszej chwili pomyślałam, że ja bym może własne dziecko z przekory
zostawiła, w celach eksperymentalnych, żeby weszło z księdzem w polemiki,
dyskusje, żeby po prostu to był dialog, a nie narzucanie swoich przekonań.
Ale potem pomyślałam, że po pierwsze moje dziecko jest starsze i uodpornione
na takie sytuacje, po drugie 12 lat to jeszcze nie wiek do takich
eksperymentów, a po trzecie lekcje religii (jedynej słusznej w polskich
szkołach) to nie miejsce na wymianę światopoglądową. Zresztą może nawet nie
o sam wiek tutaj chodzi, ile o dojrzałość czy odporność emocjonalną. Jak
sama zauważyłaś Twoja córa jeszcze do tego nie dorosła, więc szkoda dziecka
i jego zdrowia psychicznego. Tym bardziej, że z tego, co napisałaś, to
ksiądz jest raczej z gatunku betonowych i z dyskusji wyszłoby jedno wielkie
zero.

Pozdrawiam
Nixe

24. Data: 2011-10-11 11:07:17

Od: "serwessa" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:j6vh5l$ei7$6@node2.news.atman.pl...

> No to tylko czekać aż ksiądz puści dziecku "Niemy krzyk" albo inny
> 'edukacyjny' filmik antyaborcyjny.

Nam ten film puścili w 1 klasie LO, w ramach tzw. lekcji wychowawczej...
Więc nie trzeba chodzić na religię żeby się na takie "atrakcje" załapać.

25. Data: 2011-10-11 15:58:34

Od: Orka <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-11 13:07, serwessa pisze:

> Nam ten film puścili w 1 klasie LO, w ramach tzw. lekcji wychowawczej...
> Więc nie trzeba chodzić na religię żeby się na takie "atrakcje" załapać.

I ja pamiętam, że pokazywano nam go w ogólniaku, ale z tego co kojarzę,
to zapowiedziano, że będzie taka projekcja, film jest drastyczny i mamy
sami zdecydować (albo nawet rodzice-to było prawie 20 lat temu, więc nie
pamiętam dokładnie). Ale wtedy miałam ok.15-16 lat, a nie 12-13.

--
Orka

26. Data: 2011-10-11 22:54:47

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dokładnie ten sam argument przedstawiłam mężowi, a on stwierdził, że
> przesadzam, uprzedzam fakty i histeryzuję.

Faktycznie "przesadzasz, uprzedzasz fakty i histeryzujesz".
zx

27. Data: 2011-10-11 22:56:38

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:

> Użytkownik "Orka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Faktycznie "przesadzasz, uprzedzasz fakty i histeryzujesz".

W jakim wieku masz dziecko/dzieci?

--

Paulinka

28. Data: 2011-10-11 23:47:50