remont - piec, instalacja?

1. Data: 2009-04-03 21:05:24

Temat: remont - piec, instalacja?
Od: "ltd440" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni,
robię generalny remont w domu sprzed 25 lat. Będę zmieniał stary piec węglowy
na gazowy, wymiana starych grzejników na konwektorki. Powiedzcie, czy Waszym
zdaniem wymieniać całą instalację C.O. czy podpiąć piec i nowe grzejniki pod
instalację, która już jest? Jaką żywotność mają rury (zwykłe, stalowe) -
kładzione na początku lat '80 ?

2. Data: 2009-04-04 08:08:46

Temat: Re: remont - piec, instalacja?
Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ltd440" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pod
> instalację, która już jest? Jaką żywotność mają rury (zwykłe, stalowe) -

Instalcja do pieca gazowego jest inna.
Musisz mieć zamknięty obieg z przeponowym
naczyniem wzbiorczym (przeważnie wewnatrz kotła),
a do pieca węglowego jest obieg otwarty ze zbiornikiem
w najwyższym punkcie instalacji.
Ponadto nie wiem jaka ta instalacja, ale do pieca węglowego
raczej były stosowane rury o większej średnicy i ilość
wody w takiej instalacji była dużo większa niż w tej do
pieców gazowych, co może wpływać na koszty ogrzewania.
Poza tym sprawa korozji i kamienia - piec gazowy jest drogim
"bajerem" i raczej bym odradzał stosowania go w połączeniu
ze starą instalacją z rur stalowych.
Proponuję zrobić nową instalację, a stare rury obciąć i zostawić w ścianie.
Nowa inst. najlepiej systemem rozdzielaczowym.
W nowych domach zwykle rury chowa się w posadzce, ale można
tez puścić po ścianie, albo wykuc bruzdę w ścianie.
Jeśli instalację wykonasz z rur PeX-AL-Pex to koszt instalacji
w porównaniu do kosztu pieca i grzejników bedzie niewielki.
Najdroższe są złączki zaś sama rura jest dość tania.
Instalacja w miedzi to juz trochę większy wydatek, a sprawować
będzie się tak samo jak ta z PCV. tylko dodatkowo trzeba uważać
na rodzaj grzejników z uwagi na korozję (połączenie AL i Cu).

Pzdr
J23

3. Data: 2009-04-04 20:16:17

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie się tak samo jak ta z PCV. tylko dodatkowo trzeba uważać
> na rodzaj grzejników z uwagi na korozję (połączenie AL i Cu).

Dzieki za radę!

4. Data: 2009-04-07 12:45:39

Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dzieki za radę!

Pamiętaj że wszystkie rury z tworzyw sztucznych nie lubia temperatury
powyżej 90 st C. Taka temperatura może się w pewnych sytuacjach wytworzyć w
instalacji z kotłem na paliwo stałe, co może skutkować degeneracją tworzywa
lub skręceniem rur. Jeżeli chodzi o pex, masz do dyspozycji właściwie dwie
średnice 20 i 16 mm. To dobre na gałązki do grzejników, ale do rozdzielaczy
czymś trzeba też wodę doprowadzić. Korozja występuje nie tylko przy łączeniu
Al i Cu ale także przy łączeniu Cu i Fe ! Istotne znaczenie dla powstawania
korozji ma tu kierunek przepływu wody i aby ją wyeliminować trzeba stosować
odpowiednie izolatory.
--
Jackare

świerszcze w domu - problem