rezonans magnetyczny glowy - gdzie najlepiej wykonac - najwyzsza dokladnosc?

1. Data: 2009-05-01 06:58:36

Temat: rezonans magnetyczny glowy - gdzie najlepiej wykonac - najwyzsza dokladnosc?
Od: "grubysdk" <g...@i...pe> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Prosze o porade, gdzie moge wykonac rezonans magnetyczny. Szczegolnie
glowa - oczy. Moze byc prywatna Kliiniki - zalezy mi na mozliwie
najlepszym - najbardziej profesjonalnym urzadzeniu i opisie.

grubysdk

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
4019 (20090418) __________

2. Data: 2009-05-01 08:18:19

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciężko powiedzieć, gdzie konkretnie jest radiolog, który specjalizuje
się w robieniu opisów oczu.
Raczej ciężko z takimi - rezonans oczu - pierwsze słyszę (to nie
znaczy, że się nie robi...).
A o jaką diagnozę konkretnie chodzi?

Może jakiś szpital z dobrym oddziałem okulistycznym? Ważne jest to,
aby nie trafić na urządzenie, które ma od 0,1 do 1 T (Tesli -
jednostka indukcji magnetycznej, czyli "siły" pola magnetycznego, w
którym się przebywa), ponieważ takie urządzenia mają gorszą
rozdzielczość, a cena jest taka sama. Od razu można sobie darować
urządzenia z przestrzenią otwartą z jednej strony (dla
klaustrofobików). Te urządzenia i te o mniejszym polu powinny służyć
tylko do jakichś zgrubnych badań typu stawy kolanowe. Standardowo
można dostać się na rezonans 1,5 T w każdym większym szpitalu. Takie
rezonanse są w Warszawie w szpitalu bródnowskim, bielańskim i innych.
Jak mówiłem, o jakości opisów ciężko się wypowiadać - jak się dzwoni
to zawsze mówią, że oni to zrobią dobrze (nawet u tych z 0,1 T), a na
kogo się trafi - nie wiadomo.

Nawet ostatnio reklamowany rezonans zainstalowany na Banacha, który
miał być taki super - nie jest taki super, bo ma 1,5 T, więc jego
maksymalna rozdzielczość jest też ograniczona.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/3292000,86775,52175
22.html?back=/warszawa/1,86775,5217486,.html
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,86775,5217486.htm
Jego zalety to za to możliwość obrazowania praktycznie w czasie
rzeczywistym - badanie skraca się z 40 minut do kilku minut. No ale to
dyskusja akademicka, bo ten rezonans jest niedostępny dla pacjentów...

Lepiej też trafić na maszynę siemensa, niż inne - w siemensach
możliwości oprogramowania były lepsze, ale może to się zmienia -
konkurencja goni.

Najmocniejszy rezonans z polem 3T jest w Gliwicach - na zachodzie 3T
to już standard w badaniach wymagających uwidocznienia delikatnych
struktur. Ale jeśli pójdziesz na rezonans 1,5 T, to też będzie dobrze.
Chyba że pojedziesz do Gliwic, albo gdzieś indziej zainstalowano
rezonans 3T...

B.
PS. Przeczytałem sobie tego posta i brzmi on niezbyt normalnie - bo
skąd niby taka wiedza...
Działanie rezonansu - na studiach. Ponadto z dzwonienia po różnych
szpitalach. Ponadto ze studiowania danych katalogowych i ofertowych
Siemensa.

3. Data: 2009-05-01 12:54:37

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 1 Maj, 08:58, "grubysdk" <g...@i...pe> wrote:
> [...]
4019 (20090418) __________

> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

mi robili w Lublinie na ul.Jaczewskiego i od razu był wynik, ale jeśli
mogę coś zasugerować
to o ile Ci pozwolą weź sobie jakieś zatyczki do uszu,,,bo hałas jast
nie do zniesienia!!!
jak by Ci ktoś tłumik do ucha przystawił.

4. Data: 2009-05-01 14:03:25

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to o ile Ci pozwolą weź sobie jakieś zatyczki do uszu,,,bo hałas jast
> nie do zniesienia!!!
> jak by Ci ktoś tłumik do ucha przystawił.

Też tak miałem. Duży hałas nie jest dobrym prognostykiem co do jakości
i nowoczesności tej maszyny - teraz robi się mniej hałasujące i mające
dodatkowo własne słuchawki. Ale zatyczki można wziąć na wszelki
wypadek.

5. Data: 2009-05-01 14:32:14

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 1 Maj, 16:03, biggero <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> i nowoczesności tej maszyny - teraz robi się mniej hałasujące i mające
> dodatkowo własne słuchawki. Ale zatyczki można wziąć na wszelki

dodam jaszcze,że nie przejmuj sie na wyrost :) choć brzmi to w twoich
uszach śmiesznie
mi po wyniku badań hormonu lekarz z uśmieche na gębie powiedział: o
guz przysadki!!!natychmiast na rezonans!!!
a okazało się,że nic nie ma :D
powodzenia

6. Data: 2009-05-01 15:10:28

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi po wyniku badań hormonu lekarz z uśmieche na gębie powiedział: o
> guz przysadki!!!natychmiast na rezonans!!!

Radość być może przedwczesna - mógł to być mikrogruczolak i na tym
rezonansie nie było go widać, a na rezonansie 3T byłoby widać,
ponieważ obrazuje mikrogruczolaki o średnicy 1 mm.

7. Data: 2009-05-01 19:06:31

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 1 Maj, 17:10, biggero <b...@p...onet.pl> wrote:

> Radość być może przedwczesna - mógł to być mikrogruczolak i na tym
> rezonansie nie było go widać, a na rezonansie 3T byłoby widać,
> ponieważ obrazuje mikrogruczolaki o średnicy 1 mm.

owszem,ale gdyby rzeczywiście był to z całą pewnością do dzisiaj
dawałby o sobie znać.
nie wiem czy w twoim przypatku chodzi o przysadkę ale ponoć objawy są
takie,że
w bardzo szybkim tępie pogarsza się wzrok i często boli głowa.(wiEkszą
część miesiąca)
dodam,że wstępne badania naprowadzające diagnoze moga być mylące
jeśli bierzesz
leki przeciw depresyjne,tak właśnie było w moim wypadku.nie wiem jak
sprawa się
przedstawia jeśli idzie o inne medykamenty

8. Data: 2009-05-01 19:24:44

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Radość być może przedwczesna - mógł to być mikrogruczolak i na tym
> rezonansie nie było go widać, a na rezonansie 3T byłoby widać,
> ponieważ obrazuje mikrogruczolaki o średnicy 1 mm.

Owszem,ale gdyby był, to do tej pory chyba by dawał o sobie dobitnie
znać?
Ponoć daje bardzo wyraźne objawy:w szybkim tępie pogarsza się wzrok i
"non stop"boli głowa
w moim przypadku błędny wynik spowodowało zażywanie leków
antydepresyjnych, o czym oczywiście było lekarzowi wiadomo
jednak winę defacto zwalił na mnie. A bóle głowy to niestety sam pan
doktor mi wmawiał,że napewno
są częste.
Jeśli idzie o ten rezonans 3T to gdzie taki jest?

9. Data: 2009-05-01 22:40:16

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem,ale gdyby był, to do tej pory chyba by dawał o sobie  dobitnie
> znać?
Może jednak nie, a poza tym zależy jaki to miałby być guz
(wydzielający prolaktynę, czy ACTH, o różnym stopniu złośliwości i
skłonności do rośnięcia...), czego nie piszesz.

> Ponoć daje bardzo wyraźne objawy:w szybkim tępie pogarsza się wzrok i
> "non stop"boli głowa
Jak zwykle niekoniecznie. Czemu ta medycyna musi być taka zagmatwana i
każdy przypadek inny?

> [...]
> antydepresyjnych, o czym oczywiście było lekarzowi wiadomo
> jednak winę defacto zwalił na mnie. A bóle głowy to niestety sam pan
Z tego co piszesz o lekach antydepresyjnych, wnioskuję, że chodzi
jednak o nadmiar prolaktyny. Zdarza się, że powikłaniem brania leków
antydepresyjnych jest wydzielanie nadmiaru prolaktyny (mechanizmu już
nie opiszę, bo późno). Ale uwaga - o ile pamiętam to takie powikłanie
następuje tylko przy lekach powodujących wzrost stężenia serotoniny
(np. seroxat). Czy takie brałaś/eś?

> Jeśli idzie o ten rezonans 3T to gdzie taki jest?
Pierwszy lepszy wynik wyszukiwania w guglu "rezonans 3T gliwice" daje
np.
772&v=2&s=0

Jest w Instytucie onkologii w Gliwicach
i od grudnia 2008 w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w
Kajetanach (koło Warszawy).

10. Data: 2009-05-02 08:13:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 May 2009 12:24:44 -0700 (PDT), a...@w...pl wrote:

> Owszem,ale gdyby był, to do tej pory chyba by dawał o sobie dobitnie
> znać?
> Ponoć daje bardzo wyraźne objawy:w szybkim tępie pogarsza się wzrok i
> "non stop"boli głowa
[...]
> Jeśli idzie o ten rezonans 3T to gdzie taki jest?

Jeśli w przebiegu gruczolaka przysadki pogarsza się wzrok, to na skutek
ucisku przez guz skrzyżowania nerwów wzrokowych/jego okolicy.
Jeśli gruczolak jest tak mały, że nie widać go na MRI (nawet
półteslowym), to raczej nie ma jak uciskać, bo skoro jest za mały żeby
był widoczny, to tym bardziej jest za mały żeby dać objawy z ucisku.
Z bólami głowy jest podobna sytuacja.

To prawda, że aparaty o wyższym natężeniu pola dają obrazy o wyższej
rozdzielczości. Pytanie brzmi czy warto takie badanie wykonywać.
Mikrogruczolaki z reguły rozpoznaje się na podstawie ich czynności
wydzielniczej, nie na podstawie MRI, a leczy z reguły zachowawczo
(konkretnie zaś doustnie) - przynajmniej na początku i te najczęstsze,
czyli wydzielające prolaktynę. Jeśli zmiany w MRI nie widać, a poziomy
hormonów wskazują na jej obecność, to oba badania mają rację.

Biggero, wybacz, ale nie do końca wiesz o czym piszesz. Nikt na
podstawie punktowego oznaczenia PRL nie rozpozna gruczolaka, a pytek nie
napisał ani jakie leki jadł, ani czy miał robiony profil dobowy albo
test po metoklopramidzie. To, że znasz się trochę na skanerach MRI
(swoją drogą Twoje informacje nieco stronnicze są - ale to już inna
bajka) niekoniecznie czyni Cię ekspertem w endokrynologii.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Pandemia a AIDS
tracheotomia zgoda sądu
Nowotwór jądra a ból
dieta MŻ do oceny
zawroty głowy przy wchodzeniu po schodach