dieta MŻ do oceny

1. Data: 2009-04-30 06:20:47

Temat: dieta MŻ do oceny
Od: " " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

29 lat, 175cm, 90kg, tryb życia - w robocie siedzę przed kompem, poruszam się
samochodem. Celem jest schudnięcie 10-15kg i utrzymanie wagi. Raczej skłaniam
się ku zmianie nawyków żywieniowych i "stylu życia" w sposób długotrwały,
dlatego dieta Mniej Żryj i sport raczej zamiast jakiś cudów typu "dieta 1000
kcal przez miesiąc". Chciałbym również poprawić sylwetkę (ale nie na pakera
typu strongman).

Mój plan jest następujący:

- sport - 3x w tygodniu siłownia (około godziny, na początek program ogólny,
np. ACT, potem coś bardziej zaawansowanego, ale nie chcę wyglądać jak Pudzian
;) ), 3x w tygodniu bieganie (około 1h); do tego codziennie 2h spacerów z psem
po lesie

- dieta - MŻ, czyli dla mnie to oznacza:
*śniadanie 6.00 - kanapka
*II śniadanie 9.00 - 2 kanapki
*obiad 13.00 - "normalne drugie danie" typu jakieś mięso plus warzywa,
sporadycznie spaghetti/risotto
*podwieczorek 17.00 - jakiś owoc lub chlebek diet. wasa z wedlina lub koktajl
owocowo-mleczny
*dodatkowo przez cały dzień - dużo wody, 4 słabe kawy bez cukru, szklanka soku
owocowego lub Coli, zero słodyczy

Co o tym myślicie?

2. Data: 2009-04-30 08:51:58

Temat: Re: dieta MŻ do oceny
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się ku zmianie nawyków żywieniowych i "stylu życia" w sposób długotrwały,

zamiast siłowni proponuje jakiś sport bardziej odchudzający i budujący
kondycje - bieganie
jak już osiągniesz jakąś tam forme to możesz zacząć chodzić na siłownie

3. Data: 2009-04-30 11:01:29

Od: Ernest <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...pl pisze:
> [...]

> owocowo-mleczny
> *dodatkowo przez cały dzień - dużo wody, 4 słabe kawy bez cukru, szklanka soku

O 6 rano lub koło 9 porządne śniadanie niskotłuszczowe, pełnoziarniście
i bogato w warzywa lub owoce, orzechy. Dobrym przykładem jest musli z
"mlekiem" sojowym lub na wodzie. Kanapki z pastą np. z avocado(avocado +
pomidor zmiksowane). Garść orzechów.

Obiad też zjedz porządny.
Nie podjadaj między posiłkami.
Kolacji nie jedz tylko pij wodę.

To co sugerujesz w praktyce nie zadziała, chyba że masz żelazną wolę,
zbyt mała ilość kalorii i niski poziom energetyczny sprawi że będziesz
chodził z ciągłym uczuciem głodu i miał pokusy żeby coś podjadać. Stąd
lepiej jest zjeść dwa max 3 dania dziennie do syta, niż skubać na lewo i
prawo.

Co do sportu to lepiej zacząć powoli, od 30 min lekkiego truchtu i
ćwiczeń ogólnych. Rower dobry na początek, nordic walking.

E.

4. Data: 2009-04-30 13:38:16

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ernest" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> Kolacji nie jedz tylko pij wodę.

to największy błąd w odchudzaniu

5. Data: 2009-04-30 14:06:00

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

On 30 Kwi, 15:38, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
> Użytkownik "Ernest" <e...@p...fm> napisał w
wiadomościnews:gtc0sj$gdt$1@nemesis.news.neostrada.p
l...

> to największy błąd w odchudzaniu

A drugi, to 2, max 3 dania dziennie. 5-6 malych posilkow (bez
czerwonego miesa, niewielkie ilosci bialego, duzo warzyw, ryb i
owocow) spozywanych regularnie - organizm mniej zapasow bedzie robil,
a jak sie jeszcze uwzgledni indeks glikemiczny, to nie bedzie mial za
bardzo z czego. 30 minut spacerku dziennie niewiele daje - organizm
zaczyna spalac tluszcz po min. 40 minutach aktywnosci z podwyzszonym
tetnem (55-65% maksymalnego, ale nie wiecej, bo bedzie spalal miesnie
- reakcja kataboliczna miesni) - przy 90kg, 175cm wzrostu i kiepskiej
kondycji idealny bedzie basen, szybki marsz, silownia - nawet lekki
trucht oznacza tetno 80% i wiecej maksymalnego.

Tak w bardzo wielkim skrocie, a po wiecej:
http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odchudzanie-t4
18943.html
--
Olleo

6. Data: 2009-04-30 18:25:44

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...pl pisze:
> [...]
> dlatego dieta Mniej Żryj i sport raczej zamiast jakiś cudów typu "dieta 1000

Dobry pomysł.

> Chciałbym również poprawić sylwetkę (ale nie na pakera
> typu strongman).

LOL, ale się zastrzegasz i tak nie masz szans na taką sylwetkę, choćbyś
bardzo chciał, więc dobrze że nie chcesz, unikniesz rozczarowań :>

> Mój plan jest następujący:
> - sport - 3x w tygodniu siłownia (około godziny, na początek program ogólny,
> np. ACT, potem coś bardziej zaawansowanego,

Siłownia 3x w tygodniu po minimum 1h to zawsze znakomity pomysł dla
każdego bez względu na wiek, płeć i stopień zaawansowania. Z autopsji
podpowiem, że ok 1,5h na jeden trening to bardziej realny czas, ale
pewnie sam do tego dojdziesz po kilku tygodniach. Treningi siłowe dobrze
kończyć aerobami.

> ale nie chcę wyglądać jak Pudzian
> ;)

LOL, pocieszasz się dalej widzę ;>

> ), 3x w tygodniu bieganie (około 1h)

Za długo jak na początkującego. Na razie 30 min marszobiegów, stopniowo
czas wydłużaj i przebiegaj ten czas jednym ciągiem truchtem. Biegaj w
dni w które nie masz siłowni.

> ; do tego codziennie 2h spacerów z psem
> po lesie

Brzmi nieźle, ale czasu Ci nie zabraknie?

> [...]
> *śniadanie 6.00 - kanapka
> *II śniadanie 9.00 - 2 kanapki
> *obiad 13.00 - "normalne drugie danie" typu jakieś mięso plus warzywa,

Jak już kasza gryczana, jęczmienna, ryż, ziemniaki, bo spaghetti jest z
tego wszystkiego najmniej zdrowe, ale zjeść czasami można wszystko
oczywiście.

> *podwieczorek 17.00 - jakiś owoc lub chlebek diet. wasa z wedlina lub koktajl
> owocowo-mleczny

Owoców jedz jak najwięcej, zwłaszcza latem jak sie pojawią czereśnie,
śliwki, truskawki itp.. Ale owoce nie jako dodatek między posiłkami, ale
zamiast posiłków, czyli np na podwieczorek, albo na kolację czereśnie
lub truskawki do syta, do oporu! Z obserwacji wiem, że czesto grubasy
robią latem taki błąd, ze jedzą mnóstwo owoców, ale dodatkowo a nie
zamiast normalnego całorocznego jedzenia! A potem się dziwią, że są
otyli chociaż się zdrowo odżywiają bo jedzą duużo owoców :)

> *dodatkowo przez cały dzień - dużo wody, 4 słabe kawy bez cukru

pij 2 kawy i 2 zielone herbaty, ta sama kofeina :)

>, szklanka soku
> owocowego lub Coli

Coli? głupi pomysł, unikać!

>, zero słodyczy

Kierunek dobry
Sporadycznie kawałek gorzkiej czekolady, albo niskocukrowego sernika
można zjeść, byle mało na raz. Wszystko jest dla ludzi.

> Co o tym myślicie?

Myślę, ze dobrze że sam o tym myślisz, to pierwszy krok.

STranger

7. Data: 2009-05-04 09:11:08

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl> napisał(a):

> LOL, ale się zastrzegasz i tak nie masz szans na taką sylwetkę, choćbyś
> bardzo chciał, więc dobrze że nie chcesz, unikniesz rozczarowań :>

Z ciekawości - dlaczego nie mam szans? Jak byłem w liceum to różni tacy
zaczynali chodzić na siłkę jako totalne szczudła i po pół roku wyglądali jak
świniaki przed ubojem :)

> [...]
> podpowiem, że ok 1,5h na jeden trening to bardziej realny czas, ale
> pewnie sam do tego dojdziesz po kilku tygodniach. Treningi siłowe dobrze

Dlaczego kończyć a nie zaczynać? Na wielu forach poświęconych sportom siłowym
zalecają na rozgrzewkę 10-15 minut na bieżni/rowerku.

> LOL, pocieszasz się dalej widzę ;>

Hmm, na poważnie to naprawdę nie chce wyglądać jak tego typu panowie.

> Za długo jak na początkującego. Na razie 30 min marszobiegów, stopniowo
> czas wydłużaj i przebiegaj ten czas jednym ciągiem truchtem. Biegaj w
> dni w które nie masz siłowni.

tu chyba jest ok. Biegam od 1,5 tygodnia i już bez problemu robię godzinny
truchcik (z prędkością około 7-8kmh) co drugi dzień. W przeszłości sporo
jeździłem na rowerze, więc może z kondycją jednak nie jest tak do końca źle.

> Brzmi nieźle, ale czasu Ci nie zabraknie?

Mam psa myśliwskiego, na wszystko inne może zabraknąć czasu ale dla niego nie.

> Owoców jedz jak najwięcej, zwłaszcza latem jak sie pojawią czereśnie,
> śliwki, truskawki itp..

śliwki - ponoć "ciężkie" i w ogóle. To napewno dobry omysł przy diecie?

> Ale owoce nie jako dodatek między posiłkami, ale
> zamiast posiłków, czyli np na podwieczorek, albo na kolację czereśnie
> lub truskawki do syta, do oporu!

Jasna sprawa!

8. Data: 2009-05-04 17:01:33

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> Z ciekawości - dlaczego nie mam szans? Jak byłem w liceum to różni tacy
> zaczynali chodzić na siłkę jako totalne szczudła i po pół roku wyglądali jak
> świniaki przed ubojem :)

Ale jesteś pewny, że oni wyglądali jak_zawodowcy? :)
O ile ćwiczyli w naturalny sposób bez dopingu anabolikami to na pewno
poprawiali sobie ogólny wygląd w pewnym stopniu już nawet po pół roku,
ale na pewno nie na tyle, żeby wyglądać jak strongmani.

> Dlaczego kończyć a nie zaczynać? Na wielu forach poświęconych sportom siłowym
> zalecają na rozgrzewkę 10-15 minut na bieżni/rowerku.

Zaczynać aerobami to trochę za ostre. Lepiej się rozgrzewać spokojnie
strechingiem, pompkami, podciąganiem na drążku, wymachami rąk bez
obciążenia itp.
Ale dlatego warto kończyć trening siłowy dłuższym wysiłkiem aerobowym
(np bieżnia) bo to rozluźnia inne zmęczone już mięśnie i jest bardziej
męczące od samego treningu siłowego. Wprowadza organizm szybko w stan
katabolizmu, dlatego lepiej robić to na końcu całego treningu.
Warto bezpośrednio po treningu zjeść banana, żeby spokojnie można było
wrócić do domu i dopiero wtedy zjeść normalny posiłek. Jak nic nie zjesz
przez dłuższy czas to nasilony katabolizm trochę zniweczy efekty całego
treningu. Nawiasem mówiąc nigdy nie warto zaczynać treningu zupełnie na
głodniaka, też warto przed treningiem siłowym zjeść banana.
Pamiętaj, że tłuszcze najwydajniej spalają się w ogniu węglowodanów!
To święta maksyma mądrego modelowania sylwetki poprzez wysiłek. W
praktyce działa to bezbłędnie.

> Hmm, na poważnie to naprawdę nie chce wyglądać jak tego typu panowie.

Tak, domyślam się. Ale wierz, mi nie każdy może tak wyglądać jak
Pudzian, nawet ćwicząc ile wlezie. :) Trzeba jeszcze mieć "genetykę"
odpowiednią.

> [...]
> jeździłem na rowerze, więc może z kondycją jednak nie jest tak do końca źle.

No to spoko, jest bardzo dobrze! Jeżeli biegasz tyle to nawet nie musisz
po siłowni robić aerobów, trzeba dać łydkom odpocząć. Kondycje i zdrowe
serca masz zapewnioną bieganiem, a siłownia gwarantuje Ci dobry wygląd,
siłę i samopoczucie. Jeżeli utrzymasz taki program ze 2-3 miesiące to
zobaczysz wspaniałe efekty.

> Mam psa myśliwskiego, na wszystko inne może zabraknąć czasu ale dla niego nie.

Świetnie! :)

> śliwki - ponoć "ciężkie" i w ogóle. To napewno dobry omysł przy diecie?

Śliwki są podobno kaloryczne, ale za to mają pełno witamin i
mikroelementów, są bezcenne. Ja tam jadam wszelkie owoce latem gdy są
świeże w ilościach "hurtowych" i czuję i widzę po sobie że mi taka dieta
służy. Oczywiście wtedy nie jadam np chleba, bułek, kasz, ryżu albo
mocno ograniczam takie produkty na rzecz owoców. Radziłbym Ci ze śliwek
nie rezygnować, ale jedz ich tyle na ile masz chęć, jak Ci nie służą to
jedz bardzo mało. A kalorii w owocach świeżych nie warto liczyć, to
akurat tak zdrowe kalorie, że nie ma sobie co głowy nimi zawracać, nawet
odchudzając się.

STranger

9. Data: 2009-05-05 08:50:54

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl> napisał(a):

> Ale jesteś pewny, że oni wyglądali jak_zawodowcy? :)

Nie odróżniam zawodowego pakera o wyglądzie tucznika z tucznikiem amatorem :)

> Zaczynać aerobami to trochę za ostre. Lepiej się rozgrzewać spokojnie
> strechingiem, pompkami, podciąganiem na drążku, wymachami rąk bez
> obciążenia itp.

ok
> [...]
> wrócić do domu i dopiero wtedy zjeść normalny posiłek. Jak nic nie zjesz
> przez dłuższy czas to nasilony katabolizm trochę zniweczy efekty całego

ok

> Nawiasem mówiąc nigdy nie warto zaczynać treningu zupełnie na
> głodniaka, też warto przed treningiem siłowym zjeść banana.

czemu przed treningiem banan a nie białko?

10. Data: 2009-05-05 20:41:38

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> czemu przed treningiem banan a nie białko?

Ale jakie białko, w jakiej postaci: mięso, jaja, fasola, czy koktajl
proteinowy? Każda postać jest dość kłopotliwe do spożycia tuz przed
ćwiczeniami i obciąża żołądek, a banan to wygodny poręczny owoc,
wszędzie go można zabrać, szybko zjeść i co ważne lekki na żołądek jest.
Poza tym białko zawsze w ciągu dnia można uzupełnić po treningu w
regularnym posiłku, a mięśnie i tak zrastają się (regenerują
mikronaderwania włókien wywołane treningiem) nie w trakcie ćwiczeń, ale
w trakcie odpoczynku, w ciągu ok 48h po wysiłku.
Ale oczywiście jeżeli masz deficyt protein w diecie dziennej to możesz
faktycznie zjeść batona proteinowego tuż przed ćwiczeniami, a nawet w
trakcie.
Ja tam wolę banana, to mała dawka łatwostrawnych węglowodanów. ZTCW to
nawet biegacze długodystansowi jedzą banany rozgniecione w woreczkach
plastikowych w trakcie biegu - wypijają papkę bananową z woreczków. :)

STranger

zawroty głowy przy wchodzeniu po schodach
Martwica wątroby ? ;(
co moze grozic konowalowi za uzaleznienie ?
jaki ciśnieniomierz?
Uwaga na sklep komp. ESC we Wrzeszczu.