robaki w pniu orzecha

1. Data: 2008-03-27 19:52:32

Temat: robaki w pniu orzecha
Od: "Kazimier" <@n...@w...pl@> szukaj wiadomości tego autora

Na dzialce, ktora mam od niedawna, jest orzech wloski z dziura w pniu
glownym. Dziura ta jest, chyba, wynikiem wygnitej pozostalosci po wycietej
galezi. Cala byla zapelniona ziemia. Podczas czyszenia, okazalo sie, ze jest
tam duzo, duzo robakow. Robaki byly biale, dlugosci 3-4 cm i grubosci 0,5cm.
Po oczyszczeniu okazalo sie tez ze drzewo nie ma polowy pnia tylko dziure. Z
racji tego ze nie moglem wyciagnac wszystkich robakow - zalalem je wapnem.
Wylazlo jeszcze kilka i chyba juz wiecej nie ma.
Teraz mam pytania:
Co to za robaki?
Jak zaleczyc drzewo (wyglada na 25-30 lat) i ta dziure?
Jak o nie zadbac na przyszlosc?

2. Data: 2008-03-27 20:17:41

Temat: Re: robaki w pniu orzecha
Od: Jerzyn <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazimier pisze:
[...]
> Teraz mam pytania:
> Co to za robaki?
> Jak zaleczyc drzewo (wyglada na 25-30 lat) i ta dziure?
> Jak o nie zadbac na przyszlosc?

Może nie uwierzysz, ale najlepiej wypalić w środku do lekkiego
zwęglenia, u dołu dziupli należy wywiercić otwór na wodę odpływową.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2008-03-27 20:39:16

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzyn" poszperał w zwojach z Qumran i znalazl:

> Może nie uwierzysz, ale najlepiej wypalić w środku do lekkiego zwęglenia,
> u dołu dziupli należy wywiercić otwór na wodę odpływową.

Jerzyk! A na kuckanie to kierujesz do rozpalonego kominka na 3 zdrowaśki?
;-)

Zdroofka Johnny
http://www.johnny.civ.pl/

4. Data: 2008-03-27 20:40:07

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kazimier" <@n...@w...pl@> napisał w wiadomości

> Co to za robaki?

Nie mam pewnosci jak sie nazywaja ale widzialem w orzechu takie same.

> Jak zaleczyc drzewo (wyglada na 25-30 lat) i ta dziure?
> Jak o nie zadbac na przyszlosc?

Wybierz prochno i czesc zagrzybiona, zastosuj wodny rostwor srodka
grzybobojczego.
Dziuple mozesz zostawic pusta albo wypelnic czyms, zeby od mrozu chronic
reszte pnia. Proponowalbym wypelnic sloma. Wazne jest, by zabezpieczyc od
wilgoci dziuple (wraz ze sloma). W przeciwnym razie sloma przerosnie
grzybem, ktory pozniej moze przeniesc sie na drewno, jesli np. srodka
grzybobojczego bylo za malo lub niewszedzie dotarl. Mozna zrobic daszek od
deszczu. Dobrze, by byl wolny dostep powietrza, by dosuszalo sie. Gorzej
jesli dziupla jest nisko i prochno podciaga wilgoc z gleby.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2008-03-27 20:44:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzyn" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Może nie uwierzysz, ale najlepiej wypalić w środku do lekkiego zwęglenia,
> u dołu dziupli należy wywiercić otwór na wodę odpływową.

Jesli suche prochno, to tak. Byle by tylko nie przegrzac zywej tkanki.
Kontrolowany ogien, ale pozniej i tak moze sie jeszcze przydac srodek
grzybobojczy.
Nie kazda dziupla ma parametry odpowiednie by sie w niej cokolwiek palilo.
Bez dostepu powietrza nici z tej metody.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2008-03-27 20:47:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Wybierz prochno i czesc zagrzybiona, zastosuj wodny rostwor srodka
> grzybobojczego. [...]

Oczywiscie mialo byc przez 'z'.

Pozdrawiam,
Bpjea