rodzinna atmosfera

1. Data: 2002-04-16 12:28:39

Temat: rodzinna atmosfera
Od: "Wanda" <w...@a...wox.org.NO-SPAM> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Co nazwalibyście rodzinną atmosferą, Domem, ciepłem domowego ogniska? Na
czyich barkach Waszym zdaniem ciąży "obowiązek" jego tworzenia?
Pytanie może dziwaczne - ale "ni w ząb" nie mogę się dogadać w tym temacie z
mężem. On twierdzi, że to kobieta od wieków jest uznawana za osobę "dobrą",
czułą, dbającą o ciepły klimat w rodzinie - nie facet. Jakoś to do mnie nie
trafia, nie potrafię, może jestem za leniwa? W każdym bądź razie "awanturka"
była.....
Pozdrawiam serdecznie
Wanda
--
_____________________
Pisząc do mnie wytnij NO-SPAM z adresu

2. Data: 2002-04-16 12:59:44

Temat: Re: rodzinna atmosfera
Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wanda napisał(a):

> Witajcie!
> Co nazwalibyście rodzinną atmosferą, Domem, ciepłem domowego ogniska? Na
> czyich barkach Waszym zdaniem ciąży "obowiązek" jego tworzenia?

Jedni drugich ciężary noście...
A swoją drogą atmosfera domowego ogniska dla mnie to zapach pieczonej
babki (mam na mysli ciasto). Moja TŻ piecze nieraz co tydzień, czasem rzadziej,
oczywiście nie tylko babkę. Czasem jest cielęcinka.

> Pytanie może dziwaczne - ale "ni w ząb" nie mogę się dogadać w tym temacie z
> mężem. On twierdzi, że to kobieta od wieków jest uznawana za osobę "dobrą",
> czułą, dbającą o ciepły klimat w rodzinie - nie facet.
No i podległą Panu I Władcy;-)
Prawdziwy mężczyzna chce mieć dom z dużym telewizorem, wygodnym fotelem i osobną
lodóweczką z piwem; w kuchni kobieta bawi dzieci i gotuje przygotowując gromadkę
do wyjścia do kościoła.

> Jakoś to do mnie nie trafia, nie potrafię, może jestem za leniwa?
W "Płeć mózgu" piszą, że to kwestia dostaw hormonów (testosteron) w 6 tygodnbiu
życia.

> Pozdrawiam serdecznie
> Wanda
> --

Pozdrawia mężczyzna udomowiony
----
Jonasz

3. Data: 2002-04-16 13:32:15

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie!
> Co nazwalibyście rodzinną atmosferą, Domem, ciepłem domowego
ogniska?

To co czujesz myśląc o domu rodzinnym, co czujesz gdy do niego
wchodzisz.

>Na
> czyich barkach Waszym zdaniem ciąży "obowiązek" jego tworzenia?

RODZINY!!!!!!!! całej!!!!!!

> [...]
"dobrą",
> czułą, dbającą o ciepły klimat w rodzinie - nie facet.

Co to znaczy "jest uznawana".
To ja powiem "pewien mąż jest uznawany za posiadającego porąbane
poglądy".

> Jakoś to do mnie nie
> trafia, nie potrafię, może jestem za leniwa?

No pewnie że jesteś głupia i leniwa - nie rozumiesz pana i władcy :->

> W każdym bądź razie "awanturka"
> była.....

Kto komu ją sprawił. Mam nadzieję że Ty jemu.
Należało mu się!!

Pozdrawiam
Qwax

4. Data: 2002-04-16 13:53:15

Od: "Wanda" <w...@a...wox.org.NO-SPAM> szukaj wiadomości tego autora

Jak to miło, że "trzymacie" moją stronę ale mój małżonek nie jest (chyba)
typem pana i władcy. Nie wymaga ode mnie Bóg wie czego, po prostu potrzebuje
kobiety, która byłaby dla niego dobra, troszczyła się o niego a przede
wszystkim CHCIAŁA TO ROBIĆ.
A tworzenie ogniska domowego to przyjemny ale i odpowiedzialny zaszczyt a
kobieta powinna przynajmniej pomóc dbać o to.
Facet od zawsze miał inne obowiązki: bronić, otaczać opieka, budować
bezpieczeństwo, służyć ramieniem i pomocą, być.... Jeżeli uważam, że to
bzdura to rzucam to wszystko wbrew swoim potrzebom.
Na swoje usprawiedliwienie dodam, że jestem w domu z 19m dzieckiem,
sprzątam, piorę od niedawna nawet gotuję (uf), chodzę z dzieckiem 2x
dziennie na spacery (jak pogoda pozwoli) i jak mąż wraca do domu (ok.18-19)
z pracy to ja już NAPRAWDĘ jestem zmęczona.
Fakt, faktem, nigdy nie byłam i nie jestem "cieplutką kobitką" w zachowaniu
raczej oschła ale powtarzam "wiedziały gały...." Już mnie tak zamotał, że w
końcu przyznałam mu rację ale nie do końca w zgodzie ze sobą.
Może Wy mnie ochrzanicie, że taka zła żona jestem i się wezmę w garść?!!!
Pozdrawiam
Wanda

5. Data: 2002-04-16 14:00:14

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

jak mąż wraca do domu (ok.18-19)
> [...]
> raczej oschła ale powtarzam "wiedziały gały...." Już mnie tak zamotał, że w
> końcu przyznałam mu rację ale nie do końca w zgodzie ze sobą.

A co twoj maz dokladnie rozumie przez "tworzenie ogniska domowego"?

Kalina

6. Data: 2002-04-16 14:53:04

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Pytałaś o rodzinną atmosferę - nie jaka powinna być.

W jednej rodzinie jest cieplutko i milutko w drugiej chce się splunąć
przy wejściu i przy wyjściu - ale to zawsze jest atmosfera rodzinna.

Jako przykład podam moich dziatków. Jeszcze dzisiaj wchodząc na klatkę
schodową w domu gdzie dawno nie mieszkają (dawno już umarli) czuję
nostalgię (mimo specyficznego smrodku, który tam był zawsze). A mimo
to mogę powiedzieć, że ze śmiercią dziadka zniknęła specyficzna
atmosfera domu dziadków. Potem było już inaczej - nie chciało się tam
jeździć mimo Babci i Cioci (cieplutkie, milutkie - no może nie
zupełnie) ale to już nie było to. Mimo że dziadek nie "rządził" w domu
czuło się przy nim atmosferę - nie wiem jak to opisać, chyba: -
szlacheckiego dworku. Ostatnio na pogrzebie Ciotki nawet moja Mama
stwierdziła że dom rodzinny umarł wraz z dziadkiem - potem to już było
to samo wymierające miasteczko.

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2002-04-16 14:56:54

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szlacheckiego dworku. Ostatnio na pogrzebie Ciotki nawet moja Mama
> stwierdziła że dom rodzinny umarł wraz z dziadkiem - potem to już
tylko to samo wymierające miasteczko.
^^^^ poprawka

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-04-16 15:02:46

Od: "Kinga" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
potrzebuje
> kobiety, która byłaby dla niego dobra, troszczyła się o niego a przede

A co on daje z siebie? Zastanawialas sie?
Co on chce zrobic dla ciebie, dla domu, atmosfery?
Przychodzi z pracy i przedstawia liste zyczen, czy tez sama masz zgadnac
czego oczekuje danego dnia?

Sorry, ale nie lubie tego typu facetow.

> A tworzenie ogniska domowego to przyjemny ale i odpowiedzialny zaszczyt a
> kobieta powinna przynajmniej pomóc dbać o to.

Z zaszczytami to jest tak, ze nikt ich nie chce bo wiaza sie z
niewspolniernymi kosztami.
Ja tam wole, zeby facet nie przepuszczal mnie w drzwiach i nie calowal po
rekach, skoro pozniej w inny sposob bedzie mnie dyskrymionowal ze wzgledu na
plec.
Mam gdzies taki interes, skoro to taki zaszczyt ,to niech faceci sobie go
wezma.
A co to za tekst "przynajmniej pomoc dbac o to" - bo z tego co zrozumialam
twoj maz twierdzil ze kobieta ma tworzyc atmosfere. Wiec tworzyc czy
pomagac?

> Facet od zawsze miał inne obowiązki: bronić, otaczać opieka, budować
> bezpieczeństwo, służyć ramieniem i pomocą, być....

A ja ci napisze w te strone. Przy obecnym poziomie cywilizacji tlumacznie,
ze to facet wyrusza z maczuga na mamuty, a kobieta zostaje w jaskini i
pilnuje zeby ogien nie zgasl juz jakos nie przystoi.
Na dzien dzisiejszy to nic innego jak isc do pracy i z niej wrocic. A
kobieta niech sie zajmie reszta. Facet to moze ewentualnie posiedziec w domu
i kontrolowac co i jak.
Ja tylko nie rozumiem jakie bezpieczenstwo, jakie ramie?
Wersja "super" jesli zarabia tyle ze kobieta tez nie musi ruszyc z maczuga
na rynek pracy i przyniesc troche grosza, zrby zwiazac koniec z koncem.
BO czesto niestety jest tak, ze obydwoje pracuja, a kobieta ponadto "tworzy
atmosfere" w postaci ugotowanego obiadu, upranych skarpet i wypucowanych
okien.

> [...]
> dziennie na spacery (jak pogoda pozwoli) i jak mąż wraca do domu
(ok.18-19)
> z pracy to ja już NAPRAWDĘ jestem zmęczona.

Ale jakie usprawiedliwienie??? Toz to przyznanie sie do ciezkiej pracy, ot
co!
A jak maz przychodzi z pracy to nie jest zmeczony???
Wierze, wiem ze jestez zmeczona. Masz prawo byc zmeczona!!!!!!!!!!

> Fakt, faktem, nigdy nie byłam i nie jestem "cieplutką kobitką" w
zachowaniu
> raczej oschła ale powtarzam "wiedziały gały...."

Skoro sie zakochal, ozenil to wiedzial co robi.

> [...]
> końcu przyznałam mu rację ale nie do końca w zgodzie ze sobą.
> Może Wy mnie ochrzanicie, że taka zła żona jestem i się wezmę w garść?!!!

Zla kobieta nie jestes! Pracujesz tak samo ciezko jak on, tyle tylko ze ty w
domu i bezplatnie. Jesli to twoj wybor, super. Jesli nie i czujesz sie
zmuszana, zmien to.
Nie ma nic gorszego (dla mnie) niz zal i brak satysfakcji z wlasnego zycia.

Co do atmosfery - taki dom jacy domownicy. Wszystko sie na to sklada, kazdy
gest, slowo, usmiech.

A ja czuje, ze jestes super kobitka, tylko troche przemeczona.
Z mezem to bym to jeszcze zalatwila na twoim miejscu.

Pozdrawiam

Kinga

9. Data: 2002-04-16 17:13:19

Od: "Wanda" <w...@a...wox.org.NO-SPAM> szukaj wiadomości tego autora

> A co twoj maz dokladnie rozumie przez "tworzenie ogniska domowego"?
>
> Kalina

To jest zależne od okoliczności:) Raz nie podanie herbaty, innym brak pomocy
w znalezieniu skarpetek rano, albo nie przytulanie się wieczorową porą.....
teraz to już sama nie wiem. O to chodzi, że ja tak na prawdę nie wiem (!!!)
dlatego pytam co Wy rozumiecie przez to sformowanie.
Wanda

10. Data: 2002-04-16 18:04:25

Od: "Wanda" <w...@a...wox.org.NO-SPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co on chce zrobic dla ciebie, dla domu, atmosfery?
> Przychodzi z pracy i przedstawia liste zyczen, czy tez sama masz zgadnac

Daje - będę sprawiedliwa, ale listy życzeń raczej mam się domyślać:)

> [...]
> plec.
> Mam gdzies taki interes, skoro to taki zaszczyt ,to niech faceci sobie go

to, to, to!!! To tak jak ja! Dzięki za niesienie siatek, otwieranie drzwi
itp., skoro później mam obrać ziemniaki bo on nie potrafi:))) Tak serio to
można żyć z pewnym podziałem obowiązków, grunt, żeby każdy był zadowolony.
Ja niby jestem, ale okazuje się, że mój ukochany - nie bardzo.

> A co to za tekst "przynajmniej pomoc dbac o to" - bo z tego co zrozumialam
> twoj maz twierdzil ze kobieta ma tworzyc atmosfere. Wiec tworzyc czy >
pomagac?

Tworzyć, tworzyć, tworzyć! Tak nawet powiedziała nam pani psycholog u której
byliśmy na rozmowie. To mówią mu jego koledzy, nawet moja mama (!). Kaczka
dziwaczka jestem czy co?

> Ja tylko nie rozumiem jakie bezpieczenstwo, jakie ramie?

No takie, że mogę liczyć na jego pomoc. Np. w zawiezieniu dziecka do
lekarza, mnie do szkoły albo wydumane przeze mnie zakupy. To, że moge się mu
wypłakać i o 3 w nocy poprosić o herbatę.

> [...]
> zmuszana, zmien to.
> Nie ma nic gorszego (dla mnie) niz zal i brak satysfakcji z wlasnego

To nasz wybór. Ja jestem szczęśliwa - nawet bardzo. Czasami tylko samotność
i monotonia dają się we znaki, czasami mam dołki ale to podobno normalne:)

> Co do atmosfery - taki dom jacy domownicy. Wszystko sie na to sklada,
kazdy
> gest, slowo, usmiech.

Kinga, jaka Ty fajna jesteś! Prześlę Twoją wypowiedź mężowi! Pewnie znowu
powie, że "feministek" słucham:)))) Zgadzam się z Tobą, że atmosferę tworzą
wszyscy, czasami wystarczy skwaszona mina, jakiś głupi foch i każdy już ma
"super" humorek. U nas jest niestety tak często - oboje bardzo się wyczuwamy
i mamy na siebie duży wpływ - nie zawsze jak widać dobry.

> Z mezem to bym to jeszcze zalatwila na twoim miejscu.

A jak????

Pozdrawiam

> Kinga

Ja również cieplutko:)