rosiczka - jak ... ?

1. Data: 2002-08-05 08:28:05

Temat: rosiczka - jak ... ?
Od: "Ira-Dei" <I...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Na wstepie chce zaznaczyc, ze nabylem rosiczke (Drosera alicae) w OBI, w Bytomiu
za 11,95 pln.
Znam ogolne zasady jak dbac o nia, ale mam takie pytanie:
Jak sprawic, zeby owa roslinka tak ladnie zjadala muszki( czy innne takie) ? ;)
W koncu, jakby nie bylo, kupilem ja aby zaobserwowac to, jak te "mile" owady
gina
w jej smiertelnym uscisku. ;)

Roslinek w sumie sa dwie. Kazda z nich ma srednice kolo 6-7 cm.
Z kazdej wystaje taka smieszna lodyzka, zakonczona spiralka.

Ira

2. Data: 2002-08-05 18:46:01

Temat: Re: rosiczka - jak ... ?
Od: "Przemek" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sprawic, zeby owa roslinka tak ladnie zjadala >muszki( czy innne
takie) ? ;)

To to jest juz problem samej roslinki(sama sobie wabi owady).Oczywiście
mozna jej w tym pomóc przez polożenie muszki na lisciu,jesli muszka bedzie
troszke za duża, to lisć sie owinie do okola ofiary.

> Z kazdej wystaje taka smieszna lodyzka, zakonczona >spiralka.

Zapewne roslinki akurat kwitną.

Pozdr. Przemek

bawełnica korówka - podsumowanie walki
Winobluszcz -- przeroczyste kuleczki