rosliny na rabaty

1. Data: 2002-03-21 08:16:50

Temat: rosliny na rabaty
Od: "Olenka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Jako poczatkujaca ogrodniczka chcialabym zapytac jakie rosliny sa godne
polecenia na rabate? Dokladnie sa to dwie rabaty o szerokosci ok 70 cm i dl
6 m w miejscu naslonecznionym. Podloze zyzne, na jesien bylo nawiezione
obornikiem. Rok temu byly tam posadzone szalwie i starce. Starce sa nadal.
Co mozna posadzic obok nich? Chodzi mi o roslinki latwe w hodowli, najlepiej
wieloletnie.
Bardzo prosze o pomoc
Olenka

2. Data: 2002-03-21 14:09:53

Temat: Odp: rosliny na rabaty
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olenka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obornikiem. Rok temu byly tam posadzone szalwie i starce. Starce sa nadal.
> Co mozna posadzic obok nich? Chodzi mi o roslinki latwe w hodowli,

Pysznogłówki, irysy, piwonie, maki, ostróżki i odętki, słoneczniczki i
dzielżany. Wszystkie łatwe w uprawie, ładne i wieloletnie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-03-22 07:00:04

Temat: Re: rosliny na rabaty
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Pysznogłówki, irysy, piwonie, maki, ostróżki i odętki, słoneczniczki i
> dzielżany. Wszystkie łatwe w uprawie, ładne i wieloletnie.

Dodałbym do tego dalie. Nie wieloletnie co prawda, ale niekłopotliwe i jakze
efektowne :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2002-03-23 15:10:36

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

> [...]
> dzielżany. Wszystkie łatwe w uprawie, ładne i wieloletnie.

Dodałbym do tego dalie. Nie wieloletnie co prawda, ale niekłopotliwe i jakze

Dalia nie jest roslina wieloletnia!!!
Cosik nowego ,przeciez to byliny z Meksyku i Ameryki Srodkowej.
Janusz zostan moze przy winoroslach.:-))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2002-03-23 22:21:25

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław!
Nie pamiętasz, a Janusz już to kiedyś tłumaczył. Dla niego są jednoroczne i
dlatego niekłopotliwe (na to słowo się nie oburzyłeś?!?). Zostawia je w
ziemi bo mają być niekłopotliwe, a jak przychodzi pora to sadzi sobie nowe.
Janusz - Dobrze zapamiętałem?
Pozdrawiam
Bogusław Bielawski (który wykopał dalie i średnio kłopotliwie trzyma u
sąsiadów)

czny.pl...

6. Data: 2002-03-24 06:01:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a7iv4e$eml$1@news.tpi.pl...
................>
>Zostawia je w
> ziemi bo mają być niekłopotliwe, a jak przychodzi pora to sadzi sobie
nowe.

Tutaj należy zastanowić się nad kilkoma aspektami sprawy.
Pierwsze to możliwości finansowe.
Jeżeli nawet stać nas na coroczny, "nieuzasadniony" (wziąłem w cudzysłów bo
to kwestia na inną rozmowę) zakup roślin to jeszcze...
-Czy można świadomie zostawić roślinę wiedząc, że to ją zabije?
-Wiele roślin lepiej prezentuje sie po kilku latach uprawy.
Dalię możemy określić jako bylinę (a więc roślinę wieloletnią) nie zimującą
w gruncie. Oczywiście mówimy o naszej strefie klimatycznej.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-03-24 12:50:16

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadz tez liliowce, maja i atrakcyjne liscie i piekne kwiaty.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

8. Data: 2002-03-25 13:39:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego niekłopotliwe (na to słowo się nie oburzyłeś?!?). Zostawia je w
> ziemi bo mają być niekłopotliwe, a jak przychodzi pora to sadzi sobie

Bardzo dobrze!
I chyba jest w tym jakaś logika. Jeżeli coś u mnie rośnie rok to jest
jednoroczne. Jezeli u mnie wiele lat to wieloletnie. :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

program do projektowania ogrodów
PD: Zupełnie rewelacyjne nasiona
bzi..i co dalej ?
Yukka i fikus beniamina
potrzebne 200 000 sadzonek lipy na eksport do Czech.