rosliny wodne + owady

1. Data: 2004-07-23 09:19:30

Temat: rosliny wodne + owady
Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam malutkie, malusieńkie oczko wodne i parę roślinek w nim.
Na liściach niektórych roślin zauważyłem mnóstwo malutkich owadów.
Próbowałem je usuwać mechanicznie (ściągając je palcem) ale nic to nie
pomogło.
Może ktoś wie co zrobić żeby się pozbyć tych małych paskud?

roger

2. Data: 2004-07-23 22:26:03

Temat: Re: rosliny wodne + owady
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomogło.
> Może ktoś wie co zrobić żeby się pozbyć tych małych paskud?

To mszyce. Dalej usuwaj mechanicznie.
Nic lepszrego nie wynaleziono. Pozbyć się ich jest równie łatwo jak pewny
jest ich powrót.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

3. Data: 2004-07-25 08:03:26

Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No, skoro tak, to ruszam do walki z tymi małymi potworkami.
Dzięki.

Mariusz

4. Data: 2004-07-25 08:03:50

Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No, skoro tak, to ruszam do walki z tymi małymi potworkami.
Dzięki.

Roger

5. Data: 2004-07-27 07:09:54

Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Były mszyce, dużo mszyc.
Obsiadły selektywnie jedną czy dwie roślinki w moim mikro-oczku wodnym
na balkonie.
Już ich prawie nie ma. Ani nawet palcem ich nie tknąłem. Nic w tym
kierunku nie zrobiłem.
Nie wiedziałem też, że biedronki są takie skuteczne. :-)

pozdrawiam,

roger

6. Data: 2004-08-01 19:41:49

Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, małe paskudne mszyce wróciły. Usuwanie mechaniczne nie jest
wystarczająco skuteczne - nie mogę usunąć wszystkich mszyc bez
zniszczenia delikatnych roślin pływających. A biedronka podjadła sobie
i poleciała w siną dal. Jestem zdecydowany na opryskiwanie. Czy ktoś
ma jakieś doświadczenia w stosowaniu preparatów przeciw mszycowych na
roślinach wodnych? (moje oczko wodne jest malutkie - ok. 50 litrów).

Roger

aeracja wertykulacja trawnika i skorki
skarpa
Mrowki lesne