rozerwanie łąkotki

1. Data: 2007-10-16 04:07:30

Temat: rozerwanie łąkotki
Od: "Grzegorz Jureczko" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam do Was pytanie jako tłumacz. Niemcy używają określenia "basisnaher
Innenmeniskushorizontalriss", co przetłumaczyłem jako "przypodstawne
podłużne rozerwanie łąkotki przyśrodkowej". Obawiam sie jednak, że pierwszy
człon ukutej przeze mnie nazwy jest nieprawidłowy, bo nigdzie nie znajduję
potwierdzenia na istnienie takiego pojęcia. Jest to dosłowne tłumaczenie,
ale niekoniecznie właściwe. Tłumaczony przeze mnie przypadek dotyczy
rozerwania łąkotki w istocie czerwonej (to tak gwoli uzupełnienia, gdyby
miało jakoś dodatkowo nakierować). Jak powinno to brzmieć wg obowiązującej
termonologii?

Dzięki z góry za wszelką pomoc

Pozdrawiam
Grzesiek