rożki na słodko lub ostro

1. Data: 2006-09-21 19:07:22

Temat: rożki na słodko lub ostro
Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś wypróbowałam i polecam taki oto przepis:

ciasto:
kostka twarogu
kostka margaryny
pół kilo mąki
cukier waniliowy do wersji na słodko / sól lub vegeta do wersji na ostro

Powyższe zagnieść i wstawic na noc do lodówki. Wałkujemy, wykrawamy
kwadraty, napełniamy farszem, zalepiamy i pieczemy około 10-15 minut.
Mozna jeść i na ciepło i na zimno.

Metody serwowania:

nadziane farszem z pieczarek (pieczarki pokrojone w kostkę,duszone na
maśle, po przestygnięciu zmieszane z tartym żółtym serem i doprawione
solą, pieprzem i czosnkiem) i maczane w sosie czosnkowym - tak dziś jadłam)

nadziane farszem jak do ruskich pierogów i popijane kefirem (plan na
pojutrze)

nadziane dowolnym dżemem i posypane cukrem pudrem

nadziane jabłuszkami podsmazonymi z cukrem i cynamonem

nadziane farszem mięsnym

i zapewne wiele innych

Są pyszne i polecam na imprezy :)

tapta
GG:4082847

2. Data: 2006-09-22 16:14:47

Temat: Re: rożki na słodko lub ostro
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:
> Dziś wypróbowałam i polecam taki oto przepis:
>
> ciasto:
> kostka twarogu
> kostka margaryny

Czy moglabys wyjasnic tym z nas, ktorzy musza robic swoj wlasny twarog i
w sklepie nie moga go kupic, ile wazy kostka? czy kostka twarogu i
kostka margaryny wazy tyle samo?
MB

3. Data: 2006-09-22 17:19:08

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:12h82vq2o71k13f@corp.supernews.com, Magdalena Bassett wrote:
> czy kostka
> twarogu i kostka margaryny wazy tyle samo?

Myślę, że umowna kostka twarogu waży tyle samo, co umowna kostka
margaryny, czyli 250 g. W praktyce sklepowa kostka może ważyć dowolnie.

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

4. Data: 2006-09-22 18:34:59

Od: "Wielki Dzu" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości

> Czy moglabys wyjasnic tym z nas, ktorzy musza robic swoj wlasny twarog i w
> sklepie nie moga go kupic, ile wazy kostka? czy kostka twarogu i kostka
> margaryny wazy tyle samo?

Tak i twaróg i margaryna waży tyle samo - 1 kostkę.
d.

5. Data: 2006-09-22 18:45:30

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał

> Myślę, że umowna kostka twarogu waży tyle samo, co umowna kostka
> margaryny, czyli 250 g. W praktyce sklepowa kostka może ważyć dowolnie.

To zależy jak stary jest przepis. Dziś faktycznie kostka twarogu
najczęściej ma 250 g, ale dawniej były większe (na oko to było bliżej 0,5
kg) i różne - każda inna.

6. Data: 2006-09-22 19:21:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wielki Dzu" <d...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
> wiadomości

> Tak i twaróg i margaryna waży tyle samo - 1 kostkę.
> d.

E tam - jedne mają 250g, nowsze są po 200g

7. Data: 2006-09-23 07:19:42

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napisał(a):

> Myślę, że umowna kostka twarogu waży tyle samo, co umowna kostka
> margaryny, czyli 250 g. W praktyce sklepowa kostka może ważyć dowolnie.

Dokładnie tak.

tapta
GG:4082847

co podac do wieprzowiny z jablkami?
maslo x mix
Forum z przepisami Nigelli Lawson i nie tylko
Cezkolada - nowość?
Jakie Dania na 40 urodziny