rozwód a wyjazd dziecka za granic

1. Data: 2005-10-09 20:56:51

Temat: rozwód a wyjazd dziecka za granic
Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem po rozwodzie. Z pierwszego małżeństwa mam dziecko. Mój były mąż nie
ma ograniczonych praw rodzicielskich. Chcę wyjść ponownie za mąż za
cudzoziemca i zamieszkać na stałe razem z córką i nowym mężem za granicą.
I tu rodzą się moje wątpliwości i pytanie:
1. Czy ojciec dziecka może zablokować dziecku paszport? Jeżeli tak, to w
jaki sposób?
2. Czy ojciec dziecka może nie wyrazić zgody na wyjazd i pobyt stały swojej
córki za granicą skoro sąd ustalił, że miejsce zamieszkania matki jest
miejscem zamieszkania dziecka?
3. Czy ja i moja córka jako tzw. obywatelki UE możemy mieszkać w dowolnym
miejscu Unii i byłemu mężowi nic do tego?
Pozdrawiam
Stryjenka

2. Data: 2005-10-10 11:29:50

Temat: Re: rozwód a wyjazd dziecka za granic
Od: "Elske" <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stryjenka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> I tu rodzą się moje wątpliwości i pytanie:
> 1. Czy ojciec dziecka może zablokować dziecku paszport? Jeżeli tak, to w

Może. do wydania paszportu dziecku potrzebna jest jego pisemna zgoda.

> 2. Czy ojciec dziecka może nie wyrazić zgody na wyjazd i pobyt stały
swojej
> córki za granicą skoro sąd ustalił, że miejsce zamieszkania matki jest
> miejscem zamieszkania dziecka?

Jak wyżej. Musi się zgodzić.

> 3. Czy ja i moja córka jako tzw. obywatelki UE możemy mieszkać w dowolnym
> miejscu Unii i byłemu mężowi nic do tego?

Nie.

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

3. Data: 2005-10-10 12:58:39

Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może. do wydania paszportu dziecku potrzebna jest jego pisemna zgoda.

Moje dziecko już posiada paszport - chodzi o to, czy ojciec dziecka może ten
paszport unieważnić. Jeżeli tak, to w jaki sposób? Czy np. nie dojdzie do
sytuacji takiej, że dowiem się o tym dopiero w momencie przekraczania
granicy albo na lotnisku - a to trochę za późno :(

> swojej
>
> Jak wyżej. Musi się zgodzić.

> Nie.

Co "nie"? Nie możemy zamieszkać, gdzie chcemy, czy też byłemu mężowi nic do
tego :)

4. Data: 2005-10-10 13:16:37

Od: "Elske" <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sytuacji takiej, że dowiem się o tym dopiero w momencie przekraczania
> granicy albo na lotnisku - a to trochę za późno :(

A to nie wiem. Ale chyba musisz go informować o zmianie miejsca pobytu.

Nie możecie zamieszkać gdzie chcecie.

5. Data: 2005-10-10 14:25:14

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Nie możecie zamieszkać gdzie chcecie.

Jesteś tego 100% pewna?

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska - misiczka

"Kiedy dziewczyna ma piętnaście lat,
nienawidzi mężczyzn i wszystkich chętnie by wymordowała,
w dwa lata później rozgląda się, czy któryś przypadkiem nie ocalał." Carlo Ponti
http://leslawa-ignaszewska.com

6. Data: 2005-10-10 15:24:11

Od: "Elske" <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jesteś tego 100% pewna?

Jeżeli ojciec nie ma ograniczonych praw rodzicielskich to ma prawo widywać
się z dziećmi. Jeśli matka ma mu to zamiar uniemożliwić to on musi wyrazić
na to zgodę.

7. Data: 2005-10-10 16:36:49

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> do

> Nie możecie zamieszkać gdzie chcecie.

Teoretycznie. W praktyce, jak wyjadą, to mogą mieszkać gdzie chcą.

Eulalka

8. Data: 2005-10-10 16:37:47

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> Jeżeli ojciec nie ma ograniczonych praw rodzicielskich to ma prawo widywać
> się z dziećmi. Jeśli matka ma mu to zamiar uniemożliwić to on musi wyrazić
> na to zgodę.

Zawsze może się spakowac i wyjechać spotkać się z dzieckiem.
Ostatecznie ze Szczecina Berlin bliżej niż Zakopane.

Eulalka

9. Data: 2005-10-11 19:39:13

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się z dziećmi. Jeśli matka ma mu to zamiar uniemożliwić to on musi wyrazić

Co to znaczy 'uniemożliwić'?
Podróże są możliwe.
Czy sąd może uznać, że np. kiepska sytuacja finansowa męża, a zatem
ograniczone możliwości podróżowania do dziecka np. w Portugalii, to
uniemożliwienie?

P.
--
Podstawowa rzecza, jesli chcesz aby ludzie zgodzili sie z toba, jest zgodzic
sie najpierw z nimi. jesli dasz sie przekonac danej osobie jest duze

10. Data: 2005-10-11 20:01:33

Od: "Elske" <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy sąd może uznać, że np. kiepska sytuacja finansowa męża, a zatem
> ograniczone możliwości podróżowania do dziecka np. w Portugalii, to

Nie wiem. Wiem natomiast, że moja dwójka nie jeździ za granicę między innymi
dlatego, że ich tatuś ociąga się z wydaniem na to zgody.

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*
http://elske.private.pl; http://histeryczka.blog.pl

kobieta-cud ewolucji, i monogamia (link)
Best Expired domain finder
Rozne, rodzinne
ciąża, proszę pomóżcie
e-kobiety.pl - nowy serwis dla kobiet