rtęć w organizmie człowieka [PILNE]

1. Data: 2000-10-28 20:02:03

Temat: rtęć w organizmie człowieka [PILNE]
Od: "Fabian Rolof alias Dzi@dek" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj 17-sto letni kuzyn narzarł się rtęci z termometru czy jest to
niebezpieczne dla organizmu ?
Prosze o szybka i fachowa odpowiedz

2. Data: 2000-10-28 20:42:06

Temat: Re: rtęć w organizmie człowieka [PILNE]
Od: h...@p...onet.pl (Fibro Rsap) szukaj wiadomości tego autora

FRaDd> Moj 17-sto letni kuzyn narzarł się rtęci z termometru czy jest to
FRaDd> niebezpieczne dla organizmu ?
FRaDd> Prosze o szybka i fachowa odpowiedz

RTĘĆ JEST SILNIE TRUJĄCA!!!!!!!!!!!!

JAK NAJSZYBCIEJ NA POGOTOWIE!!!!!!

Fibro

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2000-10-28 21:08:08

Od: "Wojciech Gocek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> FRaDd> niebezpieczne dla organizmu ?
> FRaDd> Prosze o szybka i fachowa odpowiedz

Tylko, że z przewodu pokarmowego rtęć metaliczna(taka jest w termometrach)
się nie wchłania. Może co najwyżej spowodować biegunkę. Trujące są opary
rtęci, a z przewodu pokarmowego wchłaniają się te jej związki, które są
rozpuszczalne w wodzie (chlorek, dwuchlorek,amonian, siarczki itd). W
przypadku związków organicznych może dojść do zakażenia przez skórę.
Rtęć metaliczna przyjęta drogą doustną jest uważana za nietoksyczną!!!
(Teoretycznie przy długotrwałym jej zaleganiu i dużej ilości, może dojść w
przewodzie pokarmowym do reakcji chemicznych z wytworzeniem związków, które
są wchłanialne, ale praktycznie nie znam takich przypadków).
Tak więc duże spoko.

***************************
Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

4. Data: 2000-10-28 23:11:23

Od: "Fabian Rolof alias Dzi@dek" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki ale na wszelki wypadek bylismy u lekarza z matolkiem i przeplukal mu
zoladek zrobil lewatywe i wszycho gra :-))

5. Data: 2000-10-29 08:52:23

Od: "Michal Jozwiak" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic mu nie bedzie. Toksyczne są pary rtęci a nie sam metal. Niech śpi
spokojnie, wydali ją siłami natury.
pozdrawiam
Michał
www.stomatolog.com.pl
Użytkownik Fabian Rolof alias Dzi@dek <d...@x...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8tfac9$7pa$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2000-10-29 18:12:46

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fabian Rolof alias Dzi@dek napisał(a) w wiadomości:
<8tfac9$7pa$1@news.tpi.pl>...
>Moj 17-sto letni kuzyn narzarł się rtęci z termometru czy jest to
>niebezpieczne dla organizmu ?
>Prosze o szybka i fachowa odpowiedz

Nic mu nie bedzie.

Adam B.

7. Data: 2000-10-29 23:40:08

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamus napisał(a):

> Fabian Rolof alias Dzi@dek napisał(a) w wiadomości:
> <8tfac9$7pa$1@news.tpi.pl>...
>
> Nic mu nie bedzie.

Kiedyś taki kolega z podstawówki najadł się naftaliny, żeby dostać
gorączki i nie pójść do szkoły i też mu nic nie było...nawet gorączki
nie dostał. :-)

Kaja

8. Data: 2000-10-30 02:05:05

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Gocek" wrote:

> [...]
> rtęci, a z przewodu pokarmowego wchłaniają się te jej związki, które są
> rozpuszczalne w wodzie (chlorek, dwuchlorek,amonian, siarczki itd).

amonian rteci ?? a co to za cudo ???
siarczek rteci rozpuszczalny w wodzie ??
kto ci naopowiadal takich bzdur ?

poza tym chlorek rteci (II) jest rozpuszczalny w wodzie = trujacy,
chlorek rteci (I) (a.k.a. kalomel) nie.

> przypadku związków organicznych może dojść do zakażenia przez skórę.

dimetylortec, jest na tyle toksyczna, ze pare kropli na skorze
wystarcza by pozegnac sie z tym swiatem.
Niestety, taki przypadek mial miejsce kilka lat temu na jednej
z uczelni w Massachusetts.

> [...]
> przewodzie pokarmowym do reakcji chemicznych z wytworzeniem związków, które
> są wchłanialne, ale praktycznie nie znam takich przypadków).

Mariusz

9. Data: 2000-10-31 14:22:49

Od: Adam Legięć <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jozwiak wrote:

> Nic mu nie bedzie. Toksyczne są pary rtęci a nie sam metal. Niech śpi
> spokojnie, wydali ją siłami natury.
> pozdrawiam

Tak, nawet kiedyś Janusz Weiss w swoim radiowym programie zrobił wielką aferę
że w jakimś czasopiśmie napisali że dziecko jedząc rtęć się nie otruje,
zadzwonił do babki która to napisała i ona tak właśnie to wyjaśniła ...

--

Adam

10. Data: 2000-10-31 16:10:53

Od: "don Tomasino" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fabian Rolof alias Dzi@dek" <d...@x...pl> napisał w
wiadomości news:8tfac9$7pa$1@news.tpi.pl...
> Moj 17-sto letni kuzyn narzarł się rtęci z termometru czy jest to
> niebezpieczne dla organizmu ?
> Prosze o szybka i fachowa odpowiedz

Sam pamietam ze jak mialem 3 lata to sie bawilem stluczonym termometrem i
kulkami i nic mi sie nie stalo. Chociaz przy 36 stopniach to sie zaczyna
parowanie wiec po spozyciu w ukladzie pokarmowym powstana opary rteci ktore
na dodatek moga sie utleniac w polaczeniu z kwasami pokarmowymi.
ale nie mam pojecia czy zostana one wchloniete przez jelita czy nie jezeli
tak to mamy klopot
Zalezy ile tego zjadl bo rtec i olow zostaja na zawsze w organizmie.

Sine palce.
Bóle głowy i osłabienie
Choroby tropikalne w Polsce?
Choroby tropikalne w Polsce?
jak rozpoznać objawy nowotworów u dzieci ?