ryba

1. Data: 2004-12-17 11:10:37

Temat: ryba
Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko czy ryby przed "obrobka cieplna" moczy sie w zalewie tak jak
miesko?
a jesli tak to w jakiej i jak dlugo?
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2004-12-17 11:15:12

Temat: Re: ryba
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozłowski napisał:
> Mam pytanko czy ryby przed "obrobka cieplna" moczy sie w zalewie tak jak
> miesko?

A "mięsko" się moczy?
--
pa, BasiaBjk, co nie moczy... no, poza dziobem może.

1. Data: 2004-12-17 11:45:30

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> A "mięsko" się moczy?
moczy sie moczy ino kota sie nie wyzyma....
nie rozumiem oczywiscie ze sie moczy ....
Jerzy z lekka zagubiony...

1. Data: 2004-12-17 12:48:32

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moczy sie moczy ino kota sie nie wyzyma....
> nie rozumiem oczywiscie ze sie moczy ....
> Jerzy z lekka zagubiony...
Mięsko się moczy albo nie moczy. Zależy co chcesz osiągnąć. Niektóre mięska
(jak np schab czy cielęcinę) się tylko naciera przyprawami. Baraninę czy
wołowinę na ogół się moczy. O moczeniu ryby nie słyszałam. Natrzeć
przyprawami, ew. skropić sokiem z cytryny - i już. Przy czym owo mięsko
można moczyć kilka dni. Ryba trzymana po przyprawieniu przez kilka dni , hm,
hm , myślę, że pies by się też struł.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-12-17 13:03:26

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można moczyć kilka dni. Ryba trzymana po przyprawieniu przez kilka dni , hm,

tu racja... moze w takim razie precyzyjniej sie zapytam czy jest sens
nacierac przyprawami i niech sie maceruje 2- 3 godziny????
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2004-12-17 15:17:05

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanko czy ryby przed "obrobka cieplna" moczy sie w zalewie tak jak
> miesko?
> a jesli tak to w jakiej i jak dlugo?

Najczęściej się soli i odstawia na godzinę, czasami skrapia sokiem z
cytryny, sporadycznie białym winem traktuje - pieprzem już nie tak
sporadycznie - i w chłodne miejsce na 30 minut do godziny (flądrę nawet na
3 godziny)... niejedną z postaci piwnego karpia zalewa się octem na godzinę,
niejaką flądrę po normandzku wrzuca się w zalewę z wody i słodkiego wina
(1:2) na 24 godziny; łosoś fajnie idzie, gdy go na dobę w zalewę ze szklanki
octu i takiejże szklanki madery topić wypadnie; solę na trzy godziny można
obsmarować musztardą, sokiem z cytryny, oliwą i nacią pietruchy; sardynki do
niektórych potraw moczyć można w mleku, śledzie zresztą też, czasami tak
moczę karpia przez smażeniem - od godziny do kilku godzin - kiedyś musiałem
szybko wyjechać i karp stał trzy dni, mleko skwaśniało i zrobił się serek,
ale po wysuszeniu ryby smaczną była bardzo; do makreli można wycisnąć sok z
cebuli, z cytryny, dodać do tego nieco oliwy, soli i pieprzu i zakryć w
chłodzie na kilka godzin; jakakolwiek rybę zalać można na 2 - 4 godziny
sosem z majonezu zabielonego chrzanem, doprawionego rodzynkami i przecierem
pomidorowym, z pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny - tradycyjnie zalewa się
już zrobioną rybę i to będzie zwane 'w sosie wiedeńskim', albo po mojemu,
gołego karpia tym zalewamy, a potem osuszywszy ściereczką i obtoczywszy w
kardamonie pieczemy lub smażymy, jak kto woli; można na 24 godziny zrobić
zalewę z maggi, wody i octu; można marynatę zrobić z oliwy, ostrej papryki,
cebuli, soli, soku z cytryny, wody, liści laurowych, tymianku etc...; jak
lubisz rybę na surowo to na 5 lub więcej dni w soku z cytryny w lodówce
trzymaj z dodatkiem soli i imbiru; a jaka pychota jak się w soku z
grapefruita kilka godzin pomoczy filecik jakiś...

Pozdrawiam
Paweł

1. Data: 2004-12-17 15:42:33

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko czy ryby przed "obrobka cieplna" moczy sie w zalewie tak jak
> miesko?
> a jesli tak to w jakiej i jak dlugo?

Moczy się w solance (kilka-kilkanaście godzin) ale przed wędzeniem.

Pozdrawiam

Duży Miś

1. Data: 2004-12-17 18:49:02

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O moczeniu ryby nie słyszałam. Natrzeć
> >
> tu racja... moze w takim razie precyzyjniej sie zapytam czy jest sens
> nacierac przyprawami i niech sie maceruje 2- 3 godziny????
> pozdrawiam Jerzy
Jest, pozdr. - A.

1. Data: 2004-12-17 19:25:21

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanko czy ryby przed "obrobka cieplna" moczy sie w zalewie tak
> [...]

Ryby po wyjęciu z wody raczej się suszy, no może poza karpiem [i ...] w
galarecie.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-20 12:16:57

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

trzymaj z dodatkiem soli i imbiru; a jaka pychota jak się w soku z
> grapefruita kilka godzin pomoczy filecik jakiś...

Jestem pod wrazeniem , piekne dzieki,
pojdzie do prywatnej ksiazki kucharskiej...
Pozdrawiam
Jerzy

maslo orzechowe - klopot
Ekspres ciśnieniowy