rysunki a osobowość

1. Data: 2000-01-12 21:37:52

Temat: Odp: rysunki a osobowo?ć
Od: "Lamia" <L...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

naszczescie tu nie widac charakteru pisma;-)

Użytkownik Margolcia <b...@p...man.lublin.pl> w wiadomości do grup dy
skusyjnych napisał:85g4d6$rcc$...@h...man.lublin.pl...

1. Data: 2000-01-15 11:24:27

Temat: Re: rysunki a osobowo?ć
Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Jan 2000 01:40:15 +0100, b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny)
wrote:

>grafologia ż I, DCMs. ~gii, blm
>1.pot. p. grafometria
>2.psych. nie mające charakteru naukowego określanie właściwości
>psychicznych człowieka na podstawie charakterystycznych cech jego pisma
>ręcznego (wielkości, kształtu i pochylenia liter)
>z gr.

Jeżeli Ci się to na coś przyda, to pozwolę sobie wyrazić poparcie i
potwierdzić, iż grafologia nie ma statusu nauki. Są oczywiście próby właśnie
statystycznego dopasywania formalnych cech pisma do cech osobowości, ale, o
ile wiem, badania nie są konkluzywne.
Gafologia jest oficjalnie stosowana w kryminalistyce, ale to nieczego nie
dowodzi. Równie wielkim poważaniem cieszą się tam "testy psychologiczne", o
których od dekad wiadomo, że diagnozują zawsze dokładnie to co chce
diagnosta, bądź też cokolwiek: losowo.
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 2000-01-15 11:24:29

Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jan 2000 20:42:09 +0100, b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny)
wrote:

>Tak jest w istocie - ale czy to nie jest przez przypadek po prostu
>statystyka ?

W wypadków testów z prawdziwego zdarzenia: rzeczywiście nie ma w tym żadnej
magii (chyba że dla kogoś jest nią matematyczna procedura regresji
wielkrotnej). Jednak testy projekcyjne (a o takich mowa) nie mają
najczęściej takich podstaw: ani w sensie powstawania, ani udowodnienia ich
skuteczności. Stanowisko twardej metodologii psychologicznej w odniesieniu
do testów projekcyjnych, daje się podsumować w skrócie: "szarlataneria" (z
małymi wyjątkami)
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 2000-01-15 16:29:25

Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) na pl.sci.psychologia
napisał(a):

>skuteczności. Stanowisko twardej metodologii psychologicznej w odniesieniu
>do testów projekcyjnych, daje się podsumować w skrócie: "szarlataneria" (z
>małymi wyjątkami)

A jednak..
Dzieki za naukowe info !
pzdr.

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl

...C:\WINDOWS\SYSTEM\UTILITIES\DOCS\HELP\WHERE\THE\F
^CK\AM\I\?

1. Data: 2000-01-17 16:28:50

Od: "Moniś" <g...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Nie wiem w jakiej formie powinnam odpowiadac na takie posty, jesli pisze w
sposob ktory nie jest dla was wygodny ... przepraszam. Temat rysunkow jest
mi bardzo bliski.
Kilka lat temu bardzo wiele malowalam, byly to prace bardzo spontaniczne.
Nigdy zasiadajac z pedzlem w reku nie wiedzialam co za chwile stworze.
Natomiast gdy teraz po latach wspominam tamte prace, widze jak wiele bylo w
nich emocji. Dziwnym jest jednak fakt iz wiele osob zachwycalo sie jedynie
danym obrazem, nikt jednak nie zaglebial sie w jego tematyke.
Z malarstwem jednak zerwalam gdyz ono rozwijalo wyobraznie, a wraz z
wyobraznia pojawialy sie marzenia. Teraz czasami gdy siedze z olowkiem w
reku, odruchowo rysuje oczy. Gdy zas sie nad tym zastanowilam to takze moze
o czyms swiadczyc....

M.

Użytkownik Lamia <L...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:85isbp$li8$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> naszczescie tu nie widac charakteru pisma;-)

> [...]

Psychologia - praca
Psychologia - praca
Pytanie oburecznosci
stres, choroby psychiczne w szkole i po jej ukończeniu
Re: wewnętrzny niepokój