rzadcy goście

1. Data: 2016-08-28 15:40:46

Temat: rzadcy goście
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Dziś naszą działeczkę zaszczycił Pokłonnik osinowiec, jeden z
naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.
Pozdrawiam entomologicznie Ja...cki

http://www.naszemotyle.natura2000.pl/motyle.php?dzia
l=2&kat=14&art=39

2. Data: 2016-08-28 22:27:33

Temat: Re: rzadcy goście
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> [...]
> naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
> liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.

Też kilka dni temu spotkałem na pobliskiej polance. Miejsce dla niego
dość nietypowe. Spora to bestyja, i miła do tego! Jeśli dalej poleciał
na wschód, to mogło się zdarzyć, że to ten sam. I chociaż ginący, to
się dzisiaj odnalazł!

Jarek

PS
Kozioróg dębosz też się kiedyś przypałętał, ale to było dobrych kilka
lat temu. Ten nie dość, że wielki, to i masywny -- zwiewności motylej
próżno u takiego szukać. No ale tu miejsce dla niego odpowiednie.

--
Leciała mucha z Łodzi do Zgierza,
Po drodze patrzy: strażacka wieża,

3. Data: 2016-08-31 09:39:55

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-28 15:40, Dirko pisze:
> [...]
> naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
> liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.

Kiedyś odbierałem drewno z tartaku. Z pomiędzy kłód wyleciał olbrzymi
owad z równie wielki podkładełkiem. Razem z nim miał z kilkanaście
centymetrów. Co to mogło być? Leciał bardzo niezgrabnie i dżwięczał.

4. Data: 2016-08-31 09:57:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziadek2 kiedyś odbierał drewno z tartaku:

> Z pomiędzy kłód wyleciał olbrzymi owad z równie wielki podkładełkiem.
> Razem z nim miał z kilkanaście centymetrów. Co to mogło być? Leciał
> bardzo niezgrabnie i dżwięczał.

Nie byłże ci on zgłąbem (Megarhyssa rixator)?

--
Jarek

5. Data: 2016-08-31 22:42:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 Aug 2016 09:39:55 +0200, dziadek2 napisał(a):

> [...]
> owad z równie wielki podkładełkiem. Razem z nim miał z kilkanaście
> centymetrów. Co to mogło być? Leciał bardzo niezgrabnie i dżwięczał.

Co to jest "podkładełko"? 3-|

6. Data: 2016-09-08 17:00:32

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.08.2016 o 15:40, Dirko pisze:
> Pokłonnik osinowiec

http://archiwum.allegro.pl/oferta/limenitis-populi-p
oklonnik-osinowiec-samiec-i6061338143.html

7. Data: 2016-09-17 21:28:34

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Odlatują żurawie. Dziś długo krążyły głosno narzekając zanim
uniosły się na odpowiednią wysokość a potem utworzyły klucz, który
niespiesznie udał się w kierunku południa. Potem na krótko pokazał się
bielik a wczoraj nad działką przeleciało stadko (około 20 sztuk) czajek.
Pozdrawiam jesiennie Ja...cki

8. Data: 2016-09-18 21:38:57

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.09.2016 o 21:28, Dirko pisze:
> [...]
> niespiesznie udał się w kierunku południa. Potem na krótko pokazał się
> bielik a wczoraj nad działką przeleciało stadko (około 20 sztuk) czajek.

Ty to masz fajne widoki.
U mnie na niebie pusto. Czasami terkocze lotnia, jakiś samolot dwupłatowy.
Może tutaj żurawie jeszcze nie poczuły zimna. ;-)

Pozdrawiam Krycha.

9. Data: 2016-09-18 23:13:46

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> Ty to masz fajne widoki.
> U mnie na niebie pusto. Czasami terkocze lotnia, jakiś samolot dwupłatowy.

Może chociaż stonkę zrzuci?

> Może tutaj żurawie jeszcze nie poczuły zimna. ;-)

Jarek

--
Wyjdą znów szkodniki znane
Niszczyć pola ziemniaczane;