sake- czy ktoś robil

1. Data: 2001-11-07 12:22:37

Temat: sake- czy ktoś robil
Od: "michal" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy macie jakis przepis na wyrób sake - wodki z ryzu.
mysle o takim wynalazku. ciekawe ile czlowiek moze wytrzymac, nie sadzicie
michal

1. Data: 2001-11-07 12:23:18

Temat: Re: sake- czy ktoś robil
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> michal
>
> I w ogóle wiecej informacji na temat sake, bo com czytala, to sprzeczne.
jedni piszą, że to wino, inni, że wódka, że ma 14 volt, albo 18, albo 21, ze
slodko gorzkie i ze pije sie na cieplo ( hmm, jak tez to moze smakować?). Qd

1. Data: 2001-11-07 12:28:50

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> czy macie jakis przepis na wyrób sake - wodki z ryzu.
mój przepis to pójść do sklepu i kupić. Sake jest zresztą raczej winem
niż wódką, jeżeli chodzi o procenty.

> mysle o takim wynalazku. ciekawe ile czlowiek moze wytrzymac, nie sadzicie
nicht panimaju por favore transate...

sake wynalezione, chińczycy i japończycy to od stuleci robią. Co to
znaczy wytrzymać w tym kontekście?
O ile nie masz genu blokującego dehydrogenazę, to możesz więcej wypić,
od tego, kto to ma (np. większość japończyków)

Waldek

1. Data: 2001-11-07 12:57:38

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> jedni piszą, że to wino, inni, że wódka, że ma 14 volt, albo 18, albo 21, ze
> slodko gorzkie i ze pije sie na cieplo ( hmm, jak tez to moze smakować?). Qd

gorzkie nie jest, chyba, że się zapsuło. Ma jakieś 20% +-3dB, smakuje,
hmm, trochę jakby podobne do niezbyt wytrawnego cherry. Pije się albo na
zimno (w kieliszkach), albo lekko ocieplone (coś jak calvados) i wtedy
tradycyjnie z drewnianych skrzyneczek.

Waldek

1. Data: 2001-11-07 13:49:09

Od: "Polimer" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis jest prosty:
1. zrobić wino z ryżu
2. przedestylować

i już masz sake.

Robiłem kiedyś wino z ryżu i zrobił mi się szampan.
Ogólnie w zmaku było jak woda z kwaskiem cytrynowym

Polimer

1. Data: 2001-11-07 16:33:47

Od: "Edede" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Ja robiłem kiedyś też i tak się napilim z kolegą...
Nie szampan, o nie.
Ale nie doszło (choć taki był plan) do przepędzenia tego wina prezz...
przez... przez nią.
Tylko żona przepędziła tego kolegę, jak już mógł chodzić...

Namaste!
EuGeniusz Dębski

Jeśliś ciekaw: www.debski.art.pl

1. Data: 2001-11-07 23:04:31

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy macie jakis przepis na wyrób sake - wodki z ryzu.

Hejeczka!

Kiedyś miałam okazję pić domowe sake u kolegi i było całkiem, całkiem. Mój
szanowny ślubny napalił się na robienie sake na powitanie Nowego Roku,
postanowił zgodnie z japońską tradycją pić sake, aby sobie zapewnić
długowieczność i zatrzeć wszystkie gorzkie wspomnienia. Gdy tylko wyrwę
przepis to wklepię;-))))

Pozdrawiam,

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

Re: Najlepiej spozyc przed...
Najlepiej spozyc przed.....
Re: dieta optymalna
Bylem tydzien temu na Ukrainie na weselu przyjaciela...
Re: Tanie gotowanie