sanatorium - rehabilitacja po złamaniu miednicy - gdzie i za ile?

1. Data: 2005-09-15 13:06:11

Temat: sanatorium - rehabilitacja po złamaniu miednicy - gdzie i za ile?
Od: m...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
rok temu 63-letni mężczyzna zasłabł na ulicy i upadając złamał nogę w biodrze.
Zrastało się długo, bo ma bardzo zaawansowaną osteoporozę. W tej chwili nadal
nie chodzi, bo na skutek długiego leżenia ma już zanik mięśni nóg, dodatkowo nie
może zgąć kolana złamanej nogi.

Chciałabym go umieścić na rehabilitację z jakimś szpitalu lub sanatorium. Nie
mam pojęcia, jak się za to zabrać.

Czy moglibyście mi doradzić, od czego zacząć starania o przyjęcie go do jakiegos
osrodka na rehabilitację i gdzie?
On mieszka w Kielcach, ja w okolicach Warszawy. Z racji możliwości odwiedzania
go i ew. opieki najlepszy byłby Konstancin. Ale jeśli przysługuje mu
rehabilitacja z racji ZUS, to czy może jest jakaś rejonizacja? Pacjent jest już
na emeryturze.

Będę wdzięczna za wszelkie informacje.

Pozdrawiam
Maja

2. Data: 2005-09-17 18:09:08

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> rok temu 63-letni mężczyzna zasłabł na ulicy i upadając złamał nogę w
> biodrze.
> Zrastało się długo, bo ma bardzo zaawansowaną osteoporozę. W tej chwili
> nadal
/ciach/

> Chciałabym go umieścić na rehabilitację z jakimś szpitalu lub
> sanatorium. Nie
> mam pojęcia, jak się za to zabrać.
/ciach/

wyszukac sanatorium wg wymaganych kryteriow:
http://www.sanatoria.com.pl/wyszukiwanie.php

lub udac sie do lekarza rodzinnego lub lokalnego oddzialu nfz po ulotke ze
spisem sanatoriow. Reszte dopowie lekarz rodzinny. Mozna podsunac mu pod
nos druk skierowania do wypelnienia:
http://www.nfz-lublin.pl/sanatoria/skierowanie.pdf

> rehabilitacja z racji ZUS, to czy może jest jakaś rejonizacja? Pacjent
> jest już
> na emeryturze.

imo, nie ma rejonizacji. Odplatnosc to ok. 9-36 pln/doba zaleznie od
sezonu/standardu/zabiegow.

Z.

poduszka ortopedyczna
[Gdzie] szpital z oddzialem laryngologicznym w Warszawie
Krwiak.
niedotrzymywanie moczu?upławy?
Wyraźnie wyczuwalny puls w jamie brzusznej.