ściółka wyłazi z kostki brukowej

1. Data: 2014-09-16 21:35:56

Temat: ściółka wyłazi z kostki brukowej
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Położyłem polbruk,a przed tym wyrabowałem wszelkie zielsko i jego
korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie roztworem
NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

2. Data: 2014-09-16 22:01:49

Temat: Re: ściółka wyłazi z kostki brukowej
Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-16 21:35, Frez pisze:
> [...]
> NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
> badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko
będzie to kupić.
Za to skuteczność gwarantowana.

JK

3. Data: 2014-09-16 22:23:39

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Frez wrote:
> [...]
> NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
> badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

posyp zdrowo solą i powinno działać, albo randup( czy jak to było:)
ale sprawdź czy nie odbarwi płytek

jeffrey

4. Data: 2014-09-16 22:25:23

Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.09.2014 21:35, Frez pisze:
> [...]
> NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
> badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

w latach 80siątych, był kryzys, kłopoty z paliwem. Trzeba było
organizować benzynę na własną rękę. Ja wtedy wlewając do baku co nieco
rozlewałem, na trawnik niestety. Trawa zżółkła, zmarniała i zostały
brzydkie łyse placki. Trawa tam nie rosła przez jakieś 10 lat.

ToMasz

5. Data: 2014-09-16 22:36:01

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 września 2014 22:01:49 UTC+2 użytkownik JK napisał:

> NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
>
> Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko

> [...]
Jak kiedyś były czasopisma co je się dawało czytać to z jednego z nich pamiętam
pewien artykuł. We Wrocławiu w czasie wojny Niemcy posadzili drzewo. Oczywiście to
był dąb. Na jakimś placu. I jeden facet opowiadał że jak tylko mógł to podlewał go
kwasem solnym. I ten dąb podlewany kwasem pięknie rósł. Po wojnie się dowiedział ze
kwas nie działa i jak by sypał solą kuchenna to efekt był by gwarantowany.

6. Data: 2014-09-17 00:11:51

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2014 22:25:23 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
> rozlewałem, na trawnik niestety. Trawa zżółkła, zmarniała i zostały
> brzydkie łyse placki. Trawa tam nie rosła przez jakieś 10 lat.

Lałeś do dwusuwa?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

7. Data: 2014-09-17 17:38:09

Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.09.2014 00:11, Borys Pogoreło pisze:

> Lałeś do dwusuwa?

lałem z kanistrów, konwi na mleko, do czego się dało. chyba to było 86
oktan, niby że ruskie paliwo. Do dwusuwa też.

ToMasz

8. Data: 2014-09-17 18:35:35

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-16 22:01, JK pisze:

> NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
> Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko
> będzie to kupić.
> Za to skuteczność gwarantowana.
NaOH akurat miałem w zapasie, a skrzyp lubi glebę kwaśną, więc zapodałem
silną zasadę...
Chloran... czyli jakiś silny utleniacz?

9. Data: 2014-09-17 20:05:52

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 września 2014 22:23:39 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

> posyp zdrowo solą i powinno działać, albo randup( czy jak to było:)
>
> ale sprawdź czy nie odbarwi płytek

Sól działa sezonowo i to nie cały sezon. Posypałem wczesną wiosną, w sierpniu już
cholerstwo rosło.
Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.
Benzyna - chyba duże ryzyko odbarwienia kostki, ale w przyszłym roku spróbuję pod
płotem.

--
ZZ@private

10. Data: 2014-09-17 21:25:42

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 września 2014 20:05:52 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

> [...]
>
> Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.
>
> Benzyna - chyba duże ryzyko odbarwienia kostki, ale w przyszłym roku spróbuję pod

Sól jest tania i niekłopotliwa w użyciu. Jaki widzisz problem posypać i potem tak
szczotką pozamiatać żeby w szpary wpadła. No chyba że masz 2 hektary wybrukowane,
wtedy ból.

sztuczka w montażu mebla
PayPal Payment Cheap Nike Air Max 2014 Shoes men's women's wholesale www.TopWholesaler168.co
Cheap Prada shoes Prada T-shirts Prada Jeans Prada Handbags Prada sunglass Prada wallets Prada belts www.TopWholesaler168.co