scyntygrafia

1. Data: 2004-05-10 11:20:23

Temat: scyntygrafia
Od: "Karolina19" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na czym polega badanie scyntygraficzne? Czy ktos z grupowiczow mial do
czynienia z takim badaniem i moze cos powiedziec? czy jest bolesne, jak sie go
przeprowadza?
dzieki i pzdr
Karolina
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2004-05-10 12:19:49

Temat: Re: scyntygrafia
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina19 <k...@w...pl> napisał(a):

> Na czym polega badanie scyntygraficzne?

Podaje się izotop promieniotwórczy i po określonym czasie mierzy się jego
koncentrację w określonych tkankach.

> Czy ktos z grupowiczow mial do
> czynienia z takim badaniem i moze cos powiedziec?

Miał.

> czy jest bolesne,

A skąd.

> jak sie go
> przeprowadza?

Zależy czego jest to scyntygrafia i przy użyciu jakiego radioizotopu.

Przykładowo, przy scyntygrafii tarczycy pacjent łyka kapsułkę jodu-131, po 24
przychodzi powtórnie i siedzi 20 minut przed gammakamerą. Dostaje ładny
obrazek i tyle.

JoP

3. Data: 2004-05-10 16:38:00

Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
24
> przychodzi powtórnie i siedzi 20 minut przed gammakamerą.
Niekoniecznie. W wiekszosci przypadkow scyntygrafii tarczycy wystarczy
badanie z uzyciem technetu, dostaje sie zastrzyk i badanie jest po 5-10
minutach.

>Dostaje ładny obrazek i tyle.
Faktycznie, jest ladny bo z reguly kolorowy.
Badanie boli tyle co zastrzyk dozylny (no chyba, ze bedzie kapsulka - to juz
w ogole sama przyjemnosc).

T.B.

4. Data: 2004-05-10 17:17:35

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bandurski <b...@d...this.wp.pl> napisał(a):

> Niekoniecznie. W wiekszosci przypadkow scyntygrafii tarczycy wystarczy
> badanie z uzyciem technetu, dostaje sie zastrzyk i badanie jest po 5-10
> minutach.

Dlatego napisałam: przykładowo. ;-)

JoP

5. Data: 2004-05-10 20:54:43

Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego napisałam: przykładowo. ;-)
:-)
Ale ogolnie zgadzamy sie, ze badania scyntygraficzne sa jednymi z
przyjemniejszych i w miare bezpiecznych, a najgorszy w tym wszystkim jest
lek przed nieznanym, a zwlaszcza zle skojarzenie z jakimis izotopami i
promieniowaniem. Nie ma sie czego bac!
T.B.

6. Data: 2004-05-10 21:16:59

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przyjemniejszych i w miare bezpiecznych, a najgorszy w tym wszystkim jest
> lek przed nieznanym, a zwlaszcza zle skojarzenie z jakimis izotopami i

Bać to pewnie i faktycznie nie ma czego...
Ale scyntygrafii piersi z czterema zastrzykami w pierś robionej nie
miałeś...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

7. Data: 2004-05-10 21:42:04

Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c7ord8$f15$1@news.onet.pl...

> Bać to pewnie i faktycznie nie ma czego...
> Ale scyntygrafii piersi z czterema zastrzykami w pierś robionej nie
> miałeś...
Hmmm.... ale tak sie sklada,ze wykonywalem to badanie wiele razy. Fakt - nie
mnie bolalo...ale igly sa wyjatkowo cienkie i subiektywne uczucie bolu
podawane przez pacjentki tez jest rozne. Poza tym wierz mi, sa gorsze
miejsca podawania znacznika przy limfoscyntygrafii....

T.B.

8. Data: 2004-05-11 08:55:38

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie bolalo...ale igly sa wyjatkowo cienkie i subiektywne uczucie bolu
> podawane przez pacjentki tez jest rozne.

Faktycznie subiektywne odczucie bólu jest niewielkie w porównaniu z bólem
duszy związanym z przyczyną wykonywania tego badania...

Poza tym wierz mi, sa gorsze
> miejsca podawania znacznika przy limfoscyntygrafii....

Być może...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

[Gliwice,Zabrze] Szukam dobrego psychiatry
Problem + Krwawienie miesiaczkowe
reka
Leki chińskiej medycyny naturalnej
USG dopochwowe