serek homogenizowany?

1. Data: 2001-12-04 13:58:35

Temat: serek homogenizowany?
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak go zrobic??
Czy wystarczy zmiksowac twarog z czyms
czy tez potrzebne sa jakies inne operacje-skladniki??
Pozdrawiam
Barbara

1. Data: 2001-12-04 16:00:29

Temat: Re: serek homogenizowany?
Od: "Szymko" <Algedi@_NSP_friko7.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Z." <b...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> Jak go zrobic??
> Czy wystarczy zmiksowac twarog z czyms
> czy tez potrzebne sa jakies inne operacje-skladniki??
> Pozdrawiam
> Barbara

A jaki serek homogenizowany ?
Homogenizacja to: "Wytwarzanie jednolitej, trwałej mieszaniny dwóch lub
więcej składników nie mieszających się ze sobą w normalnych warunkach
(....)" (z interii)
Jeżeli masz ser i chcesz osiągnąć _dokładnie_ taką samą strukturę co w serku
homogenizowanym to raczej jest to niemożliwe. Homogenizatory mechaniczne
mają bardzo ostre "noże" które wirują z prędkością ok. 6 tysięcy na minutę.
W domu ciężko raczej coś takiego osiągnąć tym bardziej, że wydziela się przy
tym trochę ciepła.
Namiastką będzie wielokrotne mielenie lub/i (ale tego nie jestem pewien)
zmiksowanie w jakimś malakserze z na najwyższych obrotach z dodatkiem np.
śmietany jogurtu jeżeli ser jest suchy.
Można też homogenizację przeprowadzać chemicznie ale to inna szkoła jazdy
::))

Pozdrawiam
Szymko

Schab