silny ból zęba

1. Data: 2002-10-12 08:19:34

Temat: silny ból zęba
Od: "evita" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W poniedziałek mam umówiona wizytę u stomatologa na ekstrakcję zęba...
Wszystko fajnie, tylko że od wczoraj trzyma mnie potworny ból, który z zęba
prominiuje niemal na pół czaszki.

Mam w weekend obowiązki, które wymagają dobrej kondycji, a z tym bólem -
tylko leżę i wyję. Brałam ibuprofen, chwilowo pomagał, ale przestał, poza
tym dzwno przekroczyłam dozwoloną dawkę. Co może doraźnie pomóc na taki
ból - jakie mocne leki p-bólowe mogę kupić bez recepty?

Udanie się na ostry dyżyr stomatologiczny i załatwienie sprawy odpada; ufam
tylko mojemu dentyście, nie dam w tego zęba się dotknąć komuś, komu nie ufam
(przykre doświadczenia z przeszłości).

Będę ogromnie wdzięczna za jakieś sugestie jak zmniejszyć ten potworny ból.

e.

2. Data: 2002-10-12 11:27:12

Temat: Re: silny ból zęba
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak namawiam do wizyty u stomatologa... nic tak nie pomoze na ból jak
fotel dentystyczny :)

mozesz sprobowac zmniejszyc ból ibuprofenem, ale to tylko polsrodek, a do
poniedzialku daleko - i tym dalej im bardziej boli...

Adam

3. Data: 2002-10-12 19:51:23

Od: "ewa" <e...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja polecam Solpadeine. Mnie pomoglo natychmiast, gdy rosla mi osemka. Tylko,
ze po ok. 4 godzinach przestaje dzialac i trzeba znow zazyc
Pozdrawiam, Ewa

4. Data: 2002-10-14 12:42:30

Od: "Dominika Taracińska" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ufam
> (przykre doświadczenia z przeszłości).
>
> Będę ogromnie wdzięczna za jakieś sugestie jak zmniejszyć ten potworny

Z taki objawami niestety trzeba koniecznie zgłaszać sie do dentysty. Nie
wszyscy są straszni. Jeśli ufasz tylko swojemu, musisz znaleźć drugiego ,
na sytuacje awaryjne dla swojego dobra.
Jeśli chodzi o zęba, który jest nowy (8) i się wyrzyna to można łagodzic to
lekami. No i oczywiście lekarz zaleci najlepszy środek przeciwb.
Jeśli to jest ząb pląbowany, leczony, lub z fleczerem to już odwlekanie
wizyty u dentysty mozna przypłacić strata takiego zęba.
(czasem to się zdarza, nie zawsze, ale jednak)
Dzieje się tak dlatego, ze ból moze być spowodowany stanem zapalnym jaki np.
wywołuje zgorzel, wydzielają sie wtedy gazy, które nie mając ujścia jakby
boleśnie rozsadzają ząb od środka. To jest bardzo bolesne, cały proces
odbywa sie wewnatrz zeba i może gołym okiem nawet nie być widać skazy na
nim.
W takich sytuacjach pomoc dentysty jest niezbedna. Rozwierca on zęba. Robi
w nim małą dziurkę umożliwiając ujście owym gazom. Ból mija w ciągu ok.
godziny. Natomiast niezareagowanie może doprowadzić do zapalenia okostnej.
Wyżej opisana sytuacja ze zgorzelą jest tylko jedną z możliwych.
Dziś jest poniedziałek i sytuacja z problemem Twoim jest już nieaktualna,
ale radzę Ci na przyszłość znaleźć alternatywnego dentystę, bo niegdy nie
wiadomo jaki problem dopadnie nasze kochane zabki :)

P.S. Nie jestem dentystką. Moja wiedza na ten temat nie jest jakaś głęboka
ani profesjonalna.
Pozdrawiam - Dominika

5. Data: 2002-11-03 19:49:15

Od: "ETK" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ufam
> (przykre doświadczenia z przeszłości).
>
> Będę ogromnie wdzięczna za jakieś sugestie jak zmniejszyć ten potworny

Mi pomogl tylko Veramid ale mozesz miec zgorzel wiec jedz na pomoc dorazna.

6. Data: 2002-11-03 20:40:01

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Co może doraźnie pomóc na taki
> ból - jakie mocne leki p-bólowe mogę kupić bez recepty?

Veramid, Gardan - silne starocie.
Mogą "otumaniać" - nie można po nich prowadzić samochodu.
A najlepsze lekarstwo to dentysta, ale o tym już wiesz.

Bardzo prosze o pomoc.
Bóle biodra- proszę o radę
regulowanie okresu - tabletki anty.
angina?