sklad powietrza podawanego topielcowi...

11. Data: 2003-05-11 05:53:01

Temat: Re: sklad powietrza podawanego topielcowi...
Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magister" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b9j1bs$msp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Eee nieładnie tak nazywac kogos topielcem :)) a mozy by tak "Osoba o
> odmiennej pływalności" :-P

dawno sie tak nie ubawilem
ostatnio przeczytalem, ze kosciol pedofilie w swoich szeregach nazywa
oficjalnie niewlasciwymi zachowaniami seksualnymi osob duchownych wobec
nieletnich

12. Data: 2003-05-11 05:55:47

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pezet" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marcin" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> No to glupia odpowiedz...
> Podczas reanimacji/resuscytacji podaje sie czysty tlen
> (a i tak w krwi jest go czesto za malo).

moze autor mial na mysli konkretna sytuacje: ratownik lub osoba postronna
wylawia topielca i robi mu usta-usta
wtedy mniej wiecej sie zgodzi

13. Data: 2003-05-11 07:36:09

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:
> a co to jest w takim razie hiperwentylacja?

hiperwentylacja czyli wzmozona wentylacja.

Anka

14. Data: 2003-05-11 09:50:20

Od: żuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 May 2003 15:20:15 +0200, "pezet" <p...@p...onet.pl>
wrote:

>Zadna :)
>podaje sie czysty tlen, ale autorom pytania z pewnoscia chodzilo
>o odpowiedz pierwsza.

EEE, ja czegoś nie rozumiem. Zawsze mnie się zdawało, że czysty tlen
to prędzej zabije, niż coś pożytecznego zrobi. Więc dlaczego podaje
się ten czysty tlen?

--
żuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl

"Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

15. Data: 2003-05-11 12:54:42

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> EEE, ja czegoś nie rozumiem. Zawsze mnie się zdawało, że czysty tlen
> to prędzej zabije, niż coś pożytecznego zrobi. Więc dlaczego podaje
> się ten czysty tlen?

Tlen jest toksyczny w kazdym stezeniu powyzej 21%.
Moze dojsc do ostrego lub przewleklego zatrucia.

Ale nie zauwazyles ze pytanie dotyczy ratowania zycia?

Organizm czlowieka ktory nie oddychal jest skrajnie niedotleniony.
Moze byc tak, ze nawet oddychanie czystym tlenem
moze nie wystarczyc do uratowania czlowieka, albo jego
kory mozgowej.

Proporcje gazow - po zbadaniu gazometrii i elektrolitow,
u zaintubowanego i wentylowanego pacjenta - moze sobie pozwolic
anestezjolog na sali operacyjnej lub IT, a nie ratownik reanimujacy
kogos na ulicy czy plazy.

Zreszta, po co sie rozwodzic - sa proste zasady pierwszej pomocy
i wystarczy sie ich trzymac, a nie "kombinowac".

pozdro
pz

16. Data: 2003-05-11 13:06:20

Od: "agata" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zreszta, po co sie rozwodzic - sa proste zasady pierwszej pomocy
> i wystarczy sie ich trzymac, a nie "kombinowac".

tzn. że jeżeli za rok pojawi mi się takie pytanie na egzaminie to mam
napisać że tego nikt nie wie bo to zależy od sytuacji:)))) tak się nie da:)
to w końcu rozumiem że podaje się 20% tlenu i azot czyli proporcje jak w
powietrzu?

17. Data: 2003-05-11 13:13:55

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
da:)
> to w końcu rozumiem że podaje się 20% tlenu i azot czyli proporcje jak w

Niestety, w testach nie jest istotne czy odpowiedz jest prawdziwa,
tylko ktora krateczke "chce" miec zakreslona komputer :)

Wiec jezeli masz testy z poprzednich lat i z wiarygodnego zrodla
wiesz ze ta odpowiedz p o w i n n a pasc, to ja zakresl.

A to ze jest nieprawdziwa, to nie ma zadnego znaczenia,
bo chodzi o zdobycie punktow i tyle...

pozdrawiam
piotr

PS
chyba ze pytanie bylo inaczej sformulowane niz to napisal autor watku...

18. Data: 2003-05-11 13:14:35

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agata" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
da:)
> to w końcu rozumiem że podaje się 20% tlenu i azot czyli proporcje jak w

podaje sie czysty tlen!!! w tym wypadku nalezy wybrac odpowiedz 95% tlen i
5% dwutlenek węgla! czytaj uważnie posty!

pzdr.
Magda (swego czasu prawie topielec :) )

19. Data: 2003-05-11 13:45:11

Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytania testowe nie powinny sie powtarzac z roku na rok. Nie jestem za
kursami przygotowawczymi, czyli zalegalizowanymi "lapowkami", na ktorych
podobno rozwiazuje sie testy z poprzednich lat. Odpowiedzi powinny byc
jednoznaczne. Nie wiem kto to wymysla, ale czasami popelnia takie bledy.
Fizyka to tylko znajomosc prostych wzorow i to ma cos sprawdzac?!

--
Wise Man
Nie ponosze odpowiedzialnosci

20. Data: 2003-05-11 15:39:45

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytania testowe nie powinny sie powtarzac z roku na rok.

Ale sie powtarzaja. (przynajmniej za "moich czasow")

Nie jestem za
> kursami przygotowawczymi, czyli zalegalizowanymi "lapowkami", na ktorych
> podobno rozwiazuje sie testy z poprzednich lat.

Ja tez nie, ale przed studiami "zapisalem sie" na kilka takich
powtorek z poprzednich testow i na egzaminie spora czesc pytan sie
powtorzyla.

Odpowiedzi powinny byc
> jednoznaczne. Nie wiem kto to wymysla, ale czasami popelnia takie bledy.

Jak sie pisze egzamin, to sie mysli tylko o tym
zeby go zdac. Nikt nie wnika w merytoryczna poprawnosc
i na pewno nikt na ich podstawie nie buduje swojej wiedzy medycznej.

Ale bledow z pewnoscia nie powinno w nich byc.
Chyba ze to celowe (?)

pozdrawiam
piotr

OGROMNA PROSBA