skórzana sofa

1. Data: 2007-11-23 20:04:10

Temat: skórzana sofa
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi, czy warto wydawać pieniądze na meble ze skórzaną tapicerką?
Rozmawiałem z koleżanką, to mówiła mi, że nigdy by sobie tego nie kupiła. Ponoć
latem tak się potrafi nagrzać, że nie sposób usiąść na tym. Poza tym szybko się
brudzi. Prawda to? Jakie są wasze doświadczenia ?

2. Data: 2007-11-24 11:40:01

Temat: Re: skórzana sofa
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> Ponoć latem tak się potrafi nagrzać, że nie sposób usiąść na tym. Poza tym
> szybko się brudzi. Prawda to? Jakie są wasze doświadczenia ?

Jak masz klimę lub jak nie stoi na słońcu to nie ma problemu. A odnośnie
brudzenia się to raczej wprost przeciwnie - łatwiej jest ją powycierać niż
materiałowe. No chyba że mowa o jakiś bardzo jasnych skórach lub o dzieciach
z zacięciem malarskim.

3. Data: 2007-11-24 15:30:20

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ponoć latem tak się potrafi nagrzać, że nie sposób usiąść na tym. Poza tym
> szybko się brudzi. Prawda to? Jakie są wasze doświadczenia ?

skoro kolezanka nigdy by sobe tego nie kupila to jak rozumiem nie posiada
takiej sofy wiec co ona moze wiedziec?:)

z doswiadczenia powiem ze ciezko zeby sofa sie w domu czy mieszkaniu
nagrzala na sloncu, musial bys ja chyba w ogrodzie trzymac. to nie fotele w
samochodzie ktore sa wystawione na slonce, podobnie w druga strone, zimne
tez nie sa bo minusowych temperatur w domu niema.

co do brudzenia to sie brudzi tak szybko jak zdolni sa uzytkownicy i
gwarantuje ci ze kazdy mebel tak samo szybko dasz rade wybrudzic. obojetne
czy to bedzie plastikowe krzeslo, skorzane czy z materialu. teraz pytanie co
jest latwiej wyczyscic:)
i odpowiedz masz w kolejnosci, plastik, skora, material. powinno to troche
dac do myslenia:)

ja mam ponad rok skorzana sofe i nie kupil bym zadnej innej, podpowiem ze
jest ona kremowa wiec niby powinna sie latwo brudzic, ale jak juz pisalem to
od uzytkownika zalezy. jak ktos zajada jak swinia czekolade i kruszy na
okolo to ubrudzi sie:) jak kazdy inny mebel.
ale w normalnym uzytkowaniu wystarczy przy sprzataniu weekendowym przetrzec
wilgotna szmatka sofe i po problemie.
materialowe obicia na krzeslach w innym pokoju prane byly juz dwa razy i
ostatnio znowu im sie oberwalo sosem, kolejne pranie.... na sofie bym
wytearl sciereczka i recznikiem papierowym i po problemie.

--
pzdr
piotrek

4. Data: 2007-11-24 17:23:36

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> ale w normalnym uzytkowaniu wystarczy przy sprzataniu weekendowym przetrzec
> wilgotna szmatka sofe i po problemie.

A używasz też okazjonalnie jakichś specjalnych środków? Jak tak, to jakich?
Też mam kremowy skórzany komplet i zastanawiam się, jak go przeczyścić.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2007-11-24 17:31:10

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> A używasz też okazjonalnie jakichś specjalnych środków? Jak tak, to
> jakich?
> Też mam kremowy skórzany komplet i zastanawiam się, jak go przeczyścić.

do czyszczenia nic specjalnego:) woda czasem z mydlem.
zastanawiam sie teraz co do konserwacji, ale nie mampomyslu co kupic.
na ulotce pisze zeby mniej wiecej co 3 mies zakonserwowac czyms skore, u nas
ponad rok i ngdy nie konserwowalismy wiec najwyzszy czas.

moze grupowicze cos doradza?:)

--
pzdr
piotrek

6. Data: 2007-11-24 17:32:16

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości
> ja mam ponad rok skorzana sofe i nie kupil bym zadnej innej, podpowiem ze jest
> ona kremowa wiec niby powinna sie latwo brudzic,
No właśnie, myślałem o takiej w jasnym kolorze - coś jak jasny krem, czy ecru.
To chyba ten sam kolor, co ty masz :)
Patrzałem też w sklepach coś takiego, jak "ekologiczna skóra", czyli sztuczny
twór imitujący skórę i wydaje mi się, że nie jest ona taka przyjemna w
użytkowaniu (w dotyku) jak naturalna. Ma ktoś z was doświadczenia w tym punkcie
?
Inny dylemat jaki mam, to to, że rozważam też wariant upieczenia, przy
wykorzystaniu sofy, dwóch pieczeni na jednym ogniu, tzn. zrobienia z niej
awaryjnego spania dla gości w salonie. Obawiam się jednak, ze sofy rozkładane
raczej nei są robione ze skóry. Mam rację ?

7. Data: 2007-11-24 17:40:32

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam od roku skórzaną kremową sofę.
Jest bardzo wygodna. Na co dzień na tej części, gdzie się siada, kładę
kremową narzutę (która jak to materiał, wymaga regularnego prania).
Oglądam TV siedząc na sofie czasami coś zjem. Odkurzam na sucho razem z
innymi meblami.
Sofa wygląda jak w dniu zakupu.
Zaznaczam, że nigdy nie kupiłabym sobie sofy z plastikowym obiciem
(zwanym przez producentów ekologiczną skórą), właśnie ze względu na
"sztuczny" wygląd i fakturę.

Piotrek pisze:

> zastanawiam sie teraz co do konserwacji, ale nie mampomyslu co kupic.
> na ulotce pisze zeby mniej wiecej co 3 mies zakonserwowac czyms skore, u nas
> ponad rok i ngdy nie konserwowalismy wiec najwyzszy czas.
Mam wrażenie, że w ramach przedświątecznego sprzątania, moja sofa
zasłużyła na coś extra , ale nie wiem co kupić.

Magdalaena

8. Data: 2007-11-24 19:39:32

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sztuczny twór imitujący skórę i wydaje mi się, że nie jest ona taka
> przyjemna w użytkowaniu (w dotyku) jak naturalna. Ma ktoś z was

Daj sobie spokój z "ekologią" tego typu. Właśnie będę wywalał po trzy letnim
użytkowaniu zestaw wypoczynkowy. Pisałem już na grupie o tym badziewiu.
(pogoogluj na ten temat - było wałkowane wielokrotnie)

> [...]
> awaryjnego spania dla gości w salonie. Obawiam się jednak, ze sofy
> rozkładane raczej nei są robione ze skóry. Mam rację ?

Nie, nie masz racji. Są robione, podobnie jak i z ekologicznej, jak i z
materiałowego pokrycia.

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2007-11-24 20:13:01

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Nie, nie masz racji. Są robione, podobnie jak i z ekologicznej, jak i z
> materiałowego pokrycia.

A nie zaszkodzi takiej skórzanej sofie użytkowanie jej jako miejsca do spania?
Chodzi mi o skórę.
Patrzyłem w IKEI, ale tam nei mają rozkładanych, skórzanych sof. Znasz może
jakieś firmy, w których mógłbym takiego "sprzętu" poszukać, za normalne w miarę
pieniądze ?

10. Data: 2007-11-24 21:02:40

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Patrzyłem w IKEI, ale tam nei mają rozkładanych, skórzanych sof. Znasz
> może jakieś firmy, w których mógłbym takiego "sprzętu" poszukać, za
> normalne w miarę pieniądze ?

bydgoska fabryka mebli, ja mam od nich sofe:)

--
pzdr
piotrek

jakiej marki kuchenkę kupić.... pomocy!!!! Żona mnie zabije
Maszynka do mielenia - wybór
Pierakniki Bosch - jakość
ekspres cisnieniowy
Problem ze znalezieniem...