Zabudowa rur w ciasnym (wielofunkcyjnym;) mieszkaniu

1. Data: 2007-11-23 21:20:18

Temat: Zabudowa rur w ciasnym (wielofunkcyjnym;) mieszkaniu
Od: " Tomek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ciasne mieszkanie, a szczególnioe przedpokojo-kuchnię. Na lewo od drzwi
wejściowych mam całą plątaninę rur:
http://www.voila.pl/dyzyh/?1 :kawałek dalej jest kuchenka i zlewozmywak:
inaczej się nie da. Trzeba koło nich przejść :((
W zbliżeniu wyglądają te rury tak:
http://www.voila.pl/nq9vd/?1

Chciałbym to zabudowac plytą gipsową jak poniżej:
http://www.voila.pl/ikmha/?1
Plyta miałaby jednocześnie "robić" za szpaletę koło drzwi, zasłaniac rury
biegnące wzdłuż drzwi, a dalej rurę od zlewozmywaka i poziome rury wodne. na
rysunku:
1. czarna kratką narysowałem płytki (płaszczyzny "b"=płytki 10*10)
2. płaszczyzny a: malowane na kolor ścian (może zrobic inaczej ?)

Problem w tym, że jest tam ciasno: ościeznica drzwi ogranicza odległosc, na
jaką od ściany mozna odsunąć płytę, która ma jednocześnie zasłonić rury i
robic za szpaletę.Problem: jak zrobić, by wzdłuż linii "x" (granica plytki-
malowanie) nie było "garbu" wynikajacego z grubości płytka+klej. Najprościej
byłoby całość wypłytkowac, ale zrobiłby się z mieszkana sklep mięsny albo
laboratorium :((( /płytki,płytki,płytki.../

Dokleić coś na płytę-szpaletę ? A może ktoś ma pomysł, jak to zrobic inaczej
? \
Może mi ktoś doradzić,jak skonstruowac stelaż pod płytę, by całośc nie
rozlazła się po kilku miesiącach ?
Mile widziane będa zarówno odpowiedzi na grupe i na maila :)

2. Data: 2007-11-24 11:36:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To rozwiązanie jest niezłe, ale płytki w przedpokoju - to niezbyt dobry
pomysł. Raczej zaplanuj w tej wnęce lustrzaną taflę na całej powierzchni
- powiększy optycznie przedpokój, rozjaśni - odbijając światło, i przyda
się w ogóle. Plaszczyznę poziomą pod lustrem wyłóż deską lekko wystającą
poza płaszczyznę ściany - powstanie półka przydatna na położenie na
chwilę grzebienia czy do postawienia ładnego "czegoś". Poniżej i obok -
też nie płytki, tylko gładka ściana - możesz użyć ładnej tapety na nią.
Nad lustrem przeprowadź kabelek i zaplanuj lampę. Wieczorem jej światło
posłuży m.in. także do oświetlenia przedpokoju, odbite od lustra.

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

3. Data: 2007-11-24 11:50:40

Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Najprościej
> byłoby całość wypłytkowac, ale zrobiłby się z mieszkana sklep mięsny albo
> laboratorium :((( /płytki,płytki,płytki.../

Spokojnie. Kto Ci każe płytkować ścianę takimi samymi płytkami.
Dobranie różnych płytek (różne wymiary, kolory i faktury powierzchni) i
ułożenie ich np pasami pionowymi oddzielonymi jakąś ciekawą fugą,
Wstawienie jakiejś płaszczyzny z blachy ryflowanej lub nawet zwykłej
ocynkowanej blachy falistej,
Wstawienie "falowanych" luster (np typu krabb z ikei), kilka punktów
świetlnych,
Zagranie kolorami farb,
Użycie jedngo lub kilku rodzajów tynków mozaikowych,
Uzycie tynków strukturalnych,

to tylko niektóre z opcji z jakich możesz skorzystać.
Jeżeli masz zbyt mało miejsca na płytę GK, może należy ścianę wytynkowac na
równo aby przykryć rury i na tym zaszaleć. Musi to byc tylko dobrze zrobione
na podkładzie zarapowanym cementem i wszystkie rury powinny iść w otulinę.
Stary otwórz trochę umysł, uzyj wyobraźni i to co najważnejsze: wymyśl tak
żeby było "ładnie" i nie odpuszczaj na rzecz "prościej"
--
Jackare

4. Data: 2007-11-24 12:26:25

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare napisał(a):

> Spokojnie. Kto Ci każe płytkować ścianę takimi samymi płytkami.
> Dobranie różnych płytek (różne wymiary, kolory i faktury powierzchni) i
> ułożenie ich np pasami pionowymi oddzielonymi jakąś ciekawą fugą,

:-O
O Jezu...

> Wstawienie jakiejś płaszczyzny z blachy ryflowanej lub nawet zwykłej
> ocynkowanej blachy falistej,

:-O
I łuki, i łuki...
:-(((

> Wstawienie "falowanych" luster (np typu krabb z ikei), kilka punktów
> świetlnych,

Tylko nie fale! Po pierwsze - kicz, po drugie - niemodne. Po trzecie -
brzydkie.

> Zagranie kolorami farb,
> Użycie jedngo lub kilku rodzajów tynków mozaikowych,
> Uzycie tynków strukturalnych,

Straszne.
Zwłaszcza w małym mieszkaniu.

Nie podpuszczaj go, bo jeszcze naprawdę to wszystko zrobi, a na konie
się powiesi, jak zobaczy efekt.

5. Data: 2007-11-24 12:32:36

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

I nie radź mu tynkowania ściany i rur w otulinie - i tak popęka. On
sobie dobrze wymyślił i nie mąć mu w głowie.

6. Data: 2007-11-29 00:13:00

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> szukaj wiadomości tego autora

> I nie radź mu tynkowania ściany i rur w otulinie - i tak popęka. On sobie
> dobrze wymyślił i nie mąć mu w głowie.

???
jak wyzbroi siatką PCV nic nie popęka.
reszta jest sprawą względną: gustu, upodobań, funkcjonalności, "lubienia"
bądź nie jakichś materiałów. Widziałem wiele z pozoru "szalonych" połączeń
różnych materiałów. Mnie się podobało, jeżeli Tobie się coś nie podoba nic
na to nie poradzę a kierowanie się tym że coś jest "modne" lub "niemodne" po
prostu mnie smieszy.
Jeżeli komuś nic się nie podoba niech sobie pomaluje wszystko na biało i
będzie miał jak w oborze...
--
Jackare

7. Data: 2007-11-29 18:47:52

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Lis, 01:13, "Jackare"
<jacek.leszczuk_WYCIĽĆ_...@i...pl_wycišć> wrote:

> [...]
> prostu mnie smieszy.
> Jeżeli komuś nic się nie podoba niech sobie pomaluje wszystko na biało i

Mnie sie podobalo, jezeli Tobie sie nie podoba na bialo, to nic nie
poradze. A tu kilka zdjec z obor:

http://tnij.org/aifj

http://tnij.org/aifk

http://tnij.org/aifi

http://tnij.org/aiff

http://tnij.org/aifg

--
*lolka*
Tak, mam w domu na bialo :)

8. Data: 2007-11-29 21:55:47

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli komuś nic się nie podoba niech sobie pomaluje wszystko na biało i
> będzie miał jak w oborze...

Mnie sie podobalo, jezeli Tobie sie nie podoba na bialo, to nic nie
poradze. A tu kilka zdjec z obor:

W moim osobistym i zapewne subiktywnym odczuciu mogę powiedzieć że aranżacje
przestrzeni są ładne (mnie się podobają) natomiast ta wszechobecna biek mnie
odpycha i nasuwa skojarzenia:
- zimno, mróz, śnieg, zamrożeni nieżywi ludzie
- szpital, izolatka
- dezynfekcja, dezynsekcja, deratyzacja
- życie po śmierci, niby "niebo", ale wgruncie rzeczy nic przyjemnego
- Nie dotykać! Zostaną ślady !
Jak najbardziej jestem w stanie zrozumieć że komuś się to podoba - o gustach
się nie dyskutuje, bo każda opinia będzie subiektywna. A o oborah to takie
uogólnienie i nie ma się co obrażac :)
--
Jackare

skórzana sofa
jakiej marki kuchenkę kupić.... pomocy!!!! Żona mnie zabije
Maszynka do mielenia - wybór
Pierakniki Bosch - jakość
ekspres cisnieniowy