ślub porada

11. Data: 2010-08-10 14:04:45

Temat: Re: ślub porada
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:a53rw4hkvae7.b2iv2mg7d6av.dlg@40tude.net...

> Kardynalny nietakt.

Tolerujesz dwadziescia młynków do soli?

12. Data: 2010-08-10 18:40:27

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-10 15:24, Ikselka pisze:

> Obecne "trendy" w sprawie PYTANIA o to, co ktoś chce dostać w prezencie i
> czy prezent, czy kwiaty, czy na schronisko dla kotów - są wynikiem
> rozluźnienia obyczajowego i nigdy nie będą czymś normalnym dla ludzi,
> którzy znają zasady.

A jak ludzie z "zasadami" zapatrują się na
kwestię wyciągania pieniędzy od znienawidzonej
instytucji patrz przypadek XL'ka-UE?

> Goście czują się zobligowani do wykupienia tego czy tamtego. A co, jeśli
> ktoś W OGÓLE nie ma na prezent/kwiaty? Nie zaprasza się go nawet, prawda?

No jak to jest z ta kasą?

> Sama znam osoby, które zapraszają na wesela/śluby tylko tych,co mają kasę.
> Potem robią listę osób, ile i co kto dał. To jest trend, owszem, tylko w
> JAKIM środowisku, nie nazwę już tego nawet.

Zapewne w twoim środowisku. A jak je nazwać?
Hmmm... obrońców krzyża?

--
AW

13. Data: 2010-08-10 18:41:15

Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julia" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam
> Koleżanka mojej córki wychodzi za mąż. Zaprosiła również mnie i męża na
> wesele,ponieważ mąż ma żałobę zmarła mu matka pół roku temu wiec
> powiedzielismy że nie pójdziemy na wesele. Ale chcemy iść do Kościoła złożyc
> nowożeńcom zyczenia. I teraz mam pytanie: czy kwiaty wystarczą czy trzeba
> jakiś prezent /pieniądze/ dać. Co mam zrobić?
> pozdrawiam i prosze o rady

Wreczenie kwiatów i prezentu nie ma nic wspólnego z póżniejszą zabawą. Kwiaty
zawsze możesz dać a co do prezentu to zależy już od Was, od tego jak bliskie
stosunki macie z koleżanką - na pewno jeśli wręczycie jakiś prezent (nawet
skromny) to nie zostanie to uznane jako coś niestosownego.

pozdrawiam
T.

14. Data: 2010-08-10 19:50:26

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kwiatów już raczej sie nie daje, tzn cześć gości jeszcze daje ale to
tak około 30%. Kiedyś dawali wszyscy.
Ostatnio modne są kupony totolotka, ewentulanie koszyczki słodyczy lub
ksiązki w ładnej oprawie typu biblia itd. Jeśli ktoś idzie na wesele a
nie tylko na ślub to obowiązkowo powinien dać jakaś kasę, tak aby
pokryć koszty swojego wyżywienia czyli około 400zl na parę lub więcej.
Jeśli panstwo młodzi nie wypuscili listy z prezentami wsród gosci
(kilka tygodni wczesniej) to nie wypada pytać co chcą dostać.

15. Data: 2010-08-10 19:56:56

Temat: Re: ?lub porada
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julia" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam
> Koleżanka mojej córki wychodzi za m?ż. Zaprosiła również mnie i męża na
> wesele,ponieważ m?ż ma żałobę zmarła mu matka pół roku temu wiec
> powiedzielismy że nie pójdziemy na wesele. Ale chcemy i?ć do Ko?cioła
> złożyc nowożeńcom zyczenia. I teraz mam pytanie: czy kwiaty wystarcz? czy
> trzeba jaki? prezent /pieni?dze/ dać. Co mam zrobić?
> pozdrawiam i prosze o rady

Daj chryzantemy.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

16. Data: 2010-08-10 23:35:40

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Aug 2010 15:24:49 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> rozluźnienia obyczajowego i nigdy nie będą czymś normalnym dla ludzi,
> którzy znają zasady. Tylko człowiek niekulturalny robi listę prezentów.

Później będziesz sprzedawać nadmiarowe żelazka na Allegro?

Ludzie robią się pragmatyczni, ot co.
Coś przegapiłaś ;)

> Potem robią listę osób, ile i co kto dał. To jest trend, owszem, tylko w
> JAKIM środowisku, nie nazwę już tego nawet.

Takie jesteś wyższe sfery? :)

Bo z moich znajomych nikt nie robił problemu z listą prezentów.
Znacznie ułatwia to życie zarówno gościom jak i młodej parze.

Choć zawsze można dać kasę, jeśli uważasz to za takie naruszenie
obyczajów... O ile to nie łamie jakiejś innej zasady ;>

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

17. Data: 2010-08-10 23:36:52

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Aug 2010 16:03:48 +0200, Panslavista napisał(a):

> Byłem na weselu dwa dni po pogrzebie najbliższej mi osoby, nie bawiłem
> się i nie tańczyłem. Wesele było szwagierki, a więc w rodzinie.
> Ogólnie przyjmuje się, że konsumpcja pochłania co najmniej 200 - 500zł,
> wypada dać ponad to. Kwiaty są po za dyskusją - te daje się zawsze.

Już nie zawsze. Gdzie niegdzie zamiast więdnących kwiatów wręcza się np.
maskotki, które później wędrują do domów dziecka.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

18. Data: 2010-08-11 06:06:33

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

> Ogólnie przyjmuje się, że konsumpcja pochłania co najmniej 200 - 500zł,

Duzy rozrzut i 500 wydaje sie przesadzone. U mnie pochlonela ponizej 200zl.

>wypada dać ponad to. Kwiaty są po za dyskusją - te daje się zawsze.

Nie zawsze, a coraz czesciej w ogole sie nie daje kwiatow a cos innego.

19. Data: 2010-08-11 07:23:40

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już nie zawsze. Gdzie niegdzie zamiast więdnących kwiatów wręcza się np.
> maskotki, które później wędrują do domów dziecka.

To nie jest dobre rozwiązanie, bo jak wypowiadali się dyrektorzy domów
dziecka - dzieci mają w zatrzęsienie zabawek, a potrzebują inne rzeczy.

20. Data: 2010-08-11 07:32:01

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał(a):

>To nie jest dobre rozwiązanie, bo jak wypowiadali się dyrektorzy domów
>dziecka - dzieci mają w zatrzęsienie zabawek, a potrzebują inne rzeczy.

Zalezy od domu dziecka. Ja bralem dziecko na swieta z takiego domu
dziecka, ze nawet najmniejsza zabawka byla dla nich czyms wielkim.

Wybor plyty indukcyjnej - wybor pomiedzy
Klimatyzacja w mieszkaniu-instalacja w korytkach
Rolokasetom nie!
Jak znaleźć nieszczelność w lodówce?
Pytanie okołokredytowe