smagliczka

1. Data: 2001-05-09 16:07:28

Temat: smagliczka
Od: "mrówa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów
Mam pytanko dotyczące czegoś na skalniak, tzn. potrzebuję czegoś niskiego
koloru żółtego i żeby to była bylina. Smagliczka jest ładna, ale niestety
trochę to za wysokie. Potrzebuję czegoś bardzo niskiego, takiej wysokości,
jak floks szydlasty.
I jeszcze jedno co do smagliczki. Mam jedną na działce (smagliczka skalna),
którą posiałam. Ma już chyba 3 lata. Na początku była ładna, a teraz......
same łodygi od środka. Co z tym zrobić? Czy jeśli ją trochę poobcinam po
przekwitnięciu, to jeszcze coś z niej będzie?

Dzięki
mrówa

2. Data: 2001-05-09 16:14:45

Temat: Re: smagliczka
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?Q? mr=F3wa ?= napisał(a):

> Witam Grupowiczów
> Mam pytanko dotyczšce czegoś na skalniak, tzn. potrzebuję czegoś niskiego
> koloru żółtego i żeby to była bylina. Smagliczka jest ładna, ale niestety
> trochę to za wysokie. Potrzebuję czegoś bardzo niskiego, takiej wysokości,
> jak floks szydlasty.
> I jeszcze jedno co do smagliczki. Mam jednš na działce (smagliczka skalna),
> którš posiałam. Ma już chyba 3 lata. Na poczštku była ładna, a teraz......
> same łodygi od środka. Co z tym zrobić? Czy jeśli jš trochę poobcinam po
> przekwitnięciu, to jeszcze coś z niej będzie?

Oj, kłopotliwe pytania zadajesz. Bez Bogusława, który się pewnie na winorosla
przestawia "probliemy nie rozbieriosz" :-)))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2001-05-10 06:42:59

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mrówa" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> koloru żółtego i żeby to była bylina. . Potrzebuję czegoś bardzo niskiego,
takiej wysokości,
> jak floks szydlasty.

Niziutki i kwitnący na żółto jest głodek ( Draba ), ale kwitnie wczesną
wiosną. Później, w czerwcu kwitnie rozchodnik ostry ( Sedum acre ), ale
odradzam, bo bardzo ekspansywny i wściekle się rozsiewa. Ładnie na żółto
kwitnie czosnek ( Allium moly ) - cebule, niewysoki, łatwo się mnoży.
Prześlicznie kwitnie płożący żarnowiec - niziutki, o pięknym kolorze. Ten
ostatni jest wg mnie najlepszą roślinką dla Ciebie, chyba, że masz tyle
miejsca, że możesz posadzić wszystkie. Może jeszcze inne, ale na poczekaniu
te mi przyszły do głowy.
pozdrawiam,
Majka

4. Data: 2001-05-10 06:58:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> Oj, kłopotliwe pytania zadajesz. Bez Bogusława, który się pewnie na
winorosla
> przestawia "probliemy nie rozbieriosz" :-)))))))))))
1) Bylina.
2) Kwiaty żółte.
3) Roślina lądowa.
Także: roślina jednoroczna {12}; roślina dwuletnia {13}.
Roślina z wyraźną łodygą.
Także: kwiaty zielonawożółte {29}; kwiaty białożółte {30}.
. Przegląd rodzin, których przedstawiciele spełniają opis:
. złożone {34}
. jaskrowate {15}
. różowate {10}
. motylkowate {10}
. krzyżowe {6}
. wilczomleczowate {6}
. storczykowate {6}
. trędownikowate {5}
. pierwiosnkowate {4}
. trawy {4}
. skalnicowate {3}
. marzanowate {3}
. szorstkolistne {3}
. liliowate {3}
. goździkowate {2}
. dziurawcowate {2}
. szczawikowate {2}
. turzycowate {2}
. makowate {1}
. dymnicowate {1}
. fiołkowate {1}
. rezedowate {1}
. gruszyczkowate {1}
. gruboszowate {1}
. rutowate {1}
. lnowate {1}
. sandałowcowate {1}
. goryczkowate {1}
. szczeciowate {1}
. wargowe {1}
. dzwonkowate {1}
. świbkowate {1}
. sitowate {1}
. obrazkowate {1}
Pozdrawiam Jerzy ;-)))

5. Data: 2001-05-10 07:08:23

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> same łodygi od środka. Co z tym zrobić? Czy jeśli ją trochę poobcinam po
> przekwitnięciu, to jeszcze coś z niej będzie?

Też miałam takie problemy ze smagliczką, aż doszłam, że zaraz po kwitnieniu
należy ją dobrze przyciąć. Przy wybujałych i łysych od dołu roślinach cięcie
dużo nie pomoże, więc proponuję je odmłodzić ( ja tak zrobiłam i się
udało ) -przygiąć łodygi do ziemi i zakotwiczyć je drutem, przysypać ziemią,
ukorzenić i po odcięciu posadzić na nowo. Po kwitnieniu pilnować cięcia.

Majka

6. Data: 2001-05-10 08:05:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Pierwiośnik.
Głodek syberyjski.
Rozchodnik ostry.

O smagliczki trzeba dbać co roku. Popiersze, bardzo mocno skrócić po
przeekwitnięciu. Po drugie, zrobić sadzonki (odłamać od podstawy lodygę,
nawet bez piętki, choć lepiej z, oczywiście już po obcięciu resztek kwiatów,
wsadzić do ziemi na miejsce stałe, podlewać codziennie najmarniej przez 2
tygodnie). Nieobcinane i nieprzerywane smagliczki się starzeją i w końcu
mogą wypaść.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-05-10 09:26:39

Temat: Odp: smagliczka
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka ma zupelna racje - przycieta smagliczka dobrze sie odradza i zachowuje
"zwartosc" ksztaltu. Natomiast smagliczla takze znakomicie sie rozsiewa, a
tegoroczne siewki beda w przyszlym roku pieknymi kwitnacymi roslinami.
Sa dwie smagliczki: jedna kwitnie akurat teraz, ma lekko wysrebrzone spore
listki i pachnace kwiaty, druga bedzie kwitla w lipcu - ma mniejsze listki,
mniejsze i nie pachnace kwiaty. Ta sie trudniej rozsiewa.
Przyznam, ze u mnie smagliczka - choc wyzsza -wyglada bardzo dobrze w
kompozycji z zagwinami i floksami; ta pozniejsza kwitnie rownoczesnie z
dzwonkami - tez sie ladnie komponuje.
pik

8. Data: 2001-05-10 10:41:01

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "Majka" <m...@z...szczecin.pl>
Subject: Re: smagliczka

Wiosną kwitnie także niziutka cieszynianka.
Wyraźne zółto-zielonkawe kwiatki.

Krysia

co rosnie w Toyocie Radosc (W-wa)
pomocy!!!!!!
oczko
w jaki sposob pozbyc sie mniszka z trawnika??
budka dla ptaktow (?)