smalec-jak zrobic dobry

1. Data: 2005-09-13 20:44:21

Temat: smalec-jak zrobic dobry
Od: "Jolmira" <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak robicie dobry smalec? co do niego dodajecie? chodzi mi o taki typowy
domowy :)
Pozdrawiam serdecznie

2. Data: 2005-09-17 15:27:07

Temat: Re: smalec-jak zrobic dobry
Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolmira napisał(a):
> Jak robicie dobry smalec? co do niego dodajecie? chodzi mi o taki typowy
> domowy :)

najlepszy smalec - zadnych dodatkow.
slonine (niewedzona!) kroic w kostke nie za duza,
w garnku ja wytapiasz, do tego w kostke cebula,
jednak tak by minimalnie wiecej stanowila slonina.
do tego ZADNYCH dodatkow, soli, pieprzu, a tym bardziej
bulionow, kostki rosolowe itp! spieprzy caly smak.
Zostawiasz w garnku do ostygniecia.
Smarujesz sznite chlebka, lekko solisz, delektujesz sie.

-

3. Data: 2005-09-17 15:33:53

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chesky napisał(a):

> najlepszy smalec - zadnych dodatkow.
> slonine (niewedzona!) kroic w kostke nie za duza,
> w garnku ja wytapiasz, do tego w kostke cebula,
> jednak tak by minimalnie wiecej stanowila slonina.

Czyli prawie pol na pol slonina z cebula? Nie za duzo (cebuli
oczywiscie)? I jak to sie ma do ,,zadnych dodatkow''?

th

4. Data: 2005-09-17 15:52:51

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolmira" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jak robicie dobry smalec? co do niego dodajecie? chodzi mi o taki
typowy
> domowy :)
> Pozdrawiam serdecznie

Ja słoninę kroję w drobną kostkę (dobra, przyznam się, jak chcę mieć
smarowidło do chleba jedynie to przewlekam wszystko przez maszynkę do
mięsa) i zaczynam wytapiać. Jak już zamieni się w płyn, wrzucam do
środka solidną porcję (niemal tyle, ile słoniny) cebuli drobno siekanej
z tartym jabłkiem, delikatnie solę (odlewam zawsze fragment, do którego
na zakończenie pakuję stołową łyżkę piri na każde pół litra wytopieńca).
Przedtem jednak raz po raz zlewam czysty smalec, żeby gęste to było
potem. Skubaństwo nie zastyga na twardo a słoik idzie za słoikiem aż
miło. Wychodzi półsłodkie - zależy od jabłek.

Pzdr
Paweł

5. Data: 2005-09-17 15:53:14

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Chesky" <c...@N...net.pl> wrote in message
> [...]
> bulionow, kostki rosolowe itp! spieprzy caly smak.
> Zostawiasz w garnku do ostygniecia.
> Smarujesz sznite chlebka, lekko solisz, delektujesz sie.

E tam...mniej cebuli (i dodac prawie na koniec topienia), troche startego kwasnego
jablka (tyz pod koniec) , szczypta majeranku i duza szczypta slodkiej mielonej
papryki.

6. Data: 2005-09-19 07:00:53

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Ja słoninę kroję w drobną kostkę (dobra, przyznam się, jak chcę mieć
> smarowidło do chleba jedynie to przewlekam wszystko przez maszynkę do

Zaraz - to nie jesteś wege?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

7. Data: 2005-09-19 14:56:35

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zaraz - to nie jesteś wege?

A kto to powiedział?

Pzdr
Paweł

PS Moja bytność na stronach wege wynikała swego czasu z
antyprzemolowatego nastroju... ale nie... lubię wegetarian i to co
jedzą, ale filozofia moja innego jest rodzaju...

Pzdr
Paweł

8. Data: 2005-09-23 11:50:26

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem. Skubaństwo nie zastyga na twardo a słoik idzie za słoikiem aż
> miło. Wychodzi półsłodkie - zależy od jabłek.

Zaraz !!!! a majeranek ?? a czosnyczek ??
Ja osobiscie dodaje 9zaleznie od upodoban) 1/4 sloniny wedzonej .. a czasem
tyz boczku
ake majeranek i czosnyczek to obowiazkowo !!
pozdrawiam
kondziorek

9. Data: 2005-09-23 15:51:39

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
czasem
> tyz boczku
> ake majeranek i czosnyczek to obowiazkowo !!

Majeranku nie daję, bo mi zaczyna zalatywać gęsim smalcem, a toż
wolałbym się obwiesić lubo przez okna skakać, niż to wąchać, a czosnek
na surowo do smalcu potem kroję, jak już jeść zamierzam :)

Pzdr
Paweł

10. Data: 2005-09-26 06:26:20

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wolałbym się obwiesić lubo przez okna skakać, niż to wąchać, a czosnek
> na surowo do smalcu potem kroję, jak już jeść zamierzam :)

Jak dla mnie smalczyk gesi jest suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper
ale fakt ze to sprawa gustu
a czosnyczek .. dodaje "pod koniec" topienia ..
A .. i bialy pieprz jeszcze ale to juz niekoniecznie
pozdrawiam
Kondziorek

typ szarlotki szukam
co myslicie o tej stronie?
jak ładnie usmażyć pangę? (pilne!)
Tagliatelle Stasia i Nel, takie jak w Tam Tamie ;)
arachidki