smietana-co z niej zrobic

1. Data: 2002-01-07 10:26:45

Temat: smietana-co z niej zrobic
Od: "ania" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow,

Ostatnio spotkalo mnie wielkie szczescie a zarazem i problem. Obdarowano mnie bowiem
deputatem smietany 18% w sporej ilosci. Po kilku smietanowcach, rozmaitych deserach
i sosach koncza mi sie juz pomysly na pozyteczne wykorzystanie tego niespodziewanego
podarunku.
Moze wiec ktos z Grupowiczow podsunie mi pomysl na potrawy a najchetniej ciasta z
duza iloscia smietany w skladzie.
Z gory dziekuje

@nia

1. Data: 2002-01-07 13:58:38

Temat: Re: smietana-co z niej zrobic
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ania <a...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Moze wiec ktos z Grupowiczow podsunie mi pomysl na potrawy
> a najchetniej ciasta z duza iloscia smietany w skladzie.

Znam przepis na bardzo dobre ciasto napoleon, ale tam trzeba zuzyc tylko
1 szkl. smietany.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-07 14:56:47

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

1- tort bezowy (gotowe placki bezowe) przekladane (2 szklanki smietany
+cukier waniliowy ubic na stywno), przelozyc, posmarowac na wierzchu i na to
brzoskwinie (np. z puszki )
2 - Rafaello (1 litr smietany :)
3 - placek drozdzowy z cebula (idzie 30 dag smietany) moge wklepac przepis
4 - ciasto kruche cebulowe z boczkiem ( 30 dag smietany)
5 - dressing serowy (1 szklanka smietany) wspanialy do salatek z owocami i
orzechami. Wkladasz do butelki i masz na jakis czas
6 - pierogi !!! zamiast jajek, mleka, wody, zarob ciasto smietana!!!
pycha!!! a jakie mieciutkie :) a jak do srodka dasz jakies owoce (np.
jagody) to mozesz jeszcze polac smietana i psypac cukrem jak lubisz :)

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-07 15:00:03

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości n
ews:a1c9j8$hl1$...@n...lublin.pl...

> Znam przepis na bardzo dobre ciasto napoleon, ale tam trzeba zuzyc tylko
> 1 szkl. smietany.
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Zawsze można zrobić podwójną porcję ... ;-)
AniaK

1. Data: 2002-01-07 15:17:05

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik iza <i...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> [...]
> +cukier waniliowy ubic na stywno), przelozyc, posmarowac na wierzchu i na to

Ale nie takiej 18% - do ubicia to musi byc kremowka!

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-07 15:59:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Jan 2002 15:56:47 +0100, "iza" <i...@h...pl> wrote:

> [...]
>pycha!!! a jakie mieciutkie :) a jak do srodka dasz jakies owoce (np.
>jagody) to mozesz jeszcze polac smietana i psypac cukrem jak lubisz :)

ja jeszcze dodam potrawe pt gzik

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-07 16:28:46

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie takiej 18% - do ubicia to musi byc kremowka!

masz racje.. ale w jednym z przepisow ktos podal : 2 paczki sniezki ubic z
mlekiem...
mozna zamiast mleka ta nieszczesna smietane .... ktora zbywa.. :) tak sobie
pomyslalam - ja robilam ze smietana 30 %

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-07 19:28:03

Od: "Ana" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <i...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 2 - Rafaello (1 litr smietany :)
> 3 - placek drozdzowy z cebula (idzie 30 dag smietany) moge wklepac przepis
(ciach)

Dawaj ten placek z cebulą. Strasznie pysznie brzmi ....
AniaK

1. Data: 2002-01-08 11:50:17

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Placek drozdzowy z cebula (srenia tortownica)

---ciasto---
25 dag maki
8 lyzek mleka
3 lyzki masla
2 dag drozdzy
1/2 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki cukru

do miski wrzucic: make, sol, pokuszone drozdze, cukier, 3 lyzki cieplego
mleka ----> wymieszac i zostawic do wyrosniecia (ok. 15 min)
Po wyrosnieciu dodac 5 lyzek cieplego mleka, stopiony i wystygniety
tluszcz ------> wyrabiac az powstana pecherzyki powietrza.
Potem rozwalkowac na stolnicy i wlozyc do nasmarowanej tluszczem tortownicy
(obkleic cala tortownice), odczekac jakies 15 minut az sobie podrosnie.

----nadzienie----
1 kg cebuli (najlepiej czerwonej)
25 dag sera startego na tarce
20 dag boczku wedzonego
30 dag kwasnej smietany
3 jajka
sol, bialy pieprz, kminek

Cebule pokroic w cienkie plastry----> podsmazyc (zeszklic)
Boczek w kostke ------> usmazyc
polaczyc cebule z boczkiem ----> doprawic kminkiem i innymi ziolami
jaja polaczyc ze smietana ----> rozbeltac i doprawic sola i pieprzem

Na wyrosniete ciasto nalozyc "cebule z boczkiem" i polac "jajami ze
smietana" i posypac starym serem
Piec w 200 st C ok 1 do 15 godziny

Ktos podawal podobny przepis na kruchym ciescie.. tylko tam byl jeszcze
czosnek , musztarda...
mozna sprobowac poeksperymentowac :)

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-08 13:02:45

Temat: Odp: smietana-co z niej zrobic
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik iza <i...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1cd1p$m4c$...@h...uw.edu.pl...
> [...]
> pycha!!! a jakie mieciutkie :) a jak do srodka dasz jakies owoce (np.
> jagody) to mozesz jeszcze polac smietana i psypac cukrem jak lubisz :)

A podzielisz się jeszcze przepisem na kruche cebulowe z boczkiem i dressing
serowy?

Anka - zainteresowana :)

PURI
co na ciepło z wędzonego łososia?