Sernik

1. Data: 2002-01-07 12:07:16

Temat: Sernik
Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wprawdzie w przypadku biszkoptu debiutowalam, ale za to mam na swoim koncie
pyszny sernik;)

Sernikiem zachwyca sie cala moja rodzina, glownie dlatego, ze ma ma
ordynarnego posmaku, tylko smakuje delikatnie smietankowo. A oto przepis:

Spod:

3 szklanki maki tortowej
1 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
3 zoltka
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
1 kostka margaryny
1 lyzeczka smalcu
1 olejek (esencja) smietankowy

Margaryne roztopic w garnuszku, przestudzic. I wszystkie skladniki zagniesc
dodajac ostudzona margaryne. Powstala mase wylozyc na blache uprzednio
wysmarowana tluszczem i posypana zwykla maka.

Masa serowa:

80 dkg twarogu trzykrotnie mielonego
3 zoltka
1 szklanka cukru pudru
1 cukier wanilinowy
1 budyn bez cukru o smaku smietankowym na pol litra mleka
1/2 szklanki oleju
2 szklanki mleka

Skladniki masy wymieszac mikserem. Na koniec ubic 3 bialka i wmieszac je w
mase lyzka, nie mikserem!

Piec 45 minut (180C), w tym czasie ubic pozostale 3 bialka (zostaly ze
spodu). Pod koniec ubijania dodac 1/2 szklanki cukru pudru i 1 lyzeczke maki
ziemniaczanej. Po wspomnianych 45 minutach wyjac sernik z pieca i
rozprowadzic mase bialkowa na powierzchni sernika. Wlozyc sernik znowu do
piekarnika, i piec dopoki masa wierzchnia bialkowa nie osiagnie rumianego
koloru.
Sernik polewamy polewa czekoladowa:

wg. wlasnego przepisu, lub troche lejaca polewa wg. mojego:
2 lyzki tluszczu
2 lyzki smietany 18%
4 lyzki cukru
2 lyzki kakao

Najpierw rozpuscic tluszcz, dodac do niego smietane mieszajac zwawo, a
nastepnie reszte skladnikow.

Pozdrawiam i zycze smacznego.

Sernik nadaje sie na duza blache.

owieczka